welke'?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door sara6200, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara6200

    sara6200 Lid

    31 okt 2006
    59
    0
    0
    welke anticonceptie gebruiken jullie en zijn jullie er tevreden mee.

    en word die 100% vergoed door de zorgverzekerraar of heb je een eige bijdrage

    ik had eerst de spiraal en had veel bijwerkingen en nu slik ik namelijk de microgenon30 en ben er ook niet 100% tevreden over

    en ben nu opzoek naar iets anders

    dus dames help me pleas
     
  2. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    Ik gebruikte eerst microgynon 30 maar daar kreeg ik 2 jaar terug doorbraakbloedingen bij. Ik heb toen de microgynon 50 gekregen. Ik ben er op zich best tevreden mee ook al zou ik graag stoppen met de pil, het blijven immers hormonen, maar mn vriend wil geen condoom gebruiken, vind ie niet fijn. Ik zou niet weten hoe ik 'echt' ben, dus zonder hormonen aangezien ik dit al jaren slik. Het wordt nu nog voledig vergoed, maar dat stopt volgende maand.
     
  3. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ik heb ook verschillende dingen geprobeerd maar ik ben nog steeds op zoek naar het ideale anticonceptiemiddel.

    ik heb 4 soorten pillen gehad ( microgynon 30, modicon, marvelon en de minipil). Ik heb ze alle 4 minimaal een half jaar gebruikt, maar steeds dezelfde klachten gehad.

    Ik heb toen een koperspiraaltje genomen omdat ik van alle hormonen afwilde. Ik ben toen zwanger geraakt van mijn dochtertje omdat het spiraaltje waarschijnlijk in een bloedstolsel eruit is gegaan. Na de bevalling heb ik persona gebruikt ( wordt niet vergoed), maar dat is niet zo veilig als andere anticonceptiemiddelen en aangezien ik nu niet op een zwangerschap zit te wachten, ben ik op zoek naar iets anders.

    hopelijk komen er meer reacties en heb ik er ook wat aan.

    Ik ben trouwens aanvullend verzekerd maar moet toch altijd een eigen bijdrage betalen...
     
  4. Shiva1985

    Shiva1985 Lid

    11 jul 2007
    50
    0
    0
    verkoopster bij etos
    Utrecht
    ik heb ook microgynon 30 gebruikt en was daar ook niet tevrede over en werd er ziek van.toen ben ik overgegaan op tryginon en heb daar tot en met vorige jaar geen last van gehad.nu heb ik er wel last van bv met onregelmatige menstruatie enzo dan weer 1 dag dan weer 5 volle dagen dan weer 2 dagen en zo door.

    maar deze pil moet ik eerst zelf betalen en dan krijg ik het bedrag weer terug.

    als we een ander huis hebben stop ik met de pil en als ik dan zwanger ben en bevallen ben ga ik aan een andere pil niet meer deze drie fase pil.
    ook omdat deze niet makkelijk is met doorslikken en als ik doorslik altijd een bloeding heb maar niet erg.

    maar zie wel dat veel mensen niet tevrede zijn met microgynon 30.

    xxx samantha
     

Deel Deze Pagina