Even heel kort mijn verhaal. We hebben al twee gezonde jongens waar we ontzettend dankbaar voor zijn. Zij zijn 'gewoon' spontaan gekomen, zonder problemen. Helaas laat een derde kindje nu al bijna 3 jaar op zich wachten en hebben wij afgelopen febr de stap naar de HA genomen en die heeft ons doorverwezen naar de gyn, waar we al snel terecht konden. Na enkele standaard onderzoeken is niks gekomen. Ik heb een goede eisprong en mijn man zijn zaad was ook in orde. Nu mogen we dus vanaf de volgende cyclus IUI behandelingen ondergaan. Ik heb een recept meegekregen voor Puregon en Pregnyl en krijg volgende week prikinstructie. Spannend allemaal dus. Maar...hoe zit het met de verzekering? Ik zit bij de Menzis...moet ik toestemming vragen? Moet ik de medicatie (eerst)zelf betalen en dan declareren? En voordat ik begin met spuiten zullen we ongeveer 4 weken verder zijn, maakt het uit wanneer ik de medicijnen ophaal? Nu al? Of nog wachten? Pff ben nu al zenuwachtig voor de instructie, lijkt me doodeng om mezelf te prikken. Hadden jullie dat ook? En viel het achteraf mee? Hoop dat jullie me kunnen helpen en gerust kunnen stellen. Voor jullie allemaal natuurlijk ook heel veel succes met het hele 'zwanger worden' proces.
Wij gaan voor een broertje of zusje voor onze dochter. We hebben haar dmv IUI gekregen. Ik heb toen in totaal 9 maanden hormonen gespoten, we moesten eerst zelf klussen, maar bij de eerste IUI was t meteen raak. Morgen hebben we de 2e IUI voor een 2e kindje. Het prikken valt mij echt mee. Ik vond de instructie en de eerste prik ook doodeng, maar t valt me echt mee. De ene keer is gevoeliger dan de andere keer. Je krijgt waarschijnlijk en puregonpen, dat is wat makkelijker omdat je dan niet hoeft te mengen. Bij de pregnyl zou ik wel echt zeggen dat je die even in je handen bijv voorverwarmd. Die moet je echt niet koud inspuiten, Auw!! Ik hoef niets voor te schieten, maar m'n eigen risico is al wel op door de eerste IUI. Dat heb ik al wel betaald. Verder heb ik nooit rekeningen gezien! Ik zou de spullen ophalen nog voordat je ongesteld bent; pregnyl miet soms besteld worden. Het komt wel goed; het is nu gewoon even spannend. Als je t echt niet zou durven kun je je man vragen of hij de spuiten zet, maar ik zou t zelf doen. Succes!!
Dank je voor je reactie! Ben erg benieuwd. Zo'n prikinstructie duurt niet zo lang neem ik aan? Want zit met beide kids die van school en psz gehaald moeten worden. Jij ook succes vandaag met de IUI! Hopelijk is het meteen weer raak!
IUI krijg je vergoed vanuit je basisverzekering dus daar hoef je geen toestemming of iets dergelijks voor aan te vragen. Je betaalt inderdaad je eigen risico, maar dat is maar 1 keertje. Medicijnen zou ik nu al ophalen. Ze zijn meestal toch ontzettend lang houdbaar en zoals degene hierboven al zei; pregnyl is niet overal op voorraad en dan kan het wat langer duren voor je het hebt. Wat het prikken betreft.. Mijn eerste keer prikken was een ramp. De eerste spuit | < Blogpost En nu.. Nu hoort het bij de dagelijkse dingen. Het stelt niets meer voor. Ik ben een mietje wat naalden betreft, ik moest altijd liggen als ik bloed ging prikken, anders viel ik om. Maar ook daar ben ik, zo goed als, overheen.. Ik las, voordat ik begon, ook altijd dit soort verhalen en dan dacht ik; Ja hoor.. Dat zal wel. Maar bij mij gaat dat niet gebeuren! . Maar zo is het dus wel gegaan.. Heel veel succes!
Ik heb menopur en pregnyl gespoten. De 1e keer hebben we de IUI afgeblazen, omdat ik 3 follikels op springen had staan. De 2e keer wel door laten gaan en raak! Ik vond de eerste keer prikken doodeng en durfde niet! Maar echt.... het valt zooo mee!! Heel soms wat gevoeliger. Ook de pregnyl vond ik niet pijnlijk. Soms het klaarmaken met de ampullen wel wat lastig, maar ook daar wordt je snel handig in! Ik kreeg gewoon alles vergoed! Heel veel succes! Het gaat je lukken, echt!
