Mirena spiraal laten zetten...lijf in de war

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Messy, 14 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Messy

Messy Nieuw lid

14 mrt 2009
    1
    0
    0
    adm.medewerker
    Utrecht
    Heee Ladies,
    Ik heb in januari een mirenaspiraal laten zetten tijden de eerste menstuatie na mijn zwangerschap...
    Nu blijf ik maar een heeeel klein beetje bloeden...zeg maar de laatste dag van je menstruatie, dat bruinige zeg maar...Tis niet erg en ik hoef geen maandverband of tampon in, redt het met een inlegkruisje, maar ik irriteer me eraan..Helemaal als ik gemeenschap heb gehad, bloedt het weer iets meer..Ik ben naar mijn idee dus niet echt ongesteld geweest sindsdien..Iemand ervaring hier mee? Is het gewoon omdat mijn lijf uberhaupt nog op zijn kop staat en dan ook nog aan zo'n spiraal moet wennen? Pfff 9 maanden niet ongesteld geweest, ben het even aan het inhalen of zo.. :rolleyes:

lekker onderwerp he? Hahahaha dit zouden de mannen echt niet hoeven te horen hihihihi :p , ik hoor graag ervaringen...

2. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Haaj,

Allereerst gefeliciteerd met je kindje!

Misschien niet helemaal te vergelijken mijn verhaal, maar bij mij was het zo (ik kan nu schrijven WAS! Gisteren is de Mirena verwijderd: wij gaan er voor!) dat ik aldoor als ik ongesteld was ik van dat bruine spul had. Ook maar heel weinig, per dag alleen een inlegkruisje nodig of zo'n stringmaandverbandje.

De 'ongesteldheid' (het mocht, met die hoeveelheden eigenlijk geen naam hebben) is altijd zo gebleven: bruin spul en erg weinig.
    Wel altijd erg lang: was soms van de 30 dagen 10 dagen zoet met dat kleine beetje 'bloed'. Ik had het in het begin nog langer. Ik heb toen een eenmalige lichte pil gehad: Cerazette. Volgens mijn huisarts zorgde dat voor een hormoonboost waardoor je cyclus a.h.w. weer normaal kon worden. Dat werd ook zo, maar na een par maanden kwam weer hetzelfde. Ik heb het nooit echt als heel vervelend ervaren, het mocht geen naam hebben: die hoeveelheid.
    Was wel eens een klein beetje jaloers op vriendinnen met Mirena die helemaal niet ongesteld werden.

Als je maar blijft vloeien ff langs de HA gaan, zou ik zeggen.

Succes!

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
  4. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    @messy

Hallo meid. Ik heb dus precies hetzelfde... Ook na mn zwangerschap eerste menstruatie het spiraaltje laten zetten, en ook alleen maar bruinachtig verlies gehad.
    ja de eertse week heb ik wel meer bloedverlies gehad, maar sinds 9 februari bijna niets meer, ja hetzelfde wat jij zegt wat buinverlies maar alleej een inlegkruisje nodig.. straingh.... wat ik wel heb is buikpijn heb jij dat ook?

Deel Deze Pagina