spugen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Diesel82, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Goedemiddag dames,

Ik wilde even mijn verhaal voorleggen in de hoop dat jullie mij tips/adviezen kunnen geven.
    Onze dochter is op 9 november geboren. Ze krijgt volledig bv op verzoek. Nu is het volgende probleem ontstaan. Ze spuugt sinds 3/4 dagen flink wat keren op een dag. Dit varieert van kleine beetjes tot flinke golven. Meestal binnen een half uur na de voeding, maar soms ook later. Soms blijft ze ook erg onrustig na de voeding. Ze slikt en herkauwt veel. Boeren doet ze niet altijd maar laat wel veel windjes.
    In het begin van de kraamweek gaf ik haar 2x 10 min een borst. Dit ging goed totdat ze toenemend begon te spugen. Toen 1 borst leeg laten drinken en bij erge onrust nog een toetje uit de andere borst. Ze drinkt heel gulzig maar als de toeschietreflex gekomen is spuit het letterlijk uit mn borst dus het gaat voor haar ook heel snel. Tepelhoedje om de boel wat te vertragen werkt niet. Spruw kan ik niet ontdekken. Wel is ze wat verkouden. Als ze zo gespuugt jeeft wil ze vaker eten maar vaak spuugt ze dan ook meer. Ze poept goed. Zelfs als ik haar langere tijd rechtop hou na de voeding spuugt ze ook.
    Henben jullie een idee waardoor dit komt? Em wat ik er het beste aan kan doen?

Hoop dat mn verhaal duidelijk is. Bedankt alvast!

Groetjes,

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Zie andere bericht.

Deel Deze Pagina