Anticonceptie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pientje01, 30 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.401
    113
    @pien en zogelukkig: Dank je!

Spiraaltje, moet er ook niet aan denken eerlijk gezegd. Wat wij hierna gaan doen.. condooms vind ik op lange termijn ook geen optie.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het plaatsen van een spiraaltje vond ik ongemakkelijk maar niet pijnlijk (daarna menstruatie achtige klachten gedurende 2 dagen). Het verwijderen was werkelijk peanuts.. heel even AU! maar daarna ook over en niets daarna gevoeld.

Wel heb ik lang het gevoel gehouden dat ik het niet zo veilig vond.. het is tenslotte maar vertrouwen dat ie goed zit enzo (wel controle echo gehad.. raar joh, een echo van een lege buik). Eigenlijk wel ideaal zo'n ding.
    Na een mogelijke 3e is het OF weer een spiraal OF manlief doet z'n ding ;)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.401
    113
    @cygnet: ja, dat is een optie, maar daar vind ik ml hier nog te jong voor en hijzelf ook (net 27 geworden).

4. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Pientje en Zogelukkig: Bedankt voor de felicitaties! :)

Spiraaltje is idd ook nog een optie, maar net als een aantal meiden hier zie ik daar een beetje tegen op. Gevoelsmatig lijkt het me niks om zoiets vreemds in je lichaam te hebben. Maar aan de andere kant, als het op die manier zonder hormonen kan...Dat is ook wat waard!
    Manlief roept hier ook heel hard dat hij zichzelf over een tijdje wel laat 'helpen', maar ik weet het nog zo niet hoor. Vind dat wel erg definitief! Jullie?

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.401
    113
    @amaryliss: ja, dat vind ik ook wel definitief, maar heeft denk ik ook met je leeftijd te maken. Wij kiezen er bewust nog niet voor, omdat ml nog maar net 27 is. Stel dat mij iets overkomt, dan zou hij met een volgende vriendin nooit meer kinderen kunnen krijgen (he, vervelend idee, maar het kan wel).

Met een hormoonspiraaltje heb je trouwens wel hormonen he? Alleen wel minder gelukkig. Met een koperspiraaltje weer helemaal niet, maar die hebben weer andere nadelen.

Moeilijk he? Ik weet ook nog niet wat wij na deze zwangerschap gaan doen, maar dat duurt als het goed is gelukkig nog even.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Volgens mij doen ze het niet eens dan :D Ik had het dan ook over mezelf (toevallig ook al twee kinderen..)

7. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had al een afspraak gemaakt om een mirena spiraal te laten plaatsen. Het leek me de beste optie, weinig hormonen nergens aan te hoeven denken... maar heb op het laatste moment afgebeld :) ik durfde niet meer. Ik heb nu cerazette. Het heeft even geduurd voor ik ermee begon, ik zag er tegen op om na bijna 2,5 jaar weer hormonen te moeten slikken. Maar ik heb tot nu toe nergens last van, borstvoeding gaat super en het voordeel is dat als we voor een tweede willen gaan ik niet naar de huisarts moet om die spiraal te laten verwijderen.

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ja dat verwijderen lijkt me ook niks...Wat fijn trouwens dat je geen last hebt van de pil!!

@ Suus: Wat jij schrijft is voor mij precies de reden waarom ik het niks vind om manlief te laten helpen. Ik mag het van hem niet zeggen, maar stel dat er iets gebeurt waardoor ik kom te overlijden. Dan wil ik graag dat hij door gaat, gun ik hem en ons meisje nieuw geluk. En dan komen er nou eenmaal vaak kriebels voor nog een kindje bij. Ik ken te veel verhalen van stellen die enorm veel gedoe hadden met het ongedaan maken van zo'n operatie! Wij zijn trouwens 24 en 26, dus nog way dat artsen dat hier al zouden willen doen..:)

Weet iemand iets over de nadelen van zo'n koperspiraaltje?

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij heb je dan kans op veel bloedverlies.

Wat wij straks gaan gebruiken weet ik nog niet.
    Ik denk eerst weer condooms.

10. Glimlachje

Glimlachje Niet meer actief

Hier nog maar 1 kind.. maar sinds juni de mirena spiraal.
    Geen last van en inbrengen was ook zo gepiept. Wat mij betreft blijft ie er tot de 5 jaar termijn wel zitten. of er een tweede komt is nog maar de vraag...! Als er een tweede komt dan zal dat pas gebeuren na verwijderen van de spiraal (5 jaar dus) zo niet dan gaat hier de knip er op.

11. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier nog geen last van terugloop productie. Ben die pil nu ong 4 weken aan het slikken. Wel weer wennen om eraan te denken, elke dag pil pakken.

12. Pientje01

Pientje01 Actief lid

16 jun 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een knip...tja, wel echt definitief! Daarvoor twijfelen we nog te veel. Ik ben dit jaar 30 geworden, dus het zou nog kunnen. Nog maar even geen definitieve beslissing. Als het niet teveel pijn doet, denk ik dat ik voor een mirena ga. Na 2 bevallingen moet ik dat toch ook overleven...

13. Pientje01

Pientje01 Actief lid

16 jun 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of toch maar de pil....hihi, ben helemaal geen twijfelaar hoor ;)

14. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    En de Implanon? Iemand daar ervaring mee?

Deel Deze Pagina