Kans op zwangerschap?

Discussion in 'Zwanger worden' started by volgoedemoed, Mar 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

Mar 26, 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal. Waarschijnlijk al genoeg topics hierover maar begin ik een nieuwe!

Kans op zwangerschap? Wat denken jullie??

Deze maand is mijn eerste pilloze maand
    Ik weet vrijwel zeker dat ik vorig weekend mijn eisprong gevoeld heb (opeens erge buikpijn/steken en even veel afscheiding. (Lange sliert wat je tussen je vingers uit kan rekken. (eet smakelijk) hihi
    We zijn rond die tijd en verdeeld over de maand aan het klussen geweest, dus het kan?!?
    Volgend weekend zou ik mijn menstruatie moeten hebben.
    Als ik netjes een cyclus van 28 dagen mag hebben. Ik hoop natuurlijk dat het uitblijft!

Maar nu heb ik toch klachten zoals:
    Zweverig/"licht in het hoofd(vooral als ik lig)
    Prikkelbaar
    Harde ontlasting
    Rommelende darmen/buik/maag (waar het ook vandaan komt)
    Regelmatig een stekende pijn /krampen in onderbuik/links
    En of rechts schuin onder mijn navel
    En zo kan k nog wat dingetjes
    Opnoemen zoals bijvoorbeeld vergeetachtig/onhandig zijn...

Wat denken jullie?? Ontpillen? Zwanger? Verwachte menstruatie?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je hebt allerlei heftige symptomen. Zwangerschapssymptomen ontstaan door HCG. Als jouw duidelijke symptomen van een zwangerschap komen, zou dat dus nu al zichtbaar moeten zijn op een zwangerschapstest. En nee, dan hoef je niet te wachten tot je NOD. Negatief, dan ben je nog niet zwanger of je hebt te vroeg getest ( maar dan komen je klachten in elk geval dus nog niet van een zwangerschap).

Overigens willen symptomen in de meests gevallen totaal niks zeggen. De meeste vrouwen voelden niks bijzonders in de ronde dat ze zwanger bleken te zijn, terwijl ze alle andere rondes van alles meenden te voelen.

Het is namelijk een misvatting dat je van alles moet voelen tijdens een prille zwangerschap.

Ook ga je nu logischerwijs overal op letten en hoop je dat het zwangerschapssymptomen zijn.

Maar doe een zwangerschapstest en je weet het antwoord!

3. Voila

Voila Niet meer actief

Het is zeker mogelijk maar je hebt wel kans dat het te maken hebt met ontpillen.. Dan kan je door alle rommelige hormonen ook het 1 en ander voelen
    En mee eens wat hierboven word gezegd

4. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

Mar 26, 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Jaa dat is altijd het lastige ervan he !! Het kan van alles zijn!
    Ik wil proberen te wachten tot zondag, dan zou ik mijn 1e dag hebben van menstruatie . Als deze uit blijft doe ik zeker een zwangerschapstest. Ben bang nu nog teleurgesteld te worden als het toch te vroeg zou zijn ! Herkennen jullie deze klachten?

5. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

Nov 19, 2015
    1,681
    4
    38
    Female
    Ik zit ook in m'n eerste pil loze maand. Bij mijn dochter gelijk de eerste maand zwanger geworden dus ik heb ook geen idee qua klachten. Maar nu heb ik ook klachten zoals:

Zere tepels, gespannen soms pijnlijke borsten, buikpijn, soms steken in m'n buik, soms met vlagen misselijk, en echt een apart gevoel in mijn onderbuik wel alsof er wat "gebeurd", en kan natuurlijk van alles "opzoeken", dusja moet maar afwachten. Als ik van een 30 dagen cyclus uitgaan heb ik vorige donderdag mijn eisprong gehad, wel geklust. Ik mag dan 7 april testen, maar ik ga het 8 april doen! Of toch 7; maar even zien spannend.

