Anticonceptiepil levonorgestrel ethinylestradiol

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Babylovebaby, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Hallo lieve dames!

    Ik slik sinds april de levonorgestrel ethinylestradiol
    Nergens geen last van gehad ideaal!
    Maar nu komt het. Ik heb vorige maand een stopweek gehouden aangezien ik mijn pil kwijt was en moest wachten op de nieuwe. Prima geen probleem, nu ben ik dus 1 dag te laat begonnen met een nieuwe strip heb ik in die stopweek en erna nog antibiotica gehad vanwege een infectie (steenpuist) en ben ik na het slikken hem nog 1x vergeten.

    Maar nu had ik 1,5 week terug pijnlijke tepels dat is nu weg alleen heb ik steeds steken in mijn borsten soms ook gevoel dat ze branden lichte menstruatie krampen en last van lage rugpijn die uitstraalt na liezen billen en bovenbenen. Ook met vlagen misselijk.

    Iemand die dit herkent van de pil? En kan dat dat je na die tijd ineens last krijgt van verschijnselen terwijl je die eerder niet had?
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    In de bijsluiter staat ook dat je bijwerkingen als misselijkheid etc. kunt krijgen.
    En momenteel zijn er ook veel mensen met een griep / buikvirus dus het kan vanalles zijn.
    Misschien een idee om een anticonceptie te kiezen die je niet kunt vergeten, zoals de spiraal?
    Ik was er ook erg slordig mee, daarom overgestapt op de spiraal.
     
  3. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Ja maar neem aan niet pas na 6 maand? Dan heb je er in het begin toch ook last van lijkt me:$
    Ja voel me verder niet ziek ofzo hoor dat niet
    Spiraal heb ik gehad maar dat was helemaal waardeloos, 8 maand lang last van bloedverlies en krampen en het einde van de rit was die er bijna uit gefloept
     
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Oké maar waardoor denk je dan dat het komt? Zwangerschap? Er is een kleine kans bij niet juist gebruik van de pil, dus om zeker te zijn kun je dan een test doen ;)
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Als je wilt weten of je zwanger bent moet je een test doen.
    In de bijuiter vd pil staat dat je de stopweek niet langer mag maken en dat heb je wel gedaan. Dit maakf de strip onbetrouwbaar.
    Ook heb je ab geslikt, wat ook niet slim is icm de pil (wordt ie onbetrouwbaar van) en ook ben je hem vergeten.

    Al met al zal de pil niet tot niet goed gewerkt hebben.

    Vandaag/morgen even testen en bij negatief dan volgende week weer.
    Als hij volgende week ook negatief is, ben je iig niet zwanger en kwamen de klachten dus ws toch van een soort van griepje of bijwerkingen van het afwijkende "gedrag van de pil"
     
  6. Stephani27

    Stephani27 Niet meer actief

    Hoi,

    Ik ben eind oktober gestopt met de pil.
    Daarna natuurlijk zoals in de stop weken de ontrekkingsbloeding gehad.
    Maar tot vandaag nog niet de echte menstruatie gehad. 2 weken geleden wel heel veel hoofdpijn, raar gevoel in buik, raar gevoel aam borsten. Ik dacht dat ik ongesteld zou worden maar dat was dus niet het geval. Daarna werden klachten minder en verdwenen, eergisteren heb ik rechts onder in mijn buik soms flinke steken en aanhoudende kramp gehad, is dit de eisprong geweest?
    Ik vind het super lastig heb ook 2 weken geleden een zwangerschapstest gedaan vanwege die vage klachten.
    Ik hoop eigenlijk snel ongesteld te worden zodat ik weet dat het goed zit.
    Iemand die hier meer van weet en weet of ik eergisteren misschien een eisprong heb gehad? En wanneer ik dan wel ongesteld word?
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Als je eergisteren je eisprong had, zou je over een daf of 12 ongesteld moet worden.
    Blijft afwachten helaas.
    Het ontpillen kan wel enige maanden duren helaas.
     
  8. Stephani27

    Stephani27 Niet meer actief

    Oké thx ik wacht af:)
     

Deel Deze Pagina