Anticonceptie na de bevalling - wat gaan jullie doen?

Discussion in 'Anticonceptie' started by PollyBaby86, May 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Hier na de bevalling begonnen met Cerazette. Deed mijn borstvoeding helaas geen goed. Dus maar weer gestopt met de pil en tijdelijk condooms gebruikt. Was weer even wennen, na altijd pil en mirena.
    Maar ook geen hormonen die uit je lijf hoeven als je eenmaal weer voor een kindje wilt gaan. Was ook in ronde 1 meteen weer zwanger, een jaar na de bevalling :)

2. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Ik heb ook borstvoeding gegeven.
    Niet gekozen voor de Cerazette pil omdat je vaak hoort van doorbraakbloedingen en andere ongemakken omdat het nogal een lichte pil is.
    Daarbij vond ik het idee van hormonen en bv geven niet echt lekker.

Spiraal voor ons persoonlijk geen optie omdat een bevruchting wel mogelijk is maar het innestelen niet.
    Voelt voor mij als een soort van abortus.

Uiteindelijk gekozen voor condooms, misschien niet altijd ideaal maar was een goede keuze.
    Door de bv ben ik trouwens tot het afbouwen 'onvruchtbaar' geweest dus ben pas weer vruchtbaar geworden toen onze dochter 13 maanden was.
    (zonde van de condooms als ik het zo lees:p maar ja dit weet je niet van te voren.)

3. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    Ik ga niet aan anticonceptie doen na de bevalling.
    Mensen zullen daar best een mening over hebben maar dat maakt mij niet uit.
    We hebben er ruim 4,5 jaar over gedaan om zwanger te worden via ICSI en volgens alle getalletjes hebben we minder dan 1% kans op een spontane zwangerschap dus ik neem het "risico"

4. baby14

baby14 Actief lid

Nov 3, 2013
    172
    0
    0
    Ik twijfel ook nog sterk. Vond de pil niet echt fijn ivm veel hoofdpijn. Toen dit wel heel erg werd maar gestopt met de pil en over op condooms maar 1 keertje "vergeten"en gelijk zwanger.
    Na de bevalling een mirena spiraal laten plaatsen maar dit was ook geen sucses. Veel lange bloedingen en heel veel buikpijn. Geen hoofdpijn dat was wel een voordeel. Na 1.5 jaar hem eruit laten halen en in 1ste ronde zwanger.
    Na deze zwangerschap weet ik het nog niet. We willen miss. nog wel een kindje hierna....

5. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Na de eerste hebben wij niets gedaan, alleen goed op de kalender gekeken en in de risicovolle periode geen gemeenschap gehad. Ging niet helemaal vlekkeloos, want op die manier toch onverwacht Wanger geraakt (is een miskraam geworden). Nu na de tweede zijn we we nig steeds niet helemaal uit, na lang wikken en wegen ben ik toch maar met de pil begonnen, maar ik hen steeds doorbraakbloedingen, dus toch maar weer gestopt. Ik had sowieso eigenlijk toch al niet echt veel zin in de pil. Nu twijfelen we een beetje tussen condooms of een spiraal, ben er nog steeds niet uit. Moeilijk hoor.

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,792
    18,980
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Geheelonthouding. :D

Ik wil niet meer aan de pil. Daar krijg ik hoofdpijn van. Bij de oudste heb ik bv en cerazette wel gecombineerd, maar echt een lekker idee vond ik het toch niet. Condooms vinden we allebei niet fijn, maar die gebruiken we nu wel. Al moet ik zeggen dat het even op een laag pitje staat bij ons. Gezin is echt compleet (huisje is vol) dus we willen echt geen derde. En dan vind ik condoom alleen toch wel een beetje eng. Maar we vinden het toch ook wat te vroeg om nu al de leidingen bij manlief te laten doorknippen.
    Ik denk dus dat ik toch maar cerazette ga nemen zodra we met bijvoeding beginnen. Nu heb ik nog het idee dat condoom & lactatie amenorroe samen wel genoeg bescherming geven. Als dat straks wegvalt wil ik toch liever iets dat meer betrouwbaar is.

7. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

T ligt er een beetje aan maar de pil ga ik niet meer slikken daar ben ik dwars door heen zwanger geworden. Kan ook niet zo goed tegen de hormonen dus was al terug gestapt naar een hele lichte pil.

Dus denk dat het voor mij in het begin condooms worden en erna een koperspiraal.

8. Klein

Klein Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    1,405
    1
    0
    Hier gekozen voor cerazette, condoom zou zeker mis zijn gegaan. Ze bleven in de la liggen ;)
    En aangezien een spiraal nog niet kon worden geplaatst, wilde we geen 'risico' lopen. Ik heb nu bijna 1 strip op, en heb 3-4 dgn doorbraakbloeding gehad en toen was het over! Ik kan eigenlijk geen verschil merken qua borstvoeding. (Ik kolf rond de 170cc) en ons mannetje is nog steeds tevreden. Ik heb zelf ook geen klachten dus hier positief over de cerazette!

