Nou, dat was de bv....

Discussion in 'Borstvoeding' started by Marieke1983, Dec 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Sam is 4,5 maand en het is op. Ik loop al van begin af te klooien met te weinig voeding, steeds opvoeren, extra kolven, iedere 2 uur aanleggen, domperidon enz, en nu is het gewoon klaar.
    Sam heeft net de helft van wat ik in de koeling had staan voor de gastouder maandag opgedronken, dat krijg ik nooit tijdig aangevuld en blijkbaar zit er dus echt heel weinig nig maar in. Hoef niet eens af te bouwen waarschijnlijk, stoppen met de domperidon zal genoeg zijn.

Bij mijn oudste heb ik dit ook gehad, toen was het met 2 maanden al klaar. Het zit kennelijk in de familie want mijn moeder heeft het bij al haar kinderen ook gehad.

Ik baal als een stekker.

Adviezen als dat ik een lk moet bellen, moet gaan powerkolven ed hoef ik niet, dat heb ik allemaal al geprobeerd.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat jammer zeg!!
    Vooral ook omdat je zelf schrijft dat je zo baalt als een stekker.

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Het kan nu wel een dip zijn he dat heb je rond 4 maanden.

Hoe vaak drinkt hiij nu?

Als je gaat stoppen oke dan hoef je niet te antwoorden uiteraard maar je geeft zelf aan dat je het jammer vind.

4. Marieke1983

Hij krijgt 5 voedingen per dag. Ik weet dat er een dip met 4 mnd zit maar ditvis al de zoveelste.
    Ik ga nog niet 100% stoppen, ik geef een voeding en vul daarna aan met fv, maar ik verwacht dat het binnen een paar dagen op is.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als ik eerlijk ben vind ik 5 voedingen erg weinig en jouw zoontje is jonger dan mijn dochter. Als er ergens nog een stukje hoop en wens en kracht is om het langer te willen gaan proberen, dan zou ik het aantal voedingen echt gaan opschroeven. Ik weet dat elk kindje anders schijnt te zijn, maar mijn dochter heeft inmiddels (en het is nu nog geen 4 uur) al 5 of 6 voedingen gehad sinds vanmorgen half 5. Zij drinkt dus vaker.

Heb je nog een stukje hoop of heb je het gevoel van het is ''het wel goed zo?''

6. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Joh, wat rot dat het niet vanzelf wil gaan!
    Zo te lezen heb je je uiterste best gedaan en meer kun je nou eenmaal niet geven. Hoop dat je wel evengoed trots bent (zeker als het zo moeizaam gegaan is) op dat je zolang hebt doorgezet!

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

ja persoonlijk vind ik het ook weinig maar goed. Ga je één door KV vervangen? Dan zou je dus een extra keer kunnen kolven of miss s avonds voor het naar bed gaan? Of drinkt hij dan nog?

Moeilijk.. Maar dipjes horen er wel bij he..

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Vervelend dat het zo moeizaam gaat!

Dit alleen lezen als je door wilt voeden:
    Waarom blijf je niet gewoon voeden zo vaak als je kindje wil - als hij honger heeft zal hij dus vaker komen, daar moet je dan wel in mee willen gaan - en vul je alleen de voedingen voor bij de gastouder aan met kv als echt je niet genoeg hebt om mee te geven? En voor evt een keer een noodgeval als hij echt niet tevreden te krijgen is en je borsten echt heel leeg zijn, na 3u aanleggen oid?

Als je na elke voeding kv gaat aanbieden is het zo over nl denk ik. Je kindje zal daar best wel van drinken nl en komt dan pas later weer dan hij zonder die kv zou zijn gekomen. Dan zet je echt een afbouwende spiraal in werking.

Hier was deze dip echt pittig, met op het dieptepunt 's nachts elke 1,5 a 2u voeden trouwens. Het heeft wel 1,5 mnd geduurd voor het echt weer normaal was.

Je kunt ook nog borstvoedingsthee kopen, met stimulerend werkende kruiden erin zoals fenegriek.

Succes meid, als je nog niet wilt stoppen!

9. Marieke1983

Meer voedingen heb ik al geprobeerd. Hij sliep door maar ik heb zelf weer de nachtvoeding geintroduceerd.

Wat ik al heb geprobeerd:

Iedefe twee uur aanleggen
    Powerkolven, dus ieder uur 5 minuten kolven ook snachts
    Fenegriek
    Domperidon
    Goed aanleggen met lk
    Liters water drinken

Ik heb ook nooit stuwing ofzo, mijn borsten zijn altijd leeg wat ik ook doe. Ik weet dat een dip erbij hoort, maar dit zou als de 8e keer zijn dat ik bewust miet gaan opschroeven, en dat begint echt heel vermoeiend te worden.

Maar het idee van babel spreekt me nog wel aan, dat ga ik ng wel proberen.

Maar vergeet niet dat bij mijn eerste dit probleem ook speelde, en dat mijn moeder het bij allevier haar kinderen ook heeft gehad. Ik heb ook een borstooeratie gehad waardoor een borst bijna niets produceert en dat maakt het ook lastig.

10. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    Balen zeg!! Heb je er zoveel energie in gestopt, mag het niet baten voor de lange termijn! Hoop dat je nog zo lang mogelijk deeltijd voeden kunt!! Heel veel succes met alles!

11. Roos84

Roos84 Actief lid

Jan 24, 2010
    189
    0
    0
    Wat jammer!!

Ik vind 5 voedingen eigenlijk helemaal niet weinig. Mijn dochter is nu 5,5 mnd en drinkt nu nog 4 voedingen. Met 2mnd ging ze naar 5 voedingen.Toen ze 5 maanden was ging ze over op 4. Dit regelt ze helemaal zelf. Geef ook bv.
    En ze groeit onwijs goed. Gewicht en lengte boven gemiddelde.

12. Marieke1983

Nou, de plannen zijn gewijzigd.. Sam lust geen fv! Hoe kan ik hem dit toch aanwennen? Heb trouwens besloten nog 1x alles op alles te zetten. Als het niet lukt of ik toch weer ga dippen, is het echt over.

13. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ah ja heel vervelend he mijn dochter lustte dat ook niet.
    Ik zou wel niet teveel aan je moeder denken, veel moeders van toen 'hadden niet meer genoeg' omdat ze er heel anders mee omgingen dan wij. ik zeg niet dat het zo is maar vaak wel.

Roos:Zo bijzonder!Dat hoor je niet zo vaak. Maar de groei is het belangrijkste, heerlijk dan toch.

14. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

Aug 24, 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    ik zit ook nog maar op 4,5 voeding, en ze groeit als kool!

15. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Maar Marieke, misschien nog een hele domme vraag:

Waarom denk je eigenlijk dat je niet genoeg melk hebt?

Ik geef je nog even mee:
    - als je kind tevreden is, goed groeit en voldoende plasluiers heeft is er NIETS aan de hand!
    - lege borsten zijn geen goeie indicatie, als de regel hierboven geldt, zijn ze dus niet leeg voor je kindje! De stuwing van het begin is er alleen af en je bent dan juist goed ingeregeld.
    - als de eerste regel geldt, hoef je niet op jouw verzoek vaker te voeden of extra te kolven. Als je kindje te kort komt, wil hij zelf wel vaker drinken en meldt hij zich wel.
    - (bij de go) gretig flesjes bv leegdrinken, meer dan jij kunt kolven bijv, hoeft ook niets te zeggen. De fles drinkt makkelijker weg, en de zuigbehoefte wordt minder bevredigd, bv-kindjes drinken vaak meer uit de fles dan uit de borst! Als de eerste regel geldt: niets aan de hand en niet schrikken van die flesjes. Goed blijven kolven op de oppasdagen, en zien of meegeven wat je hebt voldoende is. (Op zich kolven vrouwen wel eens minder dan het kleintje drinkt, dus dit punt kan wel een beetje tricky zijn. Ik heb zelf een tijd 's avonds na de laatste voeding beetjes bijgekolfd voor de oppasdagen en om te zorgen dat ik die voeding genoeg bleef houden.)

Misschien ten overvloede hoor...

Maar ik zou dus alleen denken dat hij te kort komt als hij:
    - niet goed groeit of weinig plast
    - zich heel vaak begint te melden of niet tevreden is aan de borst

16. Marieke1983

Babel, goed punt! Gister was Sam na de borst aan het huilen huilen huilen, en hield hij pas op nadat hij veel bv uit de koeling had gekregen, maar dat zegt niet per se dat hij honger had, zuigen/drinken geeft ook troost natuurlijk.

Hij huilt eigenlijk nooit, dus het was heel vreemd dat hij nu zo vol overgave deed.

Maar voldoende plasluiers heeft hij wel. Ik ga er eens goed op letten. Ben vandaag iig iedere twee uur aan het kolven en veel drinken.

17. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Als hij niet ontevreden is en verder goed groeit heb je misschien niet eens te weinig als je live voedt maar alleen als je moet kolven. Dat kan best hoor, sommige borsten laten zich niet makkelijk kolven. Dat je zoontje geen kv lust is lastig, ik heb wel gehoord dat moeders het gingen mengen met bv, schijnbaar kan dat maar ik heb er geen ervaring mee.

Succes en probeer het een beetje los te laten. Eigenlijk gaat het gewoon hartstikke goed met je zoontje toch? :)

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dit heb ik ook gedaan rond de 4 maanden dip. Ik heb me erbij neergelegd dat Liesbeth kv kreeg als ik niet genoeg kon kolven.
    Dat gaf bij het kolven trouwens zoveel rust (het niet genoeg hóeven kolven) dat ik juist daardoor weer beter kon kolven.

Op dagen dat ik thuis was, mocht ze naar believen drinken. En zo doen we het nu nog steeds... Met als verschil inmiddels dat ik niet meer kolf als ik onderweg ben. Mijn productie is stabiel genoeg om die dagen 'aan' te kunnen.

Succes!

19. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Marieke, hoeveel domperidon gebruik je?

Share This Page