Goedenavond dames, Inmiddels heb ik nu 18 dagen het Mirena spiraaltje. Van die 18 dagen heb ik elke dag wel buikkrampen gehad. Afgelopen donderdag zo erg dat ik naar spoedeisende hulp moest en even op de gynaecologie afdeling heb gelegen. Echo gemaakt en het spiraaltje zat goed en geen ontsteking o.i.d. te zien. Naar huis gestuurd met het advies paracetamol, ibuprofen of naproxen te blijven slikken...(hoelang?) Vermoedelijk accepteert mijn baarmoeder het spiraaltje gewoon niet. Wat betreft de bloeding: in de afgelopen 18 dagen heb ik 4 dagen geen bloedverlies gehad. De overige dagen wel. Die vervelende buikkrampen...je kan de klok erop gelijk zetten. Elke dag rond 15.00 a 16.00 begint het en het wordt in de avond erger. Nu sta ik voor de keuze om het spiraaltje eruit te laten halen, maar ik twijfel zo. Moet ik nog even doorzetten, maar de vraag is dan: hoelang? Wie o wie herkent dit of heeft juiste hele andere ervaringen na het plaatsen van de mirena?? Ik hoor het graag van jullie. Thanks.
Ik heb ook de eerste drie weken erge buikkramp gehad en bijna 6 maanden gevloeid. De eerste 3 maanden zo erg dat mijn hb erg laag werd en ik bijna aan het bloed moest, daarna elke dag spotting en tijdens ongi 2 dagen heel heftig bloeden. Daarna anderhalf jaar (nauwelijks) geen ongi meer en ook geen klachten meer. Helaas bleek hij verschoven en ben ik nu dus zwanger. Paar weken terug is hij verwijderd na echo (hing er half uit en 1 vleugeltje zat verkleefd) er was actie in mijn bm, bloedtest bevestigde zwangerschap. en nu hoop ik dat mini blijft plakken.... maar dat is nog even een onzekere factor. Mijn dochter is dwars door de pil heen gekomen, maar had toen ook chemo, dus dat is ook niet helemaal de bedoeling. Mijn voortplantingsmechanisme is blijkbaar te sterk voor de anti-hormonen ofzo
Ik heb hem 3 maanden gehad en daarna weer laten verwijderen. De buikpijn was niet te doen. Uit het niets kwam het en ik kom geen stap verzetten. Daar had ik geen zin in maar las verhalen dat je moed doorzetten. Ik slikte op een gegeven moment alive pijnstillers en dat wilde ik niet meer.
Hey dames, Allereerst bedankt voor jullie reacties en jeetje...wat heftig! Ik heb er nu dus ook lage rugpijn bij gekregen. Wel ja, dat kan er ook nog wel bij. Om het 3 maanden aan te kijken, vind ik zelf iets te lang. 3 weken vind ik lang zat en als er dan geen verbetering is, dan gaat ie eruit.... Caat, gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan...
Cast gefeliciteerd! Hoezo een bloedtest en geen gewone test? Hier gaat de spiraal eruit. Voel me nu al bijna 2 weken echt zwanger en dat wordt steeds erger. Bloedingen heb ik bijna niet gehad.. maar ze zeggen dat je de spiraal een half jaar de kans moet geven en dat het dan beter gaat!
bloedtest was omdat ik toch in het ziekenhuis was om mijn mirena eruit te laten halen (na bezoekje huisarts doorgestuurd). bij de controle echo (omdat mijn mirena dus niet goed zat) bleek dat er dus al activiteit was (toen nog geen kloppend hartje). Heb er nooit bij stilgestaan om een test te doen, aangezien ik hoopte nooit meer zwanger te worden gezien mijn voorgeschiedenis, maar dat liep anders
Bloedverlies kan heel lang aanhouden in het begin, dat is vrij normaal, maar als het zo'n pijn blijft doen... Ik had al eerder gereageerd op een ander topic van je dat ik nooit buikpijn heb gehad (afgezien van eerste dag of zo). Mijn huisarts heeft wel eens gezegd dat er vrouwen zijn die spiraal (mirena/koper maakt niet uit) prima bevalt, en dat er vrouwen zijn waarbij het lichaam blijft reageren en klachten geven. En je weet van te voren niet wat voor soort vrouw je bent .
ik heb 3 wkn last gehad van kramp en vooral aan het eind van de middag als ik dan gewerkt had,, bohhh ik heb nu al 4,5 jaar mijn spiraaltje ben er heel blij mee,, hij gaat er binnennkort uit omdat wij voor een 3e kindje gaan,, maar daarna weer net zo snel een spiraaltje,, ik werd niet meer ongesteld ideaal,, hoop dat de krampen snel over gaan,
Hi dames, Kache, elk vrouwenlichaam is inderdaad anders. Op deze manier leer ik me lichaam wel weer een stukje beter kennen haha. Ik zag inderdaad je andere berichtje in mijn andere topic. Dank je wel daarvoor!! Lindy, wat betreft de pijn in de namiddag (na werk): dat herken ik zo erg! Meestal rond 3 a 4 uur 's middags begint de pijn. Ik moet toegeven dat het sinds gisteren wat beter gaat. Vanaf gisteren dan ook geen pijnstilling meer ingenomen. Het lijkt er dus op dat mijn geduld wordt beloond. De tijd zal het leren