9. danif

danif Fanatiek lid

Nov 10, 2008
    1,104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Mirena

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,179
    10,724
    113
    Hoezo een mening over hebben? Als jullie gezinsuitbreiding willen en kindjes misschien heel kort op elkaar niet erg vinden, waarom niet?

Ik ben een week of 6 na de bevalling Cerazette gaan slikken, tot dochterlief ongeveer een jaar was - in dat hele jaar ben ik niet ongesteld geweest. We waren nog volop in een verhuizing en hadden nog niet echt een beslissing genomen over het vervolg toen de cerazette op was. Ik ben er toen mee gestopt, we wilden altijd twee kindjes vrij vlot na elkaar, en heb soort van uitgekeken rond de verwachte eisprong. Toen bleek ik dus zwanger toen dochter 16 maanden was :)

Als ook deze keer alles goed blijft gaan zijn we voorlopig "klaar", dan wil ik van de pil af en laat ik een spiraal zetten.

11. Mnon

Mnon Niet meer actief

Ik kies weer koperspiraal. Na mijn dochter ook gehad, beviel prima! Ook gelijk eerste ronde zwanger na eruit halen! Heb hem ongeveer 1,5 jaar gehad.

12. darkness

darkness Actief lid

Apr 5, 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga helemaal niets gebruiken. Hormonen wil ik niet en condooms zijn eventueel nog een optie, maar dat zal vlug genoeg misgaan, hihi.
    Het is al een klein wonder dat ik nu zwanger ben (twee verschillende ziekenhuizen vertelden ons dat we nooit op de natuurlijke manier zouden zwanger worden) dus als ik nog eens zwanger zou worden, vind ik het prima!

13. Dame28

Dame28 Actief lid

Nov 26, 2013
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voorlopig condooms, en daarna afhankelijk wat we willen... De pil ben ik een beetje zat, die hormonen. Voel me geestelijk veel beter zonder en met pil altijd zere benen!

14. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Implanon

Maar weet niet of ik er blij mee ben...duurt lang voordat het rustig wordt kwa menstruatie...

15. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

Mar 2, 2014
    310
    0
    16
    Omdat ik bij mijn vorige pil (Yasmin) last kreeg van pijnlijke borsten en emotioneel wankel werd (dat emotionele had ik jaren eerder ook al gehad bij andere nog zwaardere pillen), schreef de dokter me Cerazette voor. Deze pil heeft per strip 28 pillen ipv 21 dus kun je gewoon doorslikken. Hier reageerde ik erg goed op!
    Inderdaad had ik zo'n twee keer per jaar dat ik een tijdje last had van doorbraakbloeding. Was dan vaak paar dagen want meer en de rest was op te vangen met een mini-inlegkruisje.
    Nadat ik gestopt ben duurde mijn eerste menstruatie 5 weken (we zijn niet meteen voor kinderen gegaan dus weet niet hoe snel het gegaan was als we meteen waren begonnen), maar half januari zijn we ook met condoom gestopt en 2 maart testte ik al positief.
    Ik ga straks weer verder met Cerazette. Condoom alleen vertrouw ik niet helemaal. Met borstvoeding ben je al extra vruchtbaar en er zou eens een eigenwijs zaadcelletje aan de buitenkant van het condoom terecht komen...;) :D

16. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    spiraal, das voor 5 jaar en daarna mag husband zijn lijntjes door laten knippen ;)

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Helemaal niks. Wij willen graag een 2e kindje. De kans dat dit spontaan gaat gebeuren is vrij klein (zie onderschrift) en omdat ik nog steeds bv geef, is mijn cyclus ook nog steeds nergens te bespeuren. Dus denk dat wij straks weer een gangetje richting Dusseldorf kunnen gaan maken.

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Ik ga niet aan de AC. Ik reageer zo slecht op de pil en we zouden graag nog een kindje willen.
    Eerste kindje heeft ons 15 maanden geduurd, we zijn beide verminderd vruchtbaar dus ik denk niet dat een tweede kindje zich snel aankondigt (doet het dat wel dan zouden we dat geweldig vinden)

19. cathymoon

cathymoon Actief lid

Apr 7, 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tussen de eerste en deze gewoon aan de pil geweest, gelukkig niet lang bezig geweest met ontpillen en in de 4e ronde raak en na deze mag manlief de ac verzorgen....You get it.... knip..knip...;)_

20. LaDebs

LaDebs Actief lid

Jan 6, 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Condooms. Of hij het nou leuk vindt of niet ;) Mijn lichaam zet zich namelijk stevig af tegen 'externe' hormonen zoals de pil en de Nuvaring...nou ja, die werkte dua blijkbaar ook niet ;)

Share This Page