Ik vond het idd ook spannend in het begin, heb het wel "afgetest". Zeg maar, maar hij werkt gelukkig.
Mocht je heel toevallig een geplande keizersnede krijgen kun jij je laten steriliseren tijdens de operatie (doen ze alleen indien vooraf besproken). Maar denk dat je gyn dat wel met je had besproken als dat zo zou zijn Wil je ook even waarschuwen dat een spiraaltje ook kan zwerven. Zeker als deze net na de bevalling geplaatst is, de baarmoeder is dan nog erg week. Deze moeten ook nog wel een uit de buikholte worden gevist. Dat vind ik nog wat drastischer dan een implanon.
Ah fijn idee weer! hahaha En een sterilisatie zou ik nog niet willen, ik vind zoiets te drastisch omdat ik gewoon niet in de toekomst kan kijken.. tuurlijk is 2 kindjes voor mn gevoel nu genoeg en is t lichamelijk ook wel slim om er echt niet meer te krijgen misschien Maar wat als ik over 10 jaar heel anders denk? of als ik dan een heel ander leven heb met een andere partner? ik ben dan pas 32 dus wie weet hoe ik dan denk en kijk.. Dus liever iets dat wel gewoon werkt maar minder permanent is/voelt Denk trouwens dat er met alles wel iets mis kan gaan.. misschien toch maar algehele onthouding???? *manliefzietmeaankomen*
ik heb een mirena icm borstvoeding gehad. en bij de eerste de cerazette. Dat je 'm zo stipt moet nemen is al jaren achterhaalt. Bij mij stond al op de bijsluiter dat je hem binnen 12 uur moest innemen. Bij beide vormen niets gemerkt wbt de bv.
Ik heb alle spiraaltjes gehad. De mirena, maar toen had ik toch echt wel last van de hormonen. Toen een gewoon koperspiraal, maar die is gaan verzakken. En nu de gynefix en die is echt ideaal, mijn menstruaties zijn niet heftiger dan toen ik niks gebruikte en hij kan ook niet gaan verzakken. En daarnaast is het ook nog heel erg betrouwbaar.
Je zou bijna denken dat ik aandelen heb, maar de gynefix heeft dit dus niet! Deze zit namelijk 'vast' aan de baarmoedermondwand. Is altijd nog een betere optie dan geheelonthouding .