Hoi meiden, sorry voor het verwarrende onderwerp van dit topic, maar iets anders kon ik niet bedenken. Ik heb voor mijn 2e zwangerschap best lang moeten ontpillen (ca 40 dgn). Ik heb toen de Yasmin geslikt. Door de lange ontpiltijd heb ik behoorlijk wat last gehad van onzekerheid of mijn lichaam wel weer gauw alle anticonceptie kwijt zou kunnen worden. En die onzekerheid wil ik dus echt niet meer. Nu ben ik nog zwanger, maar daarna wil ik wel weer anticonceptie gaan gebruiken. Mijn vraag is alleen wie kan mij tips geven over welke anticonceptie ik dan zou kunnen gaan gebruiken. Alvast dank voor jullie reacties!
inderdaad koperspiraal! Heb ik ook gehad! 7 september laten verwijderen (9sept ongi) 7 oktober positieve zwangerschapstest! dus eerste ronde raak en een korte cyclus, terwijl ik normaal (voor eerste zwangerschap en na 8 jaar pilgebruik) cyclussen had van 32-35 dagen!
Ik had ook een koperspiraaltje. Mijn menstruatie was wel heftiger en pijnlijker. Ik was in ronde 1 na het verwijderen zwanger.
Ik zou ook zeggen koper spiraal. Of condooms. Geen hormonen bij deze ac methoden. Ik was zelf de eerste ronde na de mirena zwanger van de eerste en tot weer probeerde voor de tweede alleen condooms gebruikt en weer de eerste ronde raak.
Dank je wel voor de nieuwe reacties. Wat ik me afvroeg: zijn de menstruaties bij het koperspiraaltje wel te "plannen"? Of komt dit zomaar opeens?
De nuvaring is misschien wel een optie, ik was vrijwel direct weer in mn eigen ritme qua cyclus en na t stoppen in twee maand zwanger.
Nee en bij de meeste vrouwen wordt de menstruatie ook heftiger. Na de eerste heb ik gekozen voor de mirena met hormonen dus. Het fijne is dat je nergens aan hoeft te denken, maar het nadeel is dat je naar het ziekenhuis/huisarts moet om hem te verwijderen.