Zelfs na 2 bevallingen vond ik het vreselijk om het spiraaltje te laten plaatsen. Bijna nog erger dan bevallen
Het laten plaatsen van de mirena vond ik erg naar, heb ook wel een poosje daarna nog last gehad, maar toen ik eenmaal gewend was was ik erg gek op dat ding! En als je echt geen hormonen wilt, lijkt een koperspiraaltje me ook zo gek nog niet.
Ik denk dat wij zelf de vruchtbare dagen gewoon gaan vermijden. Bijvoorbeeld als ik een cyclus heb van 30 dagen, dan van dag 10 t/m 20 het veilig doen. Ofzo. Nee, weet het nog niet zeker... Maar geen hormonen meer iiig.
Condooms die niet passen? Je hebt ze in verschillende maten hoor.... Van heel klein, mini maatje tot grote honkbalknuppel toe zeg maar (oke ik overdrijf een beetje )
Ik zou een tijdlang toch voor condooms gaan. Dan kan je na bijvoorbeeld een half jaar nog altijd zien of jij terug voor anti-conceptie gaat, of ofdat hij toch voor de knip gaat. Hier een Mirena en gelukkig . Ik mag bovendien niks meer van andere anti-conceptie, dus als die Mirena niet had gewerkt ... hadden we een probleem gehad (condooms fnuiken bij mij elke zin - hebben we een tijd geprobeerd).