Ik ben zo blij! De borstvoeding gaat op aanhapproblemen na echt super. Ik heb dit keer zoveel voeding dat ik zelfs borstcompressen nodig heb! Echt een enorm verschil met de vorige keer. Nu gebruik ik nog wegwerp maar ik zou graag wasbare gaan gebruiken. Nu heb ik twee vragen aan de ervaringsdeskundigen. Welke borstcompressen zijn het fijnst? Ik mag geen lily pads gebruiken omdat ik vlakke tepels heb. Welke blijven ook na veelvuldig wassen functioneel en gaan niet bobbelen o.i.d.? Ik ben ook niet van plan ze zelf te gaan maken want ik ben niet bijzonder handig met de naaimachine, of iemand moet ze voor me willen maken Mijn tweede vraag is: hoeveel heb je er nodig? Ik houd mijn was goed bij, het stapelt zich nooit erg lang op zeg maar.
Hoi fluitekruid, Zelf geen ervaring met wasbare borstcompressen, maar met wasbaar maandverband, het merk Charlie Banana. Dit bevalt me zo goed, dat ik wel mijn hand ervoor in het vuur durf te steken dat de borstcompressen ook heel fijn zullen zijn!! Borstcompressen Charlie Banana 6-pack zwart - Borstcompressen - Baby luiers, wasbare babyluiers - bumaround.nl
Ik vind die van Heltiq veel fijner om te gebruiken en duurt wel even voor je het eruit hebt. Maar Medela heb ik een aantal van en is prima.
Als ik mijn post teruglees snap ik hem zelf niet. Ik gebruik vooral wegwerppads van Heltiq omdat ik dat toch fijner vind. Maar de herbruikbare pads van Medela werken ook prima. Volgens mij zijn die Bolkje noemt goedkoper.
Ik had bij mijn eerste die van Phillips Avent. Volgens mij bevielen die goed, al kan ik het me niet meer precies herinneren. In ieder geval liggen ze nu klaar om weer te gebruiken. Kwaliteit is dus goed, want ze kunnen nog een ronde mee. Ik zit nu nog aan de wegwerp, omdat ik daar nog drie dozen van had van de vorige keer (wat ik niet begrijp, want waarom had ik die nog? Als je toch wasbare koopt maak je toch eerst de wegwerp op? Blijkbaar vond ik dat destijds niet logisch.......)
Ik had medela. Waren fijn maar vond de wegwerp van de Hema uiteindelijk fijner. Vergat ze regelmatig in de was te gooien dus zat dan weer ff zonder. Dus toch maar meer wegwerp gaan gebruiken en vind deze net wat zachter aan m'n tepels aanvoelen
Ik heb dus helaas erg vlakke tepels die daardoor continu licht beschadigd zijn omdat mijn mannetje nog een beetje klein is om dit fatsoenlijk te kunnen aanhappen. Wat is dan fijner, wegwerp of wasbare? Wat blijft minder aan je tepels plakken?
Zelf heb ik de zoogcompressen van Little Lamb, bevallen prima en ze waren ook niet zo duur, 19,95 voor 10 stuks. Deze compressen zijn met bamboe. Ze zijn heel lekker zacht en houden zich goed in de was (ze gaan gewoon met de witte was mee en daarna in de droger). Wel nemen ze wat minder op dan wegwerpcompressen, maar dat is inmiddels geen probleem meer. Als je tepels echt gevoelig zijn kun je ook nog zoogcompressen met zijde of zijde en wol proberen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Die van little lamb hebben een gelamineerde achterkant staat er op de site, wat houd dit in en gaat dat niet broeien?
Er zit een laagje in om ervoor te zorgen dat ze niet doorlekken, ik denk dat (bijna) alle zoogcompressen wel zoiets hebben anders gaat de melk er dwars doorheen. Zelf heb ik nooit last gehad van broeien, niet meer in elk geval dan met wegwerp.
Deze vind ik dus waardeloos, had ze bij de eerste gekocht maar amper gebruikt. 1x toeschieten en ik lek(te) door. Had er nu 4 bij mn beha gehad en die zijn wel fijn, van het merk mammae.
Ik verlies maar weinig melk dus ik denk dat ik er wel mee wegkom om wasbare te gebruiken. Ik heb inmiddels die van little lamb besteld. Als de postnl meewerkt krijg ik ze vandaag binnen.