Wij hebben 1,5 week geleden de 3e IUI gehad. Het prikken was ook waar ik het meest tegen op zag en ik moest het ook wel even doorkrijgen de 1e weken, maar nu gaat het echt prima en is valt het mij eigenlijk heel erg mee. Succes ermee!
Het prikken viel me reuze mee. De eerste keer voelt het erg onnatuurlijk om jezelf te prikken, maar had er daarna geen moeite meer mee en dat terwijl ik vaak al flauwviel bij het zien van een naald! Succes en hoop dat de iui meteen gaat lukken!!
Heel veel succes Nikki!! Prikinstructie viel mij heel erg mee. De verpleegkundige, een man die ontzettend bemoedigend deed, legde alles rustig uit. Hij vertelde me als je een goede buikplooi neemt en dan daarin knijpt voel je bijna niks van de injectie. Het is waar, soms is het wat gevoelig en weet je het duurt maar even! Zelf doen heeft als voordeel dat je de controle houdt. Iemand anders vragen kan natuurlijk ook. Hoop dat je snel zwanger mag worden!!
Bedankt nog allemaal voor jullie peptalks Ok...het is morgen zover. Zaterdag ben ik ongesteld geworden (helaas, want ja stiekem blijf je hoop houden hè) en nu moet ik morgenvroeg voor de uitgangsecho en 's avonds mijn eerste spuit zetten...ai hopelijk valt het mee! Maar hebben jullie nog tips mbt de echo? Ik bedoel, ik ben dan nog vreselijk ongesteld en zie een bloedbad voor me wanneer ik van de kleedruimte naar de stoel moet lopen, bah! Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Hopelijk kunnen jullie me gerust stellen want zie daar ook erg tegenop namelijk! En dan hoop ik dat ik die spuit zelf durf te zetten.... Ik hoop op reacties.
Ik zou vlak voor je de echo hebt nog even naar de wc gaan en het een beetje schoonmaken. In het gedeelte waar je je omkleed liggen meestal wel schone maandverbandjes e.d. En goed onthouden; Ze zijn het allemaal gewend! Lekker is het niet en ik schaamde me ook kapot, maar voor de artsen is het gewoon een routineklusje..
Ach ja, je hebt ook gelijk...ze zijn wel wat gewend maar ja, ikke niet haha. Dank je! Voor jou veel succes! Hoop dat je gauw zwanger zult zijn meid!
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier en wil graag even meekletsen aangezien ik volgende week donderdag mijn afspraak heb over het beginnen van iui. Ondertussen heb ik al jullie berichtjes al gelezen en ben dus al wat op de hoogte. Heb nog wel een vraag. Hoe vaak per week moet je naar de kliniek heen voor een echo/bloedprikken etc .? Ik ben trouwens 26 jaar en ondertussen al twee jaar bezig. Alle onderzoeken gehad en alles was perfect ook bij mijn vriend. Maar toch wil het niet lukken frustrerend is dat. Maar goed hopen dat het met de iui wel gaat lukken. Gr. Mana
Hou Mana, balen dat het niet wil lukken op de natuurlijke manier. Hopelijk biedt IUI mogelijkheden voor jullie. Ik moest dus gisteren (dag 3 cyclus) heen voor een uitgangsecho. Nu spuit ik Puregon. Op dag 10 moet ik weer heen voor een follikelmeting en dan waarschijnlijk rond dag 12 weer (hangt van de groei af) en voor de IUI behandeling. Volgens informatie van mijn ziekenhuis 3 à 4 keer in 1 cyclus.
Hallo nikkie, Heel erg bedankt voor je reactie. Zo te zien hebben we precies dezelfde cyclus. Nou ik ga deze maand nog flink klussen en hoop op een heel klein wondertje dat het toch nog lukt. En zo niet dan kunnen we gelijk beginnen met IUI ben nu toch al te laat om daar mee te beginnen... dus wie weet . Maar je moet er wel redelijk vaak heen dus kan het wel beter even met mijn werkgever bespreken. Vind het nogal moeilijk om hier met anderen over te praten. Iedereen doet altijd zo makkelijk erover he. Van ach komt allemaal wel goed je bent nog jong bla bla. Af en toe best frustrerend. Gr. Mana