Tja, voor ons was de keus vrij makkelijk We willen wel een aantal jaren (3-4) tussen de kinderen, pil vergat ik best vaak en ivm borstvoeding was dat niet echt een optie. Heb een Mirena laten plaatsen, nergens last van, maar dus ook geen cyclus. Dus dat schiet niet echt op als je graag wilt weten hoe je cyclus na de bevalling verloopt enzo, of als je vrij snel weer zwanger wilt worden.
hoi, ik gebruikte na mijn bevalling eerst de cerazette, erg vervelende pil. Nu alleen condooms, werkt perfect! Kan je lichaam zich vast klaarmaken/schoonmaken en op gang komen.
Nee maar het heeft even zijn tijd nodig... En als je echt niet zwanger wilt raken is "voor het zingen de kerk uit" geen optie hoor... En er zijn vrouwen die gelijk een cyclus krijgen en vrouwen zoals mij pas na het stoppen met de bv.. Je weet het nooit zeker natuurlijk...maar als je niet zwanger wilt worden zul je toch echt iets van anticonceptie moeten gebruiken. En over dat vloeien ja dat heeft ook even zijn tijd nodig natuurlijk, je bent nog maar net bevallen
we gaan toch maar even voor condooms dan.. s niet prettig voor manlief, maar dan kunne we wel even kijken hoe t in de toekomst gaat.. stel over een jaar hebben we alsnog zoiets van een 4e welkom, hoef ik neit eerst helemaal aan die pil of iets te gaan wennen. en kan mn lichaam toch weer even op gang komen.. bv is idd geen anticonseptie.. dacht ook altijd dat je tijdens bv niet ongi werrd.. maar na t vloeien.. ben ik gelijk overgegaan in ongesteldheid.. ach kan allemaal mar weer op rit zijn. en dan kijken hoe lang de cyclussen zijn.. (normaal bij mij schommelend tussen 6-8 weken) als ik stop met bv en we willen nog niet snel zwangger zijn dan doen we alsnog een spiraal of iets..