betrouwbaarheid pil bij begin op dag 2 van menstruatie?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Bruisje, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    Een vraagje..

Na de mk in november hebben manlief en ik besloten dat ik toch maar even aan de pil ga.. hij wil (nog) niet voor een 4e gaan en ik respecteer zijn beslissing. Hij is even de emoachtbaan zat. na een rustige maand injanuari ben ik toen ik op 24 januari zaterdagavond na een nette cylcus van 30 dgn ongesteld geworden. nu benik op zondag begonnen met de pil dus eigenlijk dag 2. beinvloedt dit de betrouwbaarheid..?

nu is het zo dat ik nl vandaag het gevoel heb van een eisprong (dat voel ikaltijd duidelijk) hij zou dan wel wat vroeger zijn dan normaal, maar goed..

nu hebben we de afgelopen 3 dagen seks gehad. dusss nu is mijn vraag voor de kenners..

een eisprong hebje doorgaans niet bij pilgebruik. ik weet uit ervaring dat ik nogmaal tijdens pilgebruik ook geen "eipijn" heb vandaar dat het nu zo opvalt..

kan dit komen omdat ik op dag 2 ben begonnen?

voor de info.. ik gebruik microgynon 50

graag reacties....

en thnx alvast..

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    volgens mijn gyn kan het geen kwaad als je de pil op dag 2 pakt
    wel raar dat je nu idd eipijn hebt
    ben benieuwd

3. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    nou idd.. t doet gewoon echt pijn.. nou ja.. misschien verkeerd opgestaan ofzo..straalt uit naar mijn been..heel irri.. dat heb ik normaal ook wel bij mijn ei, maar mijn ei is doorgaans wat later..

lijkt mij ook sterk hoor dat het echt uit zou maken...

4. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    als ik google dan kom ik veel tegen over de eerste pil vergeten bij een normaal pil gebruik.. dus na de stopweek, maar ik begin net weer dus heb geen stopweek gehad en ben begonnen op de 2e dag van menstruatie..

daar kan ik dan weer niets over vinden...

Deel Deze Pagina