Op het doosje staat houdbaar tot 01-2012 en nou vroeg ik me af of ik deze nog kan gebruiken? Op internet las ik verschillende verhalen misschien heeft er iemand ervaring mee? Alvast bedankt!
Anders eens even naar de apotheek of ha bellen? Mij lijkt zo kort over datum misschien niet zo erg...
Ik zou het ook niet doen, en anders idd de apotheek bellen voor advies. Ik heb ook weleens gehoord dat de werking minder word wanneer het over datum is.
Aan de ene kant heb ik de neiging om te zeggen dat het vast nog wel betrouwbaar is, want die dingen zijn echt superlang houdbaar, dus die paar maanden zullen het hem vast niet doen. Maar de consequenties die het heeft als hij niet betrouwbaar heeft wegen daar niet tegen op naar mijn idee. Ik zou dus nieuwe halen, want ik neem aan dat wanneer je de pil slikt op dat moment liever niet zwanger wordt, anders nam je hem niet. Het risico is dus te groot om het erop te gokken.
Hmm moet toch nieuwe hebben dus morgen naar de apotheek en vraag het dan meteen even of het misschien toch kan. Vind het zonde om weg te moeten gooien want er worden al zoveel medicijnen weg gegooid... Tja het is ook zo'n risico hè? Stel dat de werking niet neer goed is.. Heb een ks gehad dus niet de bedoeling dat ik zwanger zou raken nu.
Zou de gok zeker niet durven nemen als het niet de bedoeling is dat je zwanger raakt. Maar heb je deze pil pas geleden van de apotheek gekregen? Want dan zou ik vragen of ze omgeruild kunnen worden. Want als jij voor bv. 3 mnd de pil krijgt en hij is in de 3e maand al over de datum dan is dat toch een foutje van hun lijkt mijn...
Maar die zit op een pak melk ook en die kun je ook best 1 dag over datum drinken.. Nijn84, dit is een strip van een tijd geleden. Ik gok zelf van voor de zwangerschap van de de oudste want na die zwangerschap ben ik niet meer aan de pil gegaan. Tja dan ligt hij dus al 2 jaar dan maken die paar weken vast niet meer uit.. Maar morgen weet ik meer
Ik zou het niet aandurven, wat de apotheker ook zegt Je speelt dan toch met een mensenleven mocht je zwanger raken en het is niet gepland/kan niet wegens KS van pasgeleden Beter 15 euri betalen voor een nieuw pakje van 3 strips dan hopen dat hij nog betrouwbaar is en telkens denken "wat als.."
Daantje je hebt ook gelijk hoor maar als ik lees hoeveel medicijnen er zo in de container worden gegooit dan vind ik dat gewoon zonde als het eventueel nog gewoon goed zou zijn.. Nieuwe strips moet ik sowieso hebben dus of ik die nou nu moet halen of over 2 maand dat maakt niet uit. Maar ik vroeg het me eigenlijk gewoon af