schijnzwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door annais, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annais

annais Nieuw lid

6 mrt 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb endometriose. Een behoorlijk heftige variant. De dokter heeft aangeraden niet al te lang meer te wachten met het proberen ban kinderen te krijgen. Omdat wij nog even aan dit idee moeten wennen ben ik begonnen aan microgynon 50. Schijnt de endometriose verschijnselen wat te verminderen. Nu heb ik nog steeds doorbraakbloedingen en alle verschijnselen van een zwangerschap! Misselijk in de ochtend, pijnlijke borsten, emotioneel, heftige reactie op geuren, dikkere buik. Ik heb een zwangerschapstest gedaan en daar blijkt uit dat ik niet zwanger ben. Nu zijn al mijn collega's zwanger en heb ik de laatste tijd gekeken naar het tv programma 'I did'nt know I was pregnant'. Deze factoren + de angst dat ik niet zwanger kan worden heeft geloof ik geleid tot een schijnzwangerschap. Kan het pilgebruik hier ook aan bijdragen? Wat kan ik doen die verschijnselen weg te nemen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

de pil bevat hormonen die symptomen kunnen geven van een zwangerschap.
    Als je de pil trouw hebt genomen en je hebt een negatieve test, dan kun je niet zwanger zijn.
    Je lichaam moet waarschijnlijk wennen aan de hormonen uit de pil en reageert daarop met deze klachten. Als je de pil langer gebruikt worden deze klachten vanzelf minder.
    Maar als je op korte termijn wel graag zwanger wilt worden dan moet je overwegen of en hoe lang je de pil dan wilt gebruiken.
    Stop niet zomaar in een strip, maar maak in elk geval een strip af, anders raakt je lichaam helemaal in de war.
    En begin op tijd met foliumzuur.

Mirjam

Deel Deze Pagina