Ik ben 13 weken zwanger en al zo'n 8 weken misselijk, moet overgeven en ben moe. En nu trek ik dat niet meer. Mijn stemming heeft eronder te lijden. Niks lukt, nergens energie voor en voel me steeds ellendig. Ik wil ook niks meer. Ja ik wil me goed voelen, mezelf voelen. Ik heb eerder een depressie gehad (na mijn vorige zwangerschap) en ben nu bang dat dat terug komt. Ik weet wel dat ik me nu zo ellendig voel doordat ik me lichamelijk gewoon niet goed voel maar in mijn vorige zwangerschap was ik ook ziek maar trok dat veel beter. Ik ga dit wel bespreken bij de verloskundige deze week. Ik hoopte dat even niet werken me goed zou doen maar helaas is dat niet zo. Wil eigenlijk wel weer gaan werken denk ik. Tenminste afleiding. Maar dan ook weer kapot thuis komen en alleen maar kunnen liggen op de bank of in bed. Pfff wat een geklaag maar ik weet gewoon niet meer waar ik het zoeken moet.
Het is ook zo naar en echt overleven. Snap dat je bang bent voor terugval in je depressie maar op dit moment is het lichamelijk zo zwaar dat het eigenlijk niet te dragen is. Heel veel sterkte. Het is dan echt uitzitten. Ik zie dat je 13 weken bent. Bij 12 weken hoop je dat het minder wordt. Wellicht zit je er nu zo doorheen omdat het juist niet beter is. Probeer vast te houden aan 16 weken. 20 weken. Ik had toen ik HG had zelfs een aftel kalender gemaakt. Elke week streepte ik door zodat ik zag hoeveel weken ik nog zwanger en dus ziek was. Maar goed dat je het met je verloskundige gaat bespreken. Steun heb je nu echt wel hard nodig
Bedankt voor je reactie. Het is ook gewoon zwaar. Continu misselijk, zo vaak overgeven, zo moe, darmen die opspelen, die vieze smaak in mijn mond enz. . Ik kan me echt moeilijk tot dingen zetten maar moet wel. Ik heb nog een dochter rondlopen hier. Het zijn ook de gedachten die me soms bang maken. Over genoeg hebben van de zwangerschap. Niet meer zwanger willen zijn maar gewoon mezelf willen zijn. Ik probeer dat te relativeren naar ik wil niet ziek zijn. Nog een kindje is welkom maar moet dat op deze manier... tegelijk voel ik me dan schuldig over dat ik het denk. Ik weet dat ik mijn gedachtes beter uit kan gaan spreken. Maar ook dat vind ik moeilijk. Ik voel me dan zo slecht... Ik hoop zo dat ik me beter ga voelen. Lichamelijk en mentaal. Bleh zwanger zijn is niet leuk. Het is in ieder geval de laatste keer!
Wat heb je zelf al gedaan om het te verminderen? Huisarts gebeld en overlegd? Het is verschrikkelijk maar er zijn middelen om het te verzachten...
Ik heb inderdaad al met de huisarts overlegd en medicatie gekregen. Helaas helpt dat niet. verschillende middelen een tijdje geprobeerd. Verloskundige zei dat ik nu nog gembertabletten kan proberen. Heb dat bij de apotheek gehaald en ga het proberen. Ik hoop nu op beterschap bij 16 weken. Dat is nog 3 weken....
Ik herken het helemaal... Alles wat je zegt. Ik ben ook kots misselijk, hou niks meer binnen, ben ontzettend moe, vieze smaak, van elk geurtje moet ik overgeven, hoofdpijn... Ik voel me vreselijk. Ik wou wel dat ik het terug kon draaien..