Heeft iemand ervaring met Essure? Ik overweeg om deze te laten plaatsen maar ik kan er niet zoveel over vinden.
Alles Op het internet kan ik eigenlijk alleen de pagina van Essure vinden met informatie, tja die zullen negatieve dingen niet op het web zetten lijkt me. Ik wil het wel laten doen maar twijfel een beetje over oa de betrouwbaarheid, wat hebben ze jou daarover verteld?
Wat ik er van weet is dat het heel betrouwbaar is. Het kan mis gaan als de veertjes niet op de goede plek zitten of eruit zijn gevallen, maar je krijgt na 3 maanden een controle echo en dan kunnen ze dat goed zien. Het is in elk geval net zo betrouwbaar, zo niet betrouwbaarder dan normale sterilisatie. De ingreep ging bij mij zo: Ik kreeg eerst een controle echo om te kijken of essure bij mij zou kunnen. Daarna had ik de ingreep. Dat duurde superkort. Denk met voorbereiden en 'bijkomen' met een kopje thee een half uurtje. De ingreep zelf deed vrijwel geen pijn. Ze gebruiken ook geen eendebek oid, maar alles gaat met een scoop en een camera (kon ook meekijken ). Bij het zetten voelde ik heel even een naar gevoel en dat was alles eigenlijk. Nadien nog een paar uur beetje krampig gevoel gehad en daarna niets meer. Viel mij echt 100% mee. Had namelijk wel gelezen dat het soms pijn kan doen.
Dank je wel. Vrijdag heb ik een afspraak bij de huisarts om deze methode te bespreken. Mijn vriend gaat ook mee dus wellicht dat hij zich laat "helpen".
Hallo Jute, Ik weet niet of je al geweest bent maar ik wil je best mijn ervaring hierover vertellen. Ik heb nooit kinderen gekregen en heb onlangs besloten voor een sterilisatie. Mijn huisarts heeft mij de mogelijkheden vertelt en wat de ervaringen van de patienten in haar praktijk waren. Ze is heel eerlijk geweest en hierdoor kon ik zelf ook een keuze maken, tevens heb ik ook veel gelezen over de essure methode op internet en het verbaast me dat je er weinig over hebt kunnen vinden... Maar goed het gaat over mijn ervaring dus.... Ik zag er wel erg tegenop..Eenmaal in de wachtruimte van het ziekenhuis probeerde ik mezelf te kalmeren door er aan te denken dat het allemaal best mee ging vallen tenslotte zijn er meerdere voor me geweest Eenmaal binnen, mijn man was erbij, mag je je ontkleden (alleen van onderen, en ga je op een gynocologische stoel liggen..De vrouwelijke gynocologe heeft me echt op me gemak gesteld maar was toch best nerveus..Ontspannen ging bijna niet gezien de houding,maar ik deed me best. Ik voelde in eerste instantie niet veel je merkte dat er een camera naar binnen ging..Je kan zelf meekijken op een groot beeldscherm..Eenmaal bij de eileiders aan gekomen werd de veer geplaatst en dit ging bij mij snel maar zeer pijnlijk. Denk dat dit komt omdat ik vrij kleine eileiders heb... Al met al waren het maar vijf minuten dat ze bezig is geweest. Ik ben erna op een bedje gaan liggen en bijkomen van alle pijn en kon na 30 minuten gewoon lopent het ziekenhuis uit..Thuis op bed gaan liggen met nog een pijnstiller. Heb twee dagen nog een lichte vloeing gehad, heel gewoon.. Daarna was ik helemaal weer de oude. Ik vind het een pijnlijke behandeling.. Maar we zijn allemaal verschillend Ik kan de pijn die je voelt alleen maar vergelijken met menstruatiepijn.. Het is wel de veiligste manier voor sterilisatie heb ik begrepen... Succes met je keuze katy
@boskat: was het bij jou ook in een steriele kamer? Ik moest echt naar een soort operatiekamer en ik moest me ook helemaal uitkleden en een badjas aandoen (omgekeerd), toen ik lag kreeg ik ook steriele doeken over mee heen enzo. Er was een zuster bij, die tegen me bleef praten enzo dat leidde wel wat af gelukkig Vond het ook best spannend.