Anticonceptie en continu diarree

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door PandaBeertje, 10 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Even een vraagje. Ik lees veel over diarree met pilgebruik bij de eerste tot 3 uur na het innemen van de pil.
    Ik weet dus als je de pil hebt geslikt en binnen 3 uren na inname diarree hebt, er kans is dat hij niet meer veilig is. Maar hoe zit het nou eigenlijk na die tijd?
    Ik slik de pil altijd 2 strippen door, ik neem dus 21 pillen, dan las ik geen stopweek in maar ga ik nog 21 pillen nemen en dan neem ik een stopweek (zit inmiddels in mijn 4de week dus (1ste week 2de strip), en dan de 2de pil.
    Nou heb ik voor mijn verhuizing, dat was in augustus. Maanden lang water dunne diarree gehad (sorry!)
    Hiervan nooit zwanger geworden. Denk wel dat ik 2 a 3 maand lang diarree heb gehad, en eigenlijk continu waterdun.
    Maar nu heb ik sinds een paar weken (nadat 't héél even een tijdje redelijk beter ging), weer continu water dunne diarree.. enorme rommelende darmen, héél erg, krampen en dan echt water dunne diarree..
    Hoe zit het dan met de betrouwbaarheid van de pil? Het is niet altijd binnen 3 uur na inname van de pil, maar vaak wat over de dag verspreid, soms 3 soms 5 soms 1x op een dag. Echt normale ontlasting zit er niet meer tussen, héél soms is 't wat (breiïg) sorry, maar meestal echt water dun.

    Heb in die maanden ook ontlasting opgevangen, maar kwam niks uit. Nu heb ik bloed geprikt op lever enz. enz.. kwam niks uit, dus moet opnieuw ontlasting opvangen. Het is namelijk een raadsel waarom dit zo is. Wel weet ik dat 't enorm vervelend is!

    Nou heb ik 1x wel 'redelijk dunne' ontlasting gehad (geen water dunne) na inname van de pil, binnen halfuur na die tijd. Maar meestal is 't zo dat ik +/- 22.30/23.00 de pil inneem en de eerst volgende keer dat ik ontlasting heb begint meestal rond 10.00 uur de ochtend erna, maar dan wel wat verspreid.
    Gister wel gemeenschap gehad.

    Tsja, hoe is het dan?
    Hopelijk is mijn verhaal duidelijk.

    Ik hoor het graag,
    Liefs PandaBeertje.
     
  2. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Niemand? :$
     
  3. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Echt niemand?
     
  4. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ik neem aan dat aanhoudende diarree, zoals ik omschrijf. De betrouwbaarheid weg neemt?
     
  5. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik zou met dit verhaal naar de huisarts gaan. Een spiraal of implanon lijkt mij in jouw geval inderdaad meer betrouwbaar
     
  6. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ik ben met dit verhaal naar de apotheek geweest, zij wisten het antwoordt niet helemaal maar ik moest er vanuit gaan dat 't niet betrouwbaar was. Ja wat heb ik daar aan?
    En ik wil niet iets anders als de pil.

    Maar weet jij toevallig ook het antwoordt op mijn vraag?
     
  7. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik denk dat de huisarts jouw vraag het beste kan beantwoorden. Als je niets anders wilt loop je misschien wel het risico op een ongeplande zwangerschap.
     
  8. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ik moet als ik het red voor 17 uur, toch naar de huisarts om ontlasting in te leveren (bah!)
    ik zal het dan gelijk even vragen
     
  9. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Jammer dat er in de tussentijd niet meer op mijn topic/vraag wordt gereageerd.
    Helaas heb ik pas morgen een telefonisch gesprek met de huisarts want net zoals dr apotheek, kon ook de assistente hier geen duidelijk antwoord op geven. Kijken wat de huisarts zegt.
     
  10. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb mijn huisarts én apotheker gevraagd. Beide weten het antwoordt niet echt te geven. Wel zeggen ze beide van 'ja ik zou als je geen wens hebt, het zekere voor het onzekere nemen'. Maar hoe zit het dan met die keer dat ik wel "onveilig" seks heb gehad? En is het dan ook écht onbetrouwbaar hierom, of niet? Tsja, handig als niemand je antwoordt weet te geven.
     
