Ja, ik vind ook steeds meer tegenstrijdige berichten... Ik ben dan wel geen protestant, maar vermits dit voor hun toch ook een belangrijk punt is... Ik ga het zeker eens navragen bij de gyn, want als het inderdaad zo is dat er eigenlijk nooit een bevruchting kan plaatsvinden, dan is dat een te overwegen optie. Maar de mirena verhindert wel alleen innesteling? Of ging dat artikel ook over de mirena? Bedankt!
Iemand heeft een topic geopent over de Ladycomp. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=
Ja weet ik, alleen je moet het dagelijks doen, en je moet dan ook altijd condooms in huis hebben. We hebben hier nooit gebruik van gemaakt, ja zo af en toe.. alleen vinden we het vervelend, je vergeet het snel op dat moment. Ik denk toch dat ik voor een koperspiraaltje ga..
Een koperspiraaltje is ook niet alles, hoor! Ik heb er augustus vorig jaar een laten zetten en die is er mei dit jaar weer uitgehaald, omdat ik 6 weken zwanger was! De gynaecoloog stond er wel een beetje van te kijken, maar op de echo was toch duidelijk een ingenesteld vruchtje (met hartslag!) én een spiraaltje te zien. Ik geloof er dus niets van dat het koper iets met het zaad zou doen, want daar is het bij mij dus echt gewoon langs gegaan! Welke anticonceptie er dan is zonder hormonen? Ik weet het niet, zit ook met mijn handen in het haar, want kan niet tegen hormonen (o.a. zware depressies daardoor). Als iemand een goed alternatief weet (behalve alles eruit), ben ik erg benieuwd! Maar tot die tijd richt ik me even op het cadeautje (want dat is het dan toch?) dat in mijn buik groeit. Nog maar 21 en een halve week... Groetjes, Lindje
Hallo, Hebben jullie al aan een natuurlijke vorm gedacht van anticonceptie? Ik reageer zelf ook erg slecht op hormoonhoudende middelen. En na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ben ik ook wel even klaar met zwanger zijn. Maar om de boel definitief te sluiten is ook weer zo´n stap. Condooms is een gedoe maar als je goeie hebt die passen (ik stond versteld van wat voor verschillende er zijn en wat dat uit kan maken) dan is het best te doen. (tip: www.condomerie.nl ) En als je dat dan afwisseld met een aantal veilige dagen per maand. (leuk om extra romantisch te maken) Dan is het best te overzien allemaal. Veilige dagen kun je tegenwoordig heel simpel bepalen met een cycluscomputertje. Tik bij google lady-com in of Pearly en dan krijg je een hoop info. Het is even investeren maar een goede gezondheid bevorderd een gezond seksleven en van sterelisaties waar je niet 100 procent achter staat kun je alleen maar spijt krijgen. Groetjes! Yin
Ter info van internet gehaald: Ik ben vanochtend bij een gynaecoloog geweest om informatie te vragen >over het spiraaltje, wat mij echter niet duidelijk is geworden, is of er >bij een Mirena-spiraaltje nu wel of niet een bevruchting kan >plaatsvinden. Ik zou best een Mirena-spiraaltje willen gebruiken, maar >ik vind het een heel naar idee dat er mogelijk af en toe een bevruchting >plaatsvindt en dat 'mijn kind' zich dan nergens kan nestelen in mijn >buik en wordt afgestoten. Is daar iets over bekend? En hoe zit dat bij >normale spiraaltjes? > Dat is nu precies het belangrijke verschil tussen de Mirena en een gewoon spiraaltje. Bij een Mirena treedt geen bevruchting op, doordat de baarmoedermond ondoorgankelijk wordt voor zaadcellen. Dit betekent ook dat de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap vrijwel uitgesloten is. Ik heb de Mirena sinds februari en vind 'm heel fijn.
Ik heb zelf nu ook sinds april de koperspiraal. Ben op zich wel tevreden, behalve dat je wat erger en langer ongi bent. De kans dat je zwanger raakt is denk ik net zo groot als je de pil gebruikt of condoom gebruikt of wat dan ook. De kans is er altijd, maar wel klein. Ben ook gaan zoeken op internet naar ervaringen van de koperspiraal en lees dan alleen maar verhalen van vrouwen die denken dat ze zwanger zijn of ook zwanger zijn geraakt. Maar goed zet al die verhalen bij elkaar (wat het geval was) en het lijkt of de kans best groot is dat je zwanger raakt door de koperspiraal! Vind het heerlijk het idee dat ik GEEN hormonen meer in mijn lijf heb, kan er dus ook echt niet tegen! En mocht ik dan toch zwanger raken, ja dan denk ik maar aan wat lievebeesje zei, dan wil het zeker graag dat ik zijn/haar mama wordt! Ik zou idd gewoon met de ha overleggen....
Zie mijn ervaring met spiraal op Koperen spiraaltje? Iemand ervaring? Moet er nog aan toevoegen dat ik me heerlijk vrouwelijk voel, echt pieken en dalen, tijdens eisprong vind ik 'iedereen' aantrekkelijk, niet meer afgevlakt door hormonen van buiten