6. mammy27

mammy27 Lid

Oct 17, 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik zou kunnen zeggen dat ik exact de zelfde klachten als jou heb. Ik ben 16 maart gestopt met de pil en de dagen ervoor paar keer vergeten. Ik heb nog altijd niks van een ontrekkingsbloeding gehad en heb wel allerlei sympthomen. Maar of het nou van een zwangerschap is of ontpillen geen idee. heb al een negatieve test gehad maar doordat ik geen stopweek heb gehad weet ik ook niet of ik wel een eisprong heb gehad.. ik heb constant krampen in me baarmoeder alsof er een menstruatie komt maar die komt niet. heb pijnlijke borsten ben zo af en toe misselijk. Eergister ging k bijna over me nek door de geur van ei en gister van gehakt. ik heb last van verstopping terwijl ik dat nooit heb. al deze dingen herken ik van me eerste zwangerschap maar toen had ik wel ook een posi test.. succes iig

7. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

Mar 26, 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Oohhh wat spannend allemaal! Maar wel leuk dat we zo ervaringen uit kunnen wisselen!! Hoe dichter ik bij zondag ga komen hoe spannender het gaat worden. Al kan het natuurlijk altijd wat later zijn maar aangezien de symptomen?!? Die pijn in onderbuik is niet heftig maar zeurend ? Bij jullie?

8. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

Mar 26, 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Jaa door van alles op te zoeken wordt je gek maar ik doe het ook hoor haha! Ik probeer te wachten tot 3 april zondag. Of maandag of misschien nog iets langer, afwachten wat de symptomen doen?

9. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

Nov 19, 2015
    1,681
    4
    38
    Female
    Bij mij af en toe een stekende pijn, maar meestal een zeurende pijn inderdaad, het gevoel alsof er wat "gebeurd" in mijn buik.

10. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Het zou zeker kunnen, maar na een pilstop is de kans ook groot dat je cyclus nog niet helemaal 'op orde' is en dat je daardoor ook heel wat klachten gaat ervaren die je niet kent of die lijken op zwangerschapssymptomen.
    Testen zal de enige manier zijn om antwoorden te krijgen, succes!

11. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    Ik denk eerder dat dit ontpillen is.. Ik herken dit allemaal namelijk!

Dat rekbare slijm dat je beschrijft. Meestal heb je dat in je vruchtbare periode. Het lijkt op rauw eiwit.. Soms wat wittiger van kleur.
    Overigens voel je over het algemeen de eisprong niet.

12. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

Mar 26, 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Jaaa ik wacht het rustig af! Ergens denk ik ook dat ontpillen is maar dat is dus het lastiger ervan. Bij alles lijken de symptomen op elkaar! Ben benieuwd! Allemaal succes!

13. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

Nov 15, 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Klachten hoeven niet meteen van hcg te komen, maar kan wel door toename van progesteron. Daarbij kan je wel al klachten hebben na innesteling, maar hoeft hcg niet meteen al in urine te worden waar genomen.
    Uiteraard kan je lichaam je flink voor decgek houden. Heb deze maand ook al een dikje week flinke pijn in linker lies en eierstok. Normaal nooit voor menstruatie. Tot op heden gewoon negatieve testen (14 dpo vandaag). En zeker weten mijn eisprong gehad. Op 12/13 maart positieve testen en ook nog gevoeld.

Ik hoop uiteraard dat je zwanger bent, maar veel symptomen heb je ook als je niet zwanger bent. Zeker nu je gestopt bent met de pil.

14. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

Mar 26, 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL

Dank jewel voor je info en jouw ervaring ! K ga er ook niet vanuit hoor , maar toch hoop je het ! Maar agh, wordt ik ongesteld dan zal mijn lichaam er nog niet
    Klaar voor zijn! Op naar ronde 2 dan! We blijven positief hoor!;)

15. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

Nov 15, 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij was het toch een naderende menstruatie....op naar de volgende ronde

16. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012