  11. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Dan haal je toch de morning after pil. Als zelfs de professionals het niet weten.
    En dan totdat je geen diarree meer hebt condooms erbij gebruiken of toch andere conceptie.
    Maar gezien je andere topics denk ik dat je vooral graag een derde wilt en hoopt dat je op deze manier zwanger bent geworden of wordt. En dat snap ik best. Maar het is toch veel mooier als je er samen bewust voor kiest. Ik zou je man wel inlichten over het gelopen of te lopen risico.
    Succes! En heel vervelend van die diarree zeg!
     
    Verw8 vindt dit leuk.
  12. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Morning afterpil is sowieso al te laat. En ik wil idd wel een derde, maar niet op deze manier. Ik wil het samen, niet perongeluk.
    En mijn man weet van het risico.
     
  13. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Als je gisteravond seks hebt gehad kan je nog een morning after pil halen, kan sowieso tot 3 dagen. Hoe later je hem neemt hoe groter de kans is dat hij niet werkt natuurlijk.
    Fijn dat je man het ook weet. Hopelijk gaat hij nog overstag en kunnen jullie samen gaan voor een derde.
    Voor nu sterkte met de diarree. Lijkt me heel vervelend.
     
  14. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Het gaat niet om gister avond. ;)
     
  15. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    O ik zie het! Dan ben je wel te laat ja!
     
  16. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Sinds een paar dagen heb ik wel af en toe steken in mn schaamstreek, helemaal onderin mn buik zeg maar. Zou dat door de diarree komen (dan vind ik het wel erg laag voor darmen), of door eisprong of iets anders ivm geen betrouwbare pil meer.

    En ook een soort van zwaar/drukkend gevoel.

    Vanmorgen negatieve zwangerschapstest, maar die zou sowieso te vroeg geweest zijn volgens mij.
     
  17. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Je kunt pijn aan darm heel goed verwarren met pijn in baarmoeder/pijn in eierstokken regio.

    Heb je ook bloed laten prikken op coeliaki, crohn en andere voedselallergiën?
    Ik zou je aanraden om met een diëtist naar je voedingspatroon te kijken gezien je constante diarree. Dat klopt namelijk niet.
    De pil is niet betrouwbaar wanneer je in de 1e week van slikken diarree hebt of overgeeft ed.
    Maar als jij m ‘s avonds om half 11 inneemt en je hebt pas de volgende ochtend rond 10 uur ontlasting dan lijkt me dat weinig invloed hebben op de betrouwbaarheid, neem aan dat de pil dan allang opgenomen is in je bloedbaan.

    Mag ik vragen waarom je niks anders wilt dan de pil?
    Een spiraal bijv is geen enkele moeite, maar blijft wel veilig bij diarree/braken.

    En zou voor nu dan even voor de zekerheid met condooms erbij doen.
     
  18. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb al ontlasting en bloed onderzoeken gehad. Kwam niks uit. Ben al met diëtist beizg en als dat niets helpt dan moet ik een inwendig darm onderzoek.
    Mijn gevoel zegt gewoon niks met al die andere troep haha.
    En wat ik nu begrpeen heb is dat idd binnen 3 uren hij niet veilig is maar aanhoudende diarree is ook niet veilig. Ookal is dat buiten de 3 uren . Je darmen zijn verstoord dus da's niet goed voor de opname van de pil.
     
  19. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Daar komt ook nog al een maand of 2 maand lang, onverklaarbare maar enorm irritante jeukende benen bij.
     
  20. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Spiraal geeft minder troep dan de pil ;)
    In die zin, de koperspiraal is zonder hormonen (maar worden vaak menstruaties zelf wel heftiger van)
    Mirena geeft wel hormonen af maar vooral lokaal waardoor minder in je bloedbaan, en ook weer minder hormonen daardoor in je bloedbaan dan bij de pil.
    En bij sommige vrouwen legt dat de hele cyclus stil ;)
    Dus pil is eigenlijk meer troep dan deze opties, als je t puur technisch bekijkt :)

    Zou dus voorlopig in elk geval maar kiezen voor dubbele veiligheid dan, tenzij je man ook echt zeker is dat hij t risico wil lopen op een 3e zwangerschap. Want tja die kans bestaat natuurlijk dan wel gewoon.
     

Deel Deze Pagina