Voor mij geen twijfel. Zodra het kan laat ik gelijk weer de mirena spiraal zetten. Wat een fantasisch ding is dat! Heb hem hiervoor vier jaar gehad, en dat betekende voor mij; vier jaar lang geen menstruatie meer!! Als je weer snel aan een tweede kindje zit te denken zou ik, denk ik, voor een condoom gaan.
Hier echt nog geen idee. Hiervoor met condooms omdat ik bv gaf en effe geen hormonen in mn lijf wilde. Daarna alleen condooms rond mn vermoedelijke eisprong. Alleen besloot mijn lijf in januari lekker 4 dagen extra te wachten hihi. Nu dus zwanger en dat willen we wel voorkomen straks haha. Dus eerst condooms en na 6 maanden even kijken hoe de bv loopt. Mijn man opperde heel lief om er een knip in te zetten maar dat vind ik nog niet zn fijn idee. Ondanks dat we op het moment maar 2 kindjes willen, heb ik zoiets van misschien denk ik daar over 2 jaar anders over en dan is het telaat natuurlijk haha.
Als alles goed gaat willen wij al redelijk snel voor een tweede gaan. Ik denk dat we gewoon overgaan op condooms. Je loopt natuurlijk kans op een ongeplande zwangerschap dan, maar dat zal dan ook maar een paar maandjes eerder zijn dan gepland. Ik weet dat het zwaar is als je per ongeluk of niet zo snel weer zwanger zou raken, maar ach... Ik laat het lekker komen zoals het komt.
We hopen de eerste drie maanden genoeg borstvoeding te kunnen geven en dat als anticonceptie te gebruiken. Daarna condooms waarschijnlijk ik kan namelijk helemaal niet tegen hormonale zooi, eventueel nog een implanon maar daar moet ik me nog eens goed in verdiepen.. En het liefst geef ik heeel lang borstvoeding dus dan liever helemaal niks van troep
Dit was ook mijn plan, bv als anticonceptie maar is behoorlijk onbetrouwbaar! Meneer sliep naar 3 weken al door 's nachts en sinds week 7 wil/krijgt hij 5 voedingen dus dat was hier dan flink in de soep gelopen
Gisteren de Mirena besteld. Nog even wachten tot ca 9 a 10 weken na de bevalling en mijn menstruatie. Dan kan ik hem laten plaatsen. Ik wil geen pil meer. Niet meer vanwege de hormonen maar omdat ik geen zin heb om daar dagelijks aan te denken. Vandaar het spiraaltje.
Hoi Meiden, Ik lees even mee op jullie topic. Ik ben op 31 maart bevallen met 16 weken. Nadat ik weer ongesteld werd, ben ik op de eerste dag van mijn menstruatie weer begonnen met de pil (ik wilde éven een eventuele volgende zwangerschap uitsluiten....) maar nu ben ik bijna aan het einde van de eerste strip en nog steeds ongesteld....??!! Ik hoop maar dat het na de stopweek over is.... want dit is echt verschrikkelijk. Heeft iemand hier ervaring mee? X
Ik ben bijna 6 weken geleden bevallen, en zit nu ook met dit in dubio... wel of geen AC.... We willen beide graag meerdere kinderen, dus zullen blij zijn als ik weer zwanger kan worden! Maar we willen ook nog graag genieten van onze meid.. Dus snel een 2e en zonder AC ed of wat wachten en rubbertje Hormonen kan ik ook slecht verdragen....(ziek zijn, migraine, mood-swings) Was zo blij dat ik AC vrij was voor en tijdens mn zwangerschap!!
Gefeliciteerd met je dochter, onze dochters hebben dezelfde naam, hoor je niet vaak! Als je volledig borstvoeding geeft is dat de eerste tijd (meestal) nog dekkend als anticonceptie. Met uitzonderingen natuurlijk, maar vooral als je nog de hele nacht en dag door gelijkmatig voedt beschermt het 98%, aldus mijn gyn. Maar je moet wel het risico willen dragen en er dus ook echt achter staan als het toch gebeurt.