anticonceptie?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door debby82, 5 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Hoi meiden,

Vroeg me af welk anticonceptiemiddel jullie gebruiken na de bevalling. Ik geef geen borstvoeding meer dus ik zou zo weer aan de pil kunnen maar ik wil niet! Ik wil die stomme hormonen niet in mijn lijf en bovendien wil ik volgend jaar weer proberen zwanger te worden en heb geen zin om eerst weer te gaan ontpillen. Ik voel me ook veel beter in mijn vel zonder die pil en ik heb al een jaar geen migraine meer gehad (wat echt een wonder is, normaal elke 2 weken).
    Verder zit er in elk anticonceptiemiddel hormonen of ze zijn zwaar onhandig/onbetrouwbaar of niet voor de korte termijn.
    Nu gebruiken we maar condooms maar dat is ook niks... vroeg me af hoe jullie dat deden en of jullie het gevoel herkennen geen hormonen meer in je lijf te willen na zo een hectische tijd vol hormonen.

x

Deb

2. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Is misschien een koperspiraaltje wat voor je? Deze is geloof ik zonder hormonen.

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik herken je!!! Ik reageerde voor mijn zwangerschap op een gegeven moment erg beroerd op de pil. Kreeg telkens heftige zwangerschapsverschijnselen ervan, vaag he ! Werd er strontziek van, pfff.

Ik wil dus ook de pil niet meer slikken... maar wil ook niet zwanger raken (de komende jaren echt niet!). Wij gebruiken nu condooms! En dat gaat heel goed.

Ik ben nu zo anti pil geworden. De zwangerschapshormonen zijn mijn lijf nog niet eens uit, dus wil niet erbovenop nog eens extra hormonen gaan slikken..

Nu mag mijn vriend de rekening eens op zich nemen door een condoom te gebruiken.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    een koper spiraal heb ik wel al aan zitten denken maar ik weet niet of dat de moeite is voor een paar maanden... vind het best wel eng om te laten plaatsen. Volgens mij doet het wel minder pijn als je al een keer bevallen bent, maar ja ik ben met een keizersnee bevallen dus dat gaat ook niet op...

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij willen begin 2010 weer beginnen met (proberen) zwanger te worden,
    door dat ik chronische ziek ben mag ik de pil niet gebruiken ( heeft invloed op de ziekte),
    spiraal wil ik niet voor dat eventjes, dus wij gebruiken ook condoom,

6. Rimimi

Rimimi Actief lid

24 okt 2008
    185
    0
    0
    Ik ben wel te spreken over het spiraal (de mirena). Ik heb hem 1 jaar gehad tussen mijn beide dochters en dat is me heel goed bevalen! Ik wou ook geen hormonen meer in mijn lijf van de pil en met de Mirena worden de hormonen rechtstreeks in de baarmoeder afgegeven. Het plaatsen vond ik niet pijnlijk en is zo gedaan. En het verwijderen duurd niet lager dan 5 min. Donderdag krijg ik weer een mirena spiraal.(weg met de condooms!)
    succes met je beslissing!

7. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik herken je verhaal heel goed. Toch ben ik weer aan de pil gegaan. Het is makkelijker om mee te stoppen en omdat dat voor mij toch niet jaren gaat duren, zal het ontpillen wel meevallen. Daarnaast heb ik een acne-pil en werd ik al gek toen het eerste pukkeltje zich weer aandiende ;)

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik wil noooooooooit meer de pil. Ik word gek van de hormonen! Was voor mijn zwangerschap aan de ring. De nuvaring. Echt ideaal. Het is een vaginale ring, die jezelf inbrengt. Hij blijft 3 weken zitten en dan heb je een ringvrije week. Na die week breng je weer een ring in. Je voelt hem niet zitten en er zitten veeeeeeeeeeeeel minder hormonen in dan de pil. Je kunt kijken op www.nuvaring.nl Ik raad hem iedereen aan!

