Mijn bevalling van Yorick

Discussie in 'De bevalling' gestart door Marisca, 16 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marisca

Marisca Lid

10 okt 2006
    69
    0
    0
    Omdat ik zelf al die maanden nieuwsgierig ben geweest naar andermans bevallingsverhalen, wil ik hier toch ook even de mijne plaatsen voor diegene die geïnteresseerd zijn.

Woensdagochtend 10 januari, 5 minuten nadat ik wakker was geworden, voelde ik dat ik wat vocht verloor. Had meteeen zoiets van, dit zou wel eens vruchtwater kunnen zijn. Ik ben opgestaan en naar de badkamer gelopen, waar ik weer wat vocht verloor. Dit gebeurde vervolgens iedere paar minuten. Om 8 uur heb ik de verloskundige gebeld. Ze zei dat ik af moest wachten of de weeën op gang zouden komen. Om half 11 belde ze om te vragen of er al vooruitgang was...nope :cry: Een half uur later belde ze weer. Deze keer nam mijn man de telefoon op. Ik hoorde hem zeggen: `Wat?! Nu!?´ De vk had iets weten te regelen :( We mochten meteen naar het ziekenhuis. Onderweg m´n zoontje nog afgezet bij opa.
    12 uur was ik in het ziekenhuis. Om 12.15 uur werd er gel ingebracht die binnen 10 minuten de weeën op gang brachten. Vervolgens ben ik lekker onder de douche gaan staan. Hier heb ik de weeën een hele tijd goed op weten te vangen. Op een gegeven moment werden ze erg heftig en volgden elkaar in snel tempo op. Ik mocht aan de morfine [-o< Dit gebeurde via een infuus. Door op een knopje te drukken kon ik mezelf een ´shot´ geven als ik daar behoefte aan had,.....helaas was hij begrenst... ;)
    Vk gekeken hoeveel ontsluiting ik had...4 cm pas! Ik was erg teleurgesteld en verwachte nog wel een paar uur bezig te zijn...hoe moest ik dat volhouden...de weeën waren nu al zo heftig. Maar volgens de verpleger zou het niet lang meer duren. Bij een tweede kon de ontsluiting volgens hem opeens heel snel gaan.
    En gelukkig had hij gelijk. Niet lang daarna, om 15.15 uur had ik ineens een enorme drang om te persen. Om 15.23 uur was hij daar... mijn lieve kleine Yorick :D
    Al met al een vlotte bevalling van nog geen 3,5 uur! Wel ingescheurd trouwens, maar niet niet noemenswaardig, 2 hechtinkjes maar.
    Om 17.00 uur zat ik in de auto onderweg naar huis met mijn grote en mijn kleine vent!

Yorick woog 3600 gram en was 51 cm lang. Hij maakt het prima...

2. Angelaa

Angelaa Actief lid

20 jun 2006
    337
    32
    28
    Van harte gefeliciteerd met de geboortje van je zoontje en geniet er lekker van.
    LIEFS Angelaa

3. anita26

anita26 Actief lid

1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    wat een heerlijke bevalling! Fijn om te lezen, want ik ben zelf ook bijna aan de beurt en begin nu toch wel zenuwachtig te worden... Vroeg me alleen af wat de reden was dat je toch al sneller naar het ziekenhuis moest en gel ingebracht hebt gekregen...

Geniet van je kleine prins!

Anita

4. Marisca

Marisca Lid

10 okt 2006
    69
    0
    0
    Hoi Anita,

Dat ik die gel al zo vroeg ingebracht heb gekregen heb ik aan mijn vk te danken. Zij had zoiets van, straks komen de weeen pas 's nachts op gang en dan ben je de hele nacht bezig en mis je dus ook een nacht slaap. Zij heeft toen contact opgenomen met het ziekenhuis om te vragen of er plek was. Dat was er, dus mocht ik meteen komen. Je kan een bevalling natuurlijk nooit met zekerheid voorspellen, maar bij mijn eerste is het ook vlot gegaan (6 uurtjes) en de vk verwachtte dat het nu ook een vlotte bevalling zou zijn. En ze had gelukkig gelijk. :)

5. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wat een "heerlijke"bevalling zeg.
    Ging lekekr vlot.
    Gefeliciteerd

6. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Wat een vlotte bevalling en wat een prachtige vk heb jij gehad!
    Proficiat met kleine Yorick, ook aan papa en grote broer!

7. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Dat lijkt me een prima bevalling geweest.

Deel Deze Pagina