Vertrouwen houden in het ziekenhuis? Hoe..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kimmetjuh90, 10 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dag dames,
    Wij doen KID in natuurlijke cyclus..
    Ik heb er nu al 4 gehad en belde steeds bij een positieve streepjes test en positieve cb test.. echter toen ik voor de 5de inseminatie er was heb ik op eigen verzoek een echo gehad om te kijken of t ei er nog zat, deze was helaas al gesprongen dus werd de inseminatie afgeblazen.. nu heb ik 20 maart een gesprek hoe we verder gaan, maar ik ben dus klaarblijkelijk elke keer te laat geinsemineerd.. (zeker als op moment van inseminatie mn ei al gesprongen was)..

Het gaat dan als volgt
    -knalpositieve test
    -dag erna inseminatie

De arts vroeg mij na de echo wanneer ik precies belde.. en ik legde het dus uit bij een knal positieve test pas..
    Zij vertelde me dus best wel bezorgd (omdat ze het jammer vind dat ik er dus al 4 verspilt heb) dat ik te laat belde, dat ik NIET moet wachten tot ie knalt, maar al bij een licht positieve Test moet bellen...

MAAR: LH geeft ie altijd wel weer op de test... soms meer dan anders alvorens een positieve test ... dan ben ik dus weer bang te vroeg te zijn.. ik heb me dus voorgenomen dat als ik nog inseminaties krijg ik weer om een echo vooraf vraag, en dan pas insemineren..

Mijn vertouwen hierin is echter ver te zoeken.. juist omdat dit toch tegen alles ingaat?
    Een ander ziekenhuis is geen optie voor ons helaas.. maar mogen ze dit zo opleggen?
    Of zijn hun dan verkeerd bezig?

2. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Kun je niet vragen om cyclus monitoring door middel van een echo's gedurende de eerste weken van je cyclus en dat ze aan de hand daarvan een KID-behandeling plannen?

3. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ga ik idd om vragen want dit is ook niets zo.. hopelijk willen ze dat doen :)

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Dit lijkt me idd een goed idee of anders meteen op de dag van positieve test een afspraak of is dit dan niet meer mogelijk? Vaak zie je rond lunchtijd wel of die positief is

5. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik moet voor half 12 smorgens bellen.. dus voor die tijd al testen :) en ze doen echt pas een dag na positieve test inplannen...

6. Rianne1988

Rianne1988 Actief lid

21 okt 2015
    150
    18
    18
    Ik moest 2x per dag testen met claer blue ovulatietesten (de standaard testen). Als die in de ochtend positief was moest ik gelijk bellen en kon ik de volgende dag komen. Was die in de avond positief moest ik de volgende ochtend bellen en kon ik die dag nog terecht...
    Zwanger geworden in de 4de poging met een positieve test in de avond...
    Bij mij zeiden ze dat het niks uitmaakte of het ei al gesprongen was, dan maakte je alsnog een kans. Ik heb dan ook nooit voor de iui een echo gehad.

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou voorstellen de kid op de dag vd positieve test te doen. Of follikelmetingen en zo het juiste moment bepalen.

8. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ziekenhuis waar wij lop3n doet geen inseminatie als blijkkt dat t ei al gesprongen is.. vind t echt stom :( de cb gebruik ik in ieder geval niet meer, die geeft te laat positief of helemaal geen positieve uitslag.

9. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ze doen de inseminatie niet op dezelfde dag van de positieve test.. heb ik al meerdere malen voor geprobeerd en gebeld.. ik mag ook eigelijk echt niet savonds testen maar alleen smorgens, ik doe het stiekem toch steeds haha

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als je dan smorgens positief test zeg je toch gewoon dat ie de avond ervoor positief was?
    Dan lukt het mss wel.

Al denk ik dat ik zou staan op follikelmetingen. Kleine moeite icm bloedtest om te kijken wanneer ei springt. Zoals nu is het weggegooide moeite en geld. Wij moesten 150,- voor een rietje zaad betalen. ..

11. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik ben zo een eerlijke trut die gewoon doodleuk zegt van.orgen was ie positief, ik heb 1 x gezegt dat ie savonds positief was, en dat ik dus die ochtend dat ik belde moest komen voor inseminatie, ze werd gewoon zowat boos omdat ik savonds getest had... ik mocht onder geen beding savonds testen .. ik ga nu gewoon eerder bellen denk ik en dan weer een echo vragen, tenzij de 20ste mn arts anders zegt... wie weet wil die nu wel mn cyclus gaan volgen.. (dan zou ik nog een ronde over moeten slaan) dus hoop eigelijk voor t gesprek een positieve test te hebben.

12. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik kan me voorstellen dat je geen vertrouwen meer hebt in het ziekenhuis. Ik herken het ook een beetje vooral door slechte communicatie blijven dingen onduidelijk en dat zorgt voor stress en geen vertrouwen. Zo jammer dat er niet meer oog is voor de persoon zelf, het menselijke is er ver te zoeken. Op deze manier voel je je ongehoord en vind ik een slechte zaak.
    Balen dat een ander ziekenhuis geen optie is, al moet ik zeggen dat ik ook van het ene naar het andere ziekenhuis ben gegaan en of het een echt vooruit gang is geweest dat weet ik nog niet. In dit ziekenhuis gingen ze me in ieder geval serieus nemen en helpen, maar hoe...
    Met wie heb je de 20ste een afspraak? Is dat iemand bij wie je een goed gevoel hebt?

13. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bij mn eigen arts heb ik een gesprek en ja dat is wel een fijne man :)

14. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat je daar meer aan gaat hebben. Hij doet geen behandelingen?

15. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Nee hij voert alleen gesprekke

16. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Nou wat belachelijk zeg. Er bestaat eigenlijk geen licht-positieve ovu. Dar zouden ze op een gyneacologie-afdeling toch moeten weten.

Ik snap sowieso niet dat er bij zoiets kostbaars als iui wordt uitgegaan van goedkope thuistesten. Zeker met een regelmatige cyclus is het in de gaten houden van de groei van je eitjes dmv een echo een kleine moeite.

Daarbij stel dat je lh-piek in de avond om 20:00 is (wat je niet weet want je mag niet testen) in de ochtend nog steeds positief, dan bel je. Krijg je volgende dag inseminatie (bijvoorbeeld om 13 uur), dan zit je dus al 41 uur na je piek. Dan is de kans dat je ei al is gesprongen erg groot ja.

Ik zou maar eens even goed je zegje doen en dat je nu het gevoel heb dat er met je gesolt word en dat je dat erg verdrietig maakt.

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  17. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je, jaa dat ben ik wel van plan hoor.. en wat ze ook ervan vinden als ik t nodig acht om savonds ook te testen doe ik dat oo k gewoon.. ik ga me in ieder geval de 20ste goed laten horen. Ben er wel een beetje klaar mee...

18. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik zou ook een goed gesprek aan gaan!

Hier mocht ik alleen met de cb smiley testen testen met ochtendurine, en bij een smiley moest ik dan bellen en had ik een dag later IUI. Na 4 pogingen heb ik aangegeven dat ik het niet vertrouwde (omdat op streepjestesten ik de avond vooraf al positief testen, maar die telde niet, zelfs een cb met smiley telde niet s avonds). en ben ik 1 poging gemonitord met echo's. Daar bleek dat mijn eisprong was op de dag van de smiley en ik dus meestal meer dan 24 later de IUI kreeg (die waren altijd in de middag), totaal nutteloos dus. (mijn LH piek was dus ook vaak s avonds, precies zoals sweetdreams beschreef).

Maar een gesprek en die cyclus monitoren hielp wel! Gelukkig stonden ze ook open voor een gesprek.

Laat vooral niet met je sollen! Je moet echt flink voor jezelf opkomen in dit traject hoor. (helaas).

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  19. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je, ik was daar ook al wel bang voor.
    Ik ga mn uiterste best doen dat ik uiteindelijk de hoogste toon zing :) bedankt voor je verhaal!

20. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere

Maar je eitje leeft toch 24uur? Ik weet echt niet wat dan beter is. De ene zegt dit en de ander dat. Ziekenhuis daar doet de iui meteen en ziekenhuis daar doet de iui dag later. Soms snap ik die verschillen niet want zo komt de verwarring.

Deel Deze Pagina