Anticonceptie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Female, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Naar aanleiding van het 'Wanneer Ongesteld?' topic vroeg ik me opeens af welke vorm van anticonteptie jullie gebruiken?

Ik neem Cerazette. Voordeel vind ik dat ik een pil kan slikken icm BV en dat het me een betrouwbaar gevoel geeft.

Nadeel vind ik dat je niet ongesteld word en dat het daardoor dus heel onnatuurlijk aanvoeld....

Slikken jullie een pil? Of alleen condooms? Of helemaal niks?

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier een spiraaltje.. bij de eerste cerazette geprobeerd maar daar liep de bv erg van terug.

Ben ook nooit meer ongi dus ook mooi meegenomen.

3. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Wij gebruiken condooms. Ik heb bij de 1e ook Cerazette geprobeerd, maar in de 4 weken dat ik het geslikt heb, had ik 5 dagen geen bloedverlies en mijn borstvoeding liep ervan terug. Geen goede ervaring dus. Bij de 1e was ik na 4 weken ook al ongesteld en nu tot nu toe nog niets. :D

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb net maandag de mirena spiraal weer laten plaatsen. Een bijkomend voordeel daarvan vind ik, is dat ik niet meer ongi word.

5. Female

Female Niet meer actief

Ik verbaas me erover dat je BV terug kan lopen met Cerazette. Ik heb deze pil echt vanaf week 1 geslikt en nog nooit te weinig melk gehad, dus denk niet dat ik er last van heb.
    Het is natuurlijk niet zo heel gek dat het invloed kan hebben, tenslotte zijn het allemaal hormonen...

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik gebruik niets.
    Ik wil nooit geen pil meer, condooms vinden we echt gruwelijk dus die komen er sowieso niet in.
    Voorlopig houden we ons aan het principe: voor het zingen de kerk uit ;)
    Niet echt betrouwbaar maarja, ik wil mijn lichaam laten herstellen van de zwangerschap en ks en in mijn optiek horen daar geen hormonen bij.

7. Female

Female Niet meer actief

Hoi Jingles,

Ik begrijp je wel, ik vind die hormonen eigenlijk ook niet fijn. Vooral het idee. Maarja, ik wil toch ook wel 'zorgeloos' kunnen vrijen dus daarom kies ik toch maar voor de pil.
    Als het even lukt wil ik graag pas weer voor een 2e gaan als we ook écht zeggen; ja, nú komt het goed uit...

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Heb ik nou nog steeds last van zwangerschapsdementie, of is er hier eerder al een topic over geweest?

Anyway, wij gebruiken nu even condooms. Ik wil niet aan de pil, ben ik ook nooit geweest. Voor de zwangerschap deden we NFP en als mijn cyclus weer op orde is gaan we dat weer doen. Maar hij is bij lange na nog niet op orde ;) dus doen we het even zo.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tot nog toe hebben we niks gebruikt, maar ik moet bekennen dat ik helemaal geen zin heb in 'gepruts' daaronder :oops: . Wil straks weer een anticonceptiepil nemen, denk dat dat cerazette gaat worden. Maar weet het nog niet zeker.

10. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    haha, neehoor, je hebt gelijk! tijdje terug alweer was hier ook een topic over.
    ik gebruik Cerazette en heb geen productieproblemen.

11. hardloper

hardloper Niet meer actief

hier geen ac meer nodig :D maar bij mijn dochter gebruikte ik microgynon, en meteen weer gestopt omdat zij heel heftig op de pil reageerde. (en het cb maar zeggen dat ze het niet binnenkreeg)

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Na beide kinderen de eerste 6 maanden LAM, daarna in combi met NFP.
    Ik slik al 13 jaar geen hormonen meer, en voel me sindsdien veel beter. Wil er ook niet meer aan beginnen.

13. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    IK heb eerst cerazette gebruikt, maar daarvan raakte ik erg gestresst, omdat je m elke dag op exact dezlefde tijd moet innemen, anders is het niet meer betrouwbaar. Die stress alleen al kan zorgen voor een terugloop in de productie! In overleg met de HA heb ik besloten toch de mirena te laten plaatsen. Ben er tot nu toe erg tevreden over. De hormonen die in je melk terecht komen zijn te verwaarlozen. En idd niet meer ongesteld!

Deel Deze Pagina