Anticonceptie na de bevalling of niet?

Discussion in 'Na de bevalling' started by kers87, Nov 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kers87

kers87 Bekend lid

Sep 4, 2012
    678
    0
    0
    Hoi dames,

Ik ben 6,5 week bevallen van een heerlijk mannetje. Nu ben ik na 3 week weer aan de pil gegaan cerazette ivm bv. Nu merk ik dat ik echt een aversie tegen die hormonen begin te krijgen. Ik wil eigenlijk eerst gewoon normaal ongesteld worden en dan eventueel op de kalender 'het' doen. Met een hoger risico dat ik dan weer zwanger word, maar dat nemen we dan maar op de koop toe. Nu vraag ik me alleen af hoe dat de periode totdat ik ongesteld word moet want dan heb ik geen idee van de vruchtbare dagen zodat we die kunnen overslaan.

Heeft iemand ervaring of tips? Condooms vinden wij echt een crime.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Na de eerste alleen condooms gebruikt tot we het risico op een 2e durfden te nemen :D. Dan hoefden die hormonen ook niet meer uit mijn lijf. Nu wel weer aan de pil omdat onze wens vervuld is met 2 mooie meisjes.

3. kers87

kers87 Bekend lid

Sep 4, 2012
    678
    0
    0
    Ik merk dat als ik de pil gebruik ik last heb van stemmingswisselingen, ook mijn man merkt dit heel erg. Dus ik wil er gewoon vanaf. En aangezien alle anticonceptie eigenlijk met hormonen is moeten we het maar erop gokken en zoveel mogelijk met condoom doen, maar dat is soms zo gedoe :p

4. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Wij vonden condooms ook een crime, maar echt.. het went, uiteindelijk, min of meer..
    Nee zonder gek te doen, ik had er echt een hekel aan en nu niet meer (manlief zelfde verhaal). Ik snap precies wat je zegt over de hormonen en wij wilden het eerste half jaar echt niet zwanger worden! Door de borstvoeding nog geen cyclus dus kalender methode (wat we voor de zwangerschap deden en hierna weer willen doen) werkt nog niet.
    Voor zover ik weet zijn condooms of risico lopen dan je enige optie.
    Maar ik lees mee, want als er toch een andere manier is dan ben ik ook weer niet zo gek op condooms dat ik die tip wil missen;)

5. kers87

kers87 Bekend lid

Sep 4, 2012
    678
    0
    0
    Haha, wie weet ;) anders inderdaad wennen aan het condoom :p

6. Aim

Aim Lid

Oct 25, 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien kan je kiezen voor een koperspiraal, werkt niet met hormonen dus zodra deze er uit is kan je weer zwanger worden.

Share This Page