Anticonceptie en bortsvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door maartje1979, 24 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje1979

    18 jan 2006
    12
    0
    0
    assistent drogist
    kh
    Hallo allemaal
    Vraagje. Mijn zoontje is 6 weken en ik geef volledige borstvoeding. Dit gaat erg goed en dat wou ik graag zo houden, maar moet ook aan anticonceptie gaan denken. Iemand ervaringen met bepaalde methodes en hoe betrouwbaar ze zijn? Alleen condooms vind ik namelijk wat risicovol ivm scheuren enzo. :oops:
    Alvast bedankt voor de reacties!
    Groetjes Maartje
     
  2. angie

    angie Actief lid

    30 sep 2005
    200
    0
    0
    ondernemer
    oudkarspel
    misschien een spiraaltje? maar als je net ben bevallen is dan misschien nog erg gevoelig als ze die inbrengen...want het kan het hoeft niet dat als je weer aan de pil ga dat de borstvoeding minder word. en een spiraal is net zo betrouwbaar als de pil en als de spiraal eenmaal zit hoef je nergens meer aan te denken. ow jee ik moet de pil nog slikken. als de spiraal eenmaal erin zit voel je er niets van. ik voelde hem niet zitten....hopelijk heb je wat aan deze info.... en nadenken wat bij jou past.
     
  3. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb tijdelijk de pil geslikt die je speciaal hebt voor als je borstvoeding geeft.
    Je kunt ermee beginnen zodra je je eerste menstruatie gehad hebt.
    Mijn huisarts heeft die pil toen voor mij voorgeschreven.
     
  4. maartje1979

    18 jan 2006
    12
    0
    0
    assistent drogist
    kh
    Ok bedankt voor de info. Ik ga vanmiddag naar de huisartservoor. Eens kijken wat hij voorschrijft.
    Groetjes :D
     
  5. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hallo Dames,
    Ik vond dit topic terug en vroeg mij af of meer dames ervaring hebben met de anticonceptie na het krijgen van een kindje...
    Nu geef ik dus nog borstvoeding en zit zelf aan een spiraaltje te denken..wat hebben jullie gedaan?

    gr Sarina
     
  6. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Ik ben aan de minipil gegaan, de cerazette. Daar zit maar één i.p.v. 2 hormonen in. Je kunt 'm goed slikken in combinatie met BV geven. De baby krijgt een te verwaarlozen deel hormonen binnen en ik heb geen BVdip gehad. Die ik dus wel elke maand kreeg als ik gewoon ongesteld moest worden, zonder pil. Als mijn derde er is ga ik zeker weer aan de cerazette.
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb ook cerazette geslikt, op aanraden van de huisarts, tijdens de borstvoeding.
     
  8. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    mijn gyn heeft me een minipil voorgeschreven omdat spiraaltje de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap verhoogd volgens haar ik las daar hier ergens over en had het haar dat toch maar even gevraagd.

    groetjes Talia
     

Deel Deze Pagina