Wij Zijn van plan om in september op vakantie te gaan, een all inclusive in turkije. Maar, nu ben ik zwanger en als alles goed gaat ben ik dan 24/25 weken zwanger. Lijkt me wel lekker, 2 weken helemaal niets doen en lekker uitrusten. Maar, is het handig? Of kan ik beter in juni gaan met 12 weken. Wat is jullie ervaring??
Ikzelf ben tijdens mijn vorige zwangerschap ook rond dat termijn op vakantie gegaan naar skiathos (Griekenland). Was helaas geen all inclusive luxe resort . Maar ik heb erg genoten! Was voo míj geen probleem, alleen het reizen in de vroege ochtend (we vertrokken rond 3 uur van huis) en de lange vlucht was wel vervelend. Maar eenmaal daar kon ik goed uitrusten en we hebben een heerlijke tijd gehad. Normaal gesproken ben ik trouwens wel aardig van t gezellig wijntje drinken op een terrasje of even lekker de kroeg in s avonds, dat zat er voor mij die vakantie uiteraard niet in . En dat was jammer maar heb je er natuurlijk voor over! Anyways ik zie geen reden waarom je op dat termijn niet op vakantie zou kunnen gaan! Veel plezier alvast!
Hee ik ga zelf donderdag ochtend op vakantie met 28 weken. Komen de dag voor de 30 weken terug.. Net zoals Noa had met vliegen ga ik ook krijgen maar verder zie ik geen problemen hoor. Ik moet alleen water uit een flesje drinken en geen sla want dat wordt gewassen met water. Verder gaan we ook veel steden enz bezoeken we zijn altijd al van het wandelen. Echter smeer ik me wel goed in en als het even teveel wordt gewoon wat rustiger aan.
Ik ben in juni 2013 gegaan en was toen 24 weken zwanger van de derde, ik vond het heel goed te doen, was de enige week dat ik mij goed heb gevoeld ik zou gewoon lekker gaan
Ik denk dat ik liever met 25 weken ga dan met 12. Maar ik ben ook heel lang misselijk geweest (en nog). Ik kan alleen niet tegen hitte nu dus Egypte valt voor mij af
Ik ben op vakantie geweest tijdens m'n eerste zwangerschap toen was ik zo 17 weken zwanger. Vond het vreselijk. Was erg moe en misselijk en had het liefste gewoon thuis gebleven.. Had me toen voorgenomen om ook niet meer op vakantie te gaan tijdens m'n zwangerschap. Deze zwangerschap een midweek Landal gewoon in Nederland. Rond de 15 weken en beviel me stukken beter.. Lekker rustig aan gedaan en minder misselijk dan bij eerste zwangerschap plus dat ik gewoon Hollands kon eten.. Zou zelf niet meer zo ver op reis gaan tijdens een zwangerschap.. Ook gedoe omdat je niet teveel in de zon kan zitten ivm mogelijk zwamgerschapsmasket. Maar is denk persoonlijk!
Ik ben 27/28 weken naar Zweden/Noorwegen geweest. Wandelingen gingen een stukkie langzamer dan normaal en in de auto droeg ik steunkousen (hoe charmant) tegen vocht, maar verder heb ik een heerlijke vakantie gehad! Turkije lijkt me vanwege de hitte een mindere keuze, ik kon daar tijdens mijn zwangerschap niet goed tegen. Ook verbrandde ik veel sneller dan normaal. Ik zou dan ook een 'koelere' bestemming kiezen.
Hai aangezien ik in turkije woon is het voor ons iets makkelijker om erheen te gaan. Wij gaan dit jaar 2 keer op vakantie in turkije. 1 keer als ik 18 weken ben en 1 keer als ik 27 weken ben. Enige nadeel is een autorit van min. 4 uur.. Ik heb geen ervaring maar ik denk dat het heerlijk genieten gaat worden. Enige waar je even op moet letten is om niet teveel vette dingen in het hotel te eten, mijn man heeft 14 jaar in de keuken van hotels gewerkt en ik snap nu waarom iedereen altijd diaree krijgt en voedselvergiftiging. Ook als je salade eet moet je er heel goed op letten of het goed schoongemaakt is. En als laatste tip, neem geen 1 slokje uit de kraan. Ik woon in een gebied waar ik wel uit de kraan kan drinken maar ook daar zitten bacterien in en kraanwater was een van de oorzaken waarom ik diaree had en zo misselijk was.
