productie minder baby vraagt meer

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door chanti1990, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Hoi,

Ik geef mijn zoontje nu bijna 4 maanden bv. Dit ging heel goed ondanks zijn reflux en hij hierdoor vaak kleine beetjes dronk. Hij komt nog steeds om de 2,5 a 3 uur. Het spugen word steeds minder en hij begint sinds 2 weken ineens veel meer te vragen. Eerst dronk hij rond de 100cc per voeding en nu kan hij ineens 150 op! Savonds zelfs 180. Zoveel kan ik hem niet geven, ik heb zelfs juist het idee dat de productie minder word.
    overdag probeer ik alleen de borst te geven met het gevolg dat hij continue honger heeft en erg onrustig is. S avonds geef ik een volle fles afgekolfde melk en red hij het een tijdje mee. Snachts komt hij 1 keer.
    Ik probeer tussendoor zoveel mogelijk te kolven (voor zover ik nog voeding heb) om het te stimuleren maar er veranderd niets.
    Ik wil het heel graag nog even volhouden maar begin er toch aardig gefrusteerd en gestresst van te raken.
    Kan ik er nog iets aan doen of zal ik toch de flesvoeding moeten pakken?

Groetjes

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Er zijn wat voedingsmiddelen die je zou kunnen proberen (fenegriek, avocado, watermeloen, cashewnoten, borstvoedingsthee)
    En kolven in schema: 7 min. kolven, halve minuut massage, 5 minuten kolven, weer massage en nog eens 5 min. kolven.
    Nakolven met de hand. (laatste beetjes)

Of powerkolven: gedurende een uur: 10 min kolven, 10 min rust afwisselen.

Succes!

Deel Deze Pagina