anticonceptie na bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door sillaah, 17 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    hallo allemaal ik heb even een vraagje,
    ik ben door de pil heen zwanger geraakt,
    en er word mij dus afgeraden om weer aan de pil te gaan omdat ik er zo misselijk van word, hij werkt bij mij dus niet zoals het hoort,
    nu moet ik dus iets anders gaan proberen, maar je hoort zoveel verhalen ovr dat het minder betrouwbaar is ofzo,
    hebben jullie ervaring met het mirenaspiraaltje of de prikpil ?
    wat zou beter of makkelijker zijn ?

het enige waar ik van baal is dat je je menstuatie niet kunt regelen,
    beetje jammer voor vakanties etc.

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Als het goed is zal je verloskundige je hierover bij de nacontrole voorlichten. Want je schijnt niet ieder voorbehoedmiddel tijdens de BV-periode te mogen gebruiken, geloof ik...

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nee idd, Sillaah geef je bv?
    Zo niet, zou de NUVARING dan niet iets zijn voor jou? Ik gebruik m al jaren, met veel tevredenheid!

4. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik geef geen bv, dus daar hoef ik niet naar te kijken
    ik denk aan de prikpil, maar daar zit weer het risico aan dat als ik weer zwanger wil worden dat het heel erg lang kan duren en dat vind ik ook niks.
    de NUVAring, ik weet niet, ik heb t idee van : hoe krijg je die in hemelsnaam goed zitten daarbinnen :confused: en zit die dan zover dat ie niet uit zichzelf kan zakken ofzo ? en hoe krijg je m eruit ? haha :oops:

heb nog eens goed daarover gelezen, en het is wel wat denk ik ook omdat je dan met die doorring kan werken zodat je toch een beetje je menstruatie kan regelen..

een spiraaltje vind ik eigenlijk ook maar een eng idee, je hoort zoveel vrouwen die er last van krijgen en enorme buikpijn hebben enz.
    plus dat je menstruatie onregelmatig is.. ik baal best een beetje dat ik niet gewoon de pil kan slikken.

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Misschien een andere pil dan je eerst slikte?

6. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik heb er al 2 geprobeert.. microgynon30 en trigynon..
    maar helaas allebei dezelfde bijwerking, elke dag supermisselijk, hoofdpijn en depresieve gevoelens..

ik denk dat ik toch de nuvaring wil proberen, al lijkt het me een behoorlijk geklooi, (tampons ben ik ook niet zo'n ster in)
    maar ik las net dat de nuvaring wel dezelfde hormonen afgeeft als de pil, maar dan veeel minder, en daardoor het lichtste is.
    ik denk dat ik ga proberen hoe het bevalt en anders moet ik toch maar wat anders verzinnen. :rolleyes:

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb de mirenaspiraal laten plaatsen. Ideaal :D
    Inbrengen was een beetje vervelend, maar ja als je een kind gebaard hebt, dan kijk je daar niet meer van op.

Ik heb de 1e weken wat licht bloedverlies gehad, nu niks meer en ook nog niet ongesteld geweest (en nee ik ben niet zwanger :D )

Ik twijfelde tussen de nuvaring en de spiraal, mijn arts zei dan de nuvaring dezelfde bijwerkingen geeft als de pil.

8. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

sil, en als je m savonds slikt? of juist sochtends? ik had ook last van de pil en heb nu n hele lichte tryginon dus en slik m savonds, nergens last van...
    maar weet niet hoe dat bij jou gaat natuurlijk.. xx

9. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik heb m'n 3 (of 2 en half :p) kinderen door de pil heen, werkt niet bij mij.
    Ook prikpil werkt niet. Spiraaltje heb ik moeten laten uitnemen, ging kangs geen kanten...
    Nu heb ik geen anti conceptie meer nodig, heb geen vriend en ben ook niet meer van plan er nog maar één te hebben.
    Mijn nicht had baat bij de doorneempil, geen eisprong en geen maandstonden meer. Orgametril noemt die, moet je elke dag nemen en dus geen enkele dag tussen laten. (heb haar ff gebeld voor de naam van die pil.) Is bij ons een familiale aangelegenheid dat de pil niet werkt.

10. Niet meer actief

Nee hoor Sillaah, ik heb ook altijd veel probs gehad met de pil, die hormonen vielen bij mij niet zo goed. Ik heb toen dus een spiraaltje gekregen, niet de hormoon maar een andere, volgens mij zijn er maar twee..moet je eens vragen. Ik ben er super tevreden over geweest, alleen je bent iets heftiger ongesteld, verder niks, geen buien, niet onregelmatig vloeien en je hoeft nergens meer aan te denken, dus ideaal!

11. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
  12. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    het s ochtends of s avonds slikken van de pil maakt niks uit,
    ik blijf misselijk en hoofdpijn houden, plus dat ik hem niet betrouwbaar meer vind bij mij.

er zijn 2 spiraaltjes ja, alleen het vervelende vind ik dat je dan je menstruatie niet kunt regelen, en ik ben altijd precies op het verkeerde moment ongesteld, met vakanties enz.. :)

de nuvaring zit ik heel erg aan te denken, alleen ik las dat die dezelfde hormonen afgeeft als de pil waar ik dus niet tegen kan..
    wel in mindere hoeveelheid dan de pil, dus mischien moet ik het maar eens proberen voor ik aan een spiraaltje denk.

13. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Sillaah ik kreeg ook stemmingswisselingen enz. van de pil, heb dezelfde 2 pillen gehad als jij!
    De nuvaring geeft echt weinig hormonen af, want bij de nuvaring voel ik me goed :)

Je vouwt m dubbel en duwt m naar binnen hihi... Net als een tampon, hij schiet dan zelf door en vouwt uit... Ik heb m nog nooit gevoeld nadat ik m ingebracht had. Als je m uit moet halen, dan haak je een vinger erin en trekt m eruit!
    Verder kun je op de site van nuvaring een smsservice instellen wanneer je de ring uit moet halen en wanneer je m weer in moet doen, ideaal!

Deel Deze Pagina