welke pil. ..??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door flowertje, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ik heb een vraag ben net bevallen en wil weer aan de pil..

Ik kan alleen niet goed tegen teveel hormonen nu is mijn vraag welke pil is er die niet te veel hormonenen heeft..??
    Iemand ervaring want van te veel hormonen wordt ik gek. .

2. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Gefeliciteerd met je zoon!

Ik zelf heb altijd de nuvaring gebruikt. Die heeft de helft minder aan hormonen als de pil, en de hormonen worden alleen plaatselijk aan de vaginawand afgegeven. Ze reizen dus niet je hele lijf door. Voor de nuvaring had ik ook de pil, en met de nuvaring voelde ik me 100 keer beter als met de pil!
    Ik weet niet of dat een optie is?

3. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Is die ring niet heel irritant weet je wel zeker dat hij goed zit enz..??
    Graag hoor ik meer ervaringen

4. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    De ring zit eigenlijk altijd goed. Net als een tampon. Als je hem niet voelt zitten, zittie goed. Hij is echt heel makkelijk in te brengen, en eruit halen stelt ook niets voor. Ik vond em ideaal om dat ik er 3 weken niet aan hoefde te denken!
    Mijn vriend heeft de ring nooit gevoeld, iets wat ik persoonlijk erg belangrijk vond/vind. Mocht de ring wel in de weg zitten, Mag hij er 1 keer in de 24 uur max 3 uur uit. Als je de ring binnen 3 uur weer inbrengt ben je nog steeds volledig beschermd. Is bij ons nooit nodig geweest,vriend had er geen last van.

Ik kan hem echt aanraden! Mocht ik zwanger worden en daarna weer iets moetengaan gebruiken, pak ik zeker de nuvaring weer!

5. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik ben het met Theeleutje eens. Zelf heb ik ook jaren de nuvaring gebruikt zonder enige problemen.
    Het bijkomende voordeel (althans voor mij) na het stoppen met de ring ivm kinderwens is dat ik meteen een regelmatige cyclus heb.

Enne.. gefeliciteerd met de kleine!

6. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    tnks meiden ik ga morgen is de dokter belllen erover..
    Want lijkt me wel goed..

Kan niet goed tegen veel hormonen in me lichaam wordt ik echt gek van..
    Zijn er nog rare bijwerkingen aankomen ofzo??

7. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Wat zijn de kosten eigenlijk want hij wordt noet vergoed toch..

Maar dat is met de pik toch ook zo dat die niet vergoed word

8. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Weet niet wat er aan de pik moet gebeuren haha grapje zal wel pil moeten wezen:p
    De pil word in eens standaart pakket niet meer vergoed kosten rond de 15 euro.
    Ik zelf wil ook niet meer aan de pil na de zwangerschap ik zelf denk na over een spiraaltje maar nuvaring is ook iets waar ik over na ga denken.

9. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik heb de nuvaring voor het laatst december 2010 gehaald, heen idee dus wat hij nu kost. Toen betaalde ik voor 3 maanden rond de 20 euro (kreeg geloof ik 11 euro ofzo vergoed, dus eigenlijk kostte de ring dik 30 euro.)
    Je krijgt ook steeds maar een verpakking mee voor 3 maanden, ik bewaarde die steeds in de koelkast. Hoeft niet perse, maar schijnt wel beter te zijn...

10. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Oke ga het eens navragen spiraal wil ik niet lijkt me eng en hoor rare verhalen enz. .

11. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik betaalde voor de nuvaring elke drie maanden 28 euro. Niet de goedkoopste... maar aan de andere kant een gewone pil is het gewoon niet voor mij aangezien ik nogal vergeetachtig ben :p

Bij de nuvaring krijg je altijd een stickervelletje mee. Die stickers kun je plakken in je agenda op de dagen dat je de ring moet inbrengen en verwijderen. Ook kun je je op de website van nuvaring inschrijven en dan krijg je de dag voor en op de dag zelf van het inbrengen of verwijderen een mailtje en een sms-je. Vergeten is er dan eigenlijk niet meer bij :)

Van bijwerkingen met de nuvaring heb ik nooit last gehad in tegenstelling tot een reguliere pil.

Een andere optie is de implanon. Die heb ik ook drie jaar gedragen en was daar ook heel tevreden over. Maar ja, die laat je over het algemeen zetten als je (bijna) zeker weet de eerst volgende drie jaar geen kindje te willen.

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik had wel gewoon de pil maar wel een met veel hormonen, de dianepil noemen ze hem in de volksmond maar geen idee hoe die echt heet (hele lange moeilijke naam). Maar die is in ieder geval ook tegen acne dus ik denk wat er wel veel hormonen in zitten.. Gebruik hem als sinds mn 14e, bevalt goed en daarom ook nooit over gestapt op n andere! Ik ga na deze zwangerschap ook gewoon weer aan die pil, deze word trouwends wel voorledig vergoed vanuit het bassispakket.

Persoonlijk zou ik niet gaan voor een spiraaltje. Een vriendin is na haar zwangerschap begonnen met een koperspiraal en is met spiraal zwanger geraakt wat uitendelijk ook leidde tot een miskraam.. Toen heeft ze een hormoonspiraal gekregen en ook met die spriaal is ze zwanger geraakt en weer eindigde dat in een miskraam. Beide miskramen gebeure tussen 8 en 10 weken zwangerschap...

13. Esther86

Esther86 Lid

5 mei 2011
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een aantal jaar de nuvaring gebruikt omdat ik van de gewone pil (microgynon 30) hele dagen aan het janken was :D
    Van de nuvaring heb ik nooit nare bijwerkingen gehad, al was mijn libido wel duidelijk minder dan zonder ring...

Deel Deze Pagina