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik denk dat ik wel weer de pil ga gebruiken. Moet de huisarts er nog even over bellen. Toen ik van de week belde zei de assistente dat ik de pil pas mag gaan gebruiken als ik met de borstvoeding stop. Maar is er geen speciale pil voor??

@Machtelt: Heb de nuvaring een tijdje gebruikt, maar vond het helemaal niks.
    Hoe deed je dat tijdens de sex? Ik had die ring zo ver mogelijk naar binnen geduwd, maar dan nog konden we dan geen gemeenschap hebben.

Ben benieuwd hoe dat bij jou gaat.

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik voel hem niet tijdens de sex, gaat prima hoor:D! Ook mijn man voelt hem niet. Ik heb hem 1 keer tijdens de sex gevoeld, maar vervelend was het zeker niet;)!

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    er schijnt wel een minipil te zijn (iets met zette op het eind?) die tijdens bv kan. Maar die moet je wel elke dag precies op hetzelfde tijdstip innemen anders werkt hij niet...

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

en je krijgt er tussentijdse bloedingen van :(

13. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

dan zal ik misschien toch iets niet goed gedaan hebben. Sex was echt pijnlijk met dat ding.
    Maar goed, zo heeft iedereen zijn voorkeur :)

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik zweer al jaren bij de koperspiraal. Echt, nul komma nul hormonen, ook niet een klein beetje plaatselijk. Als je al eens bent bevallen schijnt het inbrengen idd lang niet zo pijnlijk te zijn en ik vond het verwijderen al helemaal een fluitje van een cent. Je hoeft nergens aan te denken in de tussentijd, geen gehannes met condooms, geen hormonen en dus 100% je eigen cyclus: i-de-aal! Want het nadeel van de Mirena vind ik dat de uitwerking op je cyclus ook niet altijd helemaal duidelijk is, ik ken genoeg mensen die er helemaal niet meer ongesteld mee werden. kan een voordeel zijn, maar het blijven dus hormonen die de boel onderdrukken...

Één nadeel van de koperspiraal: menstruatie kan er wat zwaarder en pijnlijker door worden dus als je daar voorheen last van had, weet ik niet of het dé oplossing is.

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    hmmm denk dat als ik geen bv meer geef ik toch weer aan de pil ga.

16. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik vind wel een nadeel van de spiraal dat er wel gewoon elke maand een eicel bevrucht kan worden maar die gewoon niet in kan nestelen.

17. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    @Suzie, je mag de cerazette pil. Ik heb em vandaag opgehaald. Weet nog niet of ik na de bv ook de pil wil blijven gebruiken maar tiwjfel nog wel over een spiraal.

18. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ja, daar heb je ook gelijk in. Ik vind het zelf geen bezwaar dus had er niet bij stil gestaan, maar kan me voorstellen dat sommige mensen dat wel een probleem vinden... Alhoewel elke vorm van anti-conceptie gezien kan worden als het onderdrukken van een bevruchting...

19. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier hetzelfde "probleem"...ik wil ook geen hormonen meer in mijn lijf...heb me zo slecht gevoeld de maanden na het stoppen van de pil!
    Dus nu voorlopig condooms...we willen heel graag nog een tweede als ons dat gegunt is en dan erna ga ik een spiraaltje laten plaatsen!

Succes ermee...

20. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik gebruikte vóór de zwangerschap en zwaardere pil omdat ik tussentijdse bloedingen had.

nou zei mijn huisarts (toch vandaag maar weer even gebeld) dat de Cerazette dan wrs niet helemaal betrouwbaar zou zijn omdat je bij die pil nog meer kans hebt op bloedingen en het dan niet goed genoeg werkt.

maar als ik de pil gebruik die ik altijd gebruikte gaat de productie van de melk achteruit. dus daar zit ik ook niet op te wachten.

ik ga er nog even goed over nadenken...

Deel Deze Pagina