Hallo! Ik kom erachter dat de gezichtslotion ( kruidvat huismerk) die ik gebruik om mijn ogen schoon te maken ( komt dus soms per ongeluk in mijn ogen terecht) erg veel alcohol denat. bevat. ( staat als 2e op de ingrediëntenlijst). Ook de gezichtscrème van nivea die ik gebruik bevat alcohol denat. ( iets lager op het ingrediënten lijstje) nu ben ik er wel achter dat dit niet goed is voor de huid, maar ik heb dit de gehele zwangerschap gebruikt en vraag me af in hoeverre dit slecht is voor mijn kindje ( ben 26 weken zwanger) omdat het toch alcohol is??? En dan met name de vraag hoe schadelijk als het regelmatig in je ogen komt? ( heb gelezen dat de alcohol via je ogen in je bloed opgenomen kan worden) Heb daardoor wel eens geïrriteerde ogen maar als ik dit da het reinigen met water dep is dat ook vaak weer weg dus heb daar nooit zoveel aandacht aan geschonken. Alvast bedankt.
Hoi Avastar, geen zorgen maken. De hoeveelheid is zo klein dat je kindje er geen schade van ondervindt. Groetjes Brigitte