Vorige keer ben ik met 25 weken naar NL gegaan. Ik doe het niet meer (maar ligt hier ook wel anders denk ik ).
De eerste zwangerschap ben ik met 27 weken naar een warm land geweest. Op zich was het prima te doen! Heb ook echt genoten! Alleen zou ik nu zelf niet meer ver weggaan na de 24 weken grens. 23/24 weken zou ik misschien nog net doen trouwens, daarna niet meer
Lekker doen en genieten ben vorig jaar met 29 wkn met de auto naar marokko geweest en ben vier weken gebleven vond t heerlijk heb genoten ik was wel lekker fit dus dat speelde messchien mee ik had nergens last van zou t zo weer doen
Ik ben met 23 weken naar Mexico geweest en vond het heerlijk. Ik ben blij dat wij rond die periode zijm gegaan had ook geen verklaring nodig
Ik zou ook liever met 24 weken dan met 12 weken gaan. Toen elke ochtend overgeven enzo, was ook heel moe. Met 24 weken was ik nog topfit eigenlijk, had ik toen iig prima kunnen doen! Wel goed opletten met eten enzo, geen sla, water uit de kraan, ijsklontjes in drinken (komt ook uit kraan), vlees checken of gaar is etc.
Ik zou ook lekker op vakantie gaan! Ik ben met 30 weken zwangerschap 2 weken naar Thailand geweest, ging prima. Reistempo drastisch aangepast, maar ik voelde me prima.
Ik ga ergens rond de 35 weken nog een weekje naar Duitsland. Geen ervaring dus ben benieuwd hoe het zal gaan
Wij zijn toen ik rond de 24 weken zwanger was 2 weken met de caravan op vakantie geweest naar zuid Frankrijk. Het is welliswaar geen vliegreis maar toch. Ik voelde mij hartstikke goed en zat vol energie. Dat was wel anders toen ik 12 weken zwanger was. Hebben lekker rustig aan gedaan iedere dag. Ging vaak s'middags een dutje doen. Hebben wel dingen ondernomen, maar minder extreem dan de afgelopen jaren. Ja, je moet uitkijken met de zon en eten. Dat is het voordeel van kamperen. We kookte bijna iedere avond zelf. Ideaal.
Ik lees even mee, was ook van plan rond 27 weken nog weekje weg te gaan. (stedentrip, of snorkelen in Egypte ) En voorzie daar geen problemen bij. Maar misschien overschat ik het. Heb sterk darmengestel, kan goed tegen hitte. Loop en ren nog op mijn werk. Lijkt me eigenlijk perfecte timing. Misselijk was ik tot week 14-15 ik had dan echt niet in een stad met rare geurtjes, ander eten moeten lopen en moeten reizen. De spuugemmer stond op de bijrijdersstoel naast me op weg naar werk. Nog tips, zwanger op vakantie? Naast goed insmeren en voorzichtig met eten?
Zou niet weten waarom dat een probleem zou zijn eigenlijk. Gewoon doen. Je bent met die termijn echt nog niet hoogzwanger en je hebt o op reis niet per se meer ongemakken dan thuis. vrij zijn is sowieso ontspannender dan werken en over een keer vroeg wakker worden en een reis kom je echt wel heen. Ik had tijdens vorige zwangerschap wel wat moeite met de hitte in andalusie, maar als ik thuis was gebleven had ik werkdagen gemaakt van tien tot twaalf uur met dagelijks een reis van vier uur. Ook niet chill. Ik zou het dus wel weten. Zeker als je voor all in kiest lijkt me dat je weinig gaat doen ter plekke, toch?
als je je goed voelt gewoon doen! Heerlijk toch even lekker bijkomen. wel advies: mochten er tegen die tijd medische dingen spelen (gebruik van medicijnen die mogen tijdens zwangerschap, andere dingen) neem daar dan bewijs van mee. Neem een laatste echo rapport mee, een brief van je dokter dat je zwanger bent en die medicijnen moet gebruiken. Mocht er dan iets gebeuren kunnen de artsen in TR je prima helpen. En sluit een goede verzekering af, die ook spoed tijdens zwangerschap dekt tijdens vakantie! (werk in een ziekenhuis in TR, vandaar, zie maar al te vaak mensen zonder verzekering die dan veel onkosten maken) Veel plezier alvast!