Hallo allemaal! Vraagje: Ik ben ruim 1,5 jaar geleden al gestopt met de pil (om te ontpillen zeg maar). Vanaf december 2007 enigzins niet nadenkend begonnen met "klussen" en vanaf maart 2008 echt bewust aan het "klussen". Nu heb ik altijd heel regelmatig mijn ongie gehad. Elke 27 of 28e dag (laatste maanden altijd 27 dagen). Vorige maand was ik overtijd! Ik voelde me vanaf mijn ovulatie ook echt zwanger! (had paar dagen na mijn ovulatie wel op een nacht vreselijke buikkrampen, dat ongeveer een uurtje duurde). Jammergenoeg kwam na 6 dagen overtijd toch weer. Deze maand leek mijn ovulatie al na 7 dagen in de nieuwe cyclus te zijn (weet ik niet zeker). Ik heb bijna 3 weken met zeer gespannen, grote, pijnlijke borsten gelopen en brak jammergenoeg gisteren (Al na 25 dagen) echt mijn door. Heeft iemand ervaring ermee dat je menstruatie eerst regelmatig was en eigenlijk vanaf het moment dat je druk aan het klussen bent rond je vruchtbare periode je cyclus ontregeld is? Misschien staat het hier al overal hoor, maar kheb uiteraard niet alles gelezen
Ik vind dit wel een interessante vraag eigenlijk. Maar het antwoord weet ik absoluut niet, haha.. Wij zijn nu met de 2e ronde bezig.. alfgelopen keer had ik ineens een kortere cyclus en denk dat ik dat nu weer heb. Zou dat ermee te maken kunenn hebben dat we nu actief proeberen zwanger te worden?
Ik geloof niet dat het te maken heeft met klussen rondom je vruchtbare periode..ik heb de eerste 6 maanden een redelijke regelmatige cyclus gehad, maar sinds een paar maanden ook ontregeld..deze cyclus wordt alles bij mij gecheck-ed en er is tot op heden nog geen ei gevonden, dus hij zal altijd langer gaan worden dan 38 dagen.. Ga over een uurtje voor de 4e een echo laten maken om te kijken of er iets groeit..ben wel beetje zenuwachtig, hoop zo dat er een eitje is gegroeid..
Ik heb dat nu dus ook! Ook 1,5 jaar geleden mn laatste pil gehad. Vanaf dat moment keurig om de 28 (af en toe 29) dagen ongesteld. Vorige maand was ik ineens 5 dagen overtijd! En nu weer 1 dag en het voelt nog niet alsof ik vandaag ongesteld ga worden...
Het kan zijn dat je door dat je bewust bezig bent met zwanger worden onbewust invloed hebt op je hormonen waardoor de cyclus zelfs na de eisprong langer dan 2 weken kan zijn. Ik geloofde het eerst ook niet maar volgens mijn huisarts kan het echt.
Dat hoor je inderdaad vaker ja! Mijn hormonen lijken wel helemaal van slag! Volgens mij vandaag mijn eisprong (is pas dag 8 van de cyclus). Ik voel hem altijd goed (heel erg steken en veel heldere afscheiding). En jawel........net nu niet gister en eergister actief geweest! Vanmorgen wel ff, maar ben bang dat ik mn maand alweer verspilt heb! Grrrrrrrrr..... wordt er gek van! t was altijd zo mooi regelmatig (dag 14 ovulatie en dag 27 ongie).