wie zwanger na vaststelling endometriose?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Melis83, 20 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melis83

Melis83 Actief lid

11 jan 2007
    235
    0
    0
    Accountant
    Rotterdam
    Hallo,

Ik schrijf al een paar maanden niet op dit forum. De mensen die me nog herinneren weten dat ik al een tijdje bezig ben met zwanger worden. Het is tot op heden niet gelukt.

Ik had al vanaf de zomervakantie , tijdens mijn menstruatieperiodes, heel veel pijn in mijn onderbuik. Ben meerdere keren naar de huisarts geweest maar tevergeefs. Hij vond dat ik me niet moest aanstellen en dat mijn pijn normaal was. 23 februari werd ik ongesteld en had weer die helse pijn. Toen heb ik besloten om naar de eerste hulp te gaan in plaats van mijn huisarts omdat ik toch mijn bedenkingen had. Mijn gevoel was juist en wat bleek: een cyste van ongeveer 7 cm groot. Ben gelijk opgenomen en geopereerd. Met 15 hechtingen heb ik een week in het ziekenhuis gelegen.

Ik voelde me zo ontzettend verloren. Het was zo onverwachts. Ze hebben me ook verteld dat de cyste de oorzaak was van mijn kinderloosheid. Ze hebben me ook verteld dat ik vanaf nu zwanger kan worden. Op dit moment heb ik toch mijn twijfels. Ik ben bang dat ik niet zwanger kan worden.

Ik krijg nu 3 maanden lang elke maand een prik dat voorkomt dat ik ongesteld word. Ik kan 3 maanden lang dus ook niet zwanger worden. Na deze 3 maanden mogen we het weer gaan proberen.

IS ER MISSCHIEN IEMAND DIE ENDO HEEFT EN TOCH ZWANGER IS GEWORDEN ZONDER IVF BEHANDELING EN DERGELIJKE?????

2. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    hey meis geen ervaringen mee . wel heb ik ook altijd pijn tijdens me menstuatie wat niet te houden en ik ga nu ook naar de dokter toe straks. ik hoop dta hij iets kan vinden.

3. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Jeetje, wat een verhaal. Ik wens jullie heel veel sterkte.. Hoop dat alles zo snel mogelijk goed komt. En natuurlijk veel beterschap ;)

4. daan75

daan75 Actief lid

7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    jeetje meis,
    wat een verhaal. Zo zie je maar weer dat HA het niet altijd bij het juiste eind hebben en gelukkig heb jij je gevoel gevolgd.
    ik durf het niet te zeggen wat de kansen zijn, misschien weten ze het bij het topic vruchtbaarheidsbehandelingen of anders je gyn?

succes meis,
    liefs,
    Daan

5. Melis83

Melis83 Actief lid

11 jan 2007
    235
    0
    0
    Accountant
    Rotterdam
    Hey Daantje,

Ik had al eerder op internet gelezen dat bij hevige buikpijn en veel bloedverlies tijdens de menstruatie er toch wat mis kan zijn. Ik had ook aal eerder van endometriose gehoord. Tijdens bezoekjes aan de HA heb ik het hem ook voorgelegd. Hij zei dat ik niet alles moest geloven wat op internet staat. Maar nu wil ik niks meer geloven wat hij zegt. Ik ga van HA veranderen.

Jij ook veel suc6. En laat je niet uit het veld slaan en laat je ook niets aanpraten. Ga op je gevoel af.....

6. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    ik heb daar ook van gehoort van iemand net dat dat bestaat. dus daarom ga ik ook na de dokter toe. je hoort zo snel mogelijk wat de dokter zegt

7. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Hallo,

Ik heb ook een klein beetje edometriose vorming. Maar volgens mijn gynaceoloog staat dit de zwangerschap niet in de weg. Ik heb vorig jaar ook een cyste gehad. (15 bij 18 cm) in mijn eierstok. Deze hebben ze eerst via cyste puncties geprobeerd te verwijderen. Maar binnen 3 weken was deze alweer 8 cm. In juli hebben ze toen de cyste incl. 1 eierstok verwijderd. doormiddel van een buikoperatie. ook ik kan (is te hopen) en mag zwanger worden.

Als je vragen hebt hoor ik het graag.

Groetjes

8. Melis83

Melis83 Actief lid

11 jan 2007
    235
    0
    0
    Accountant
    Rotterdam
    Hoi Mpje,

Ik heb wel beide eierstokken en baarmoeder en eileiders. Ik heb gewoon toch mijn twijfels. Ik word 24 volgende maand en vindt mezelf gewoon te jong om zoiets te hebben. Ik heb geen kinderen en heb al een grote litteken in mijn onderbuik net als een keizersnee. Ik kan het gewoon niet accepteren.

Hoop voor mezelf, voor jou en alle vrouwen met en zonder endometriose, op een mooi en gezond kindje.....

9. Zonnestraaltjes

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik snap dat het heel moeilijk te accepteren is als je zo jong bent. Ik ben 22 en heb helaas nog maar 1 eierstok en ook een grote snee in mijn onderbuik. Ik vind het ook niet leuk! Maarja je kan er niks meer aan veranderen. het is nu eenmaal zo. Ik moet het de rest van mijn leven hiermee doen maar wil wel een leuk leven. Dusja ik probeer er het beste maar van te hopen. Al neemt dit niet weg dat het ontzettend :evil: is.!

groetjes

10. Melis83

Melis83 Actief lid

11 jan 2007
    235
    0
    0
    Accountant
    Rotterdam
    Mpje ik snap je ook volkomen. We moeten er dus echt de moed in houden.

Kusjes Melis

11. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik hoop me niet bij jullie te moeten aansluiten, maar ik vrees het ergste...
    Ben 8 maart bij de gyn geweest en ze begon ook over endometriose en gaat volgende keer verder onderzoek ernaar doen!
    Ze zag op de echo een grote cyste!
    Ik had geen pijn in m'n buik, maar sinds vanmorgen staat er een fikse druk op m'n onderbuik. 6 april staat de vervolg afspraak.
    Ik kijk het even aan .....
    Het vreemde is wel dat ik helemaal geen zware menstruatie heb en ook geen menstruatiepijnen dus als je daar op afgaat zou je denken dat ik geen endometriose kan hebben, maar ja de gyn gaat er niet zomaar over beginnen lijkt me.

Pfff...schrik wel een beetje van de operatie's die jullie gehad hebben.
    Ik ben 34 en we zijn al geruime tijd bezig voor een eerste kindje en ik hoop echt dat onze wens werkelijkheid mag en kan gaan worden.
    Krijg het benauwd als ik denk aan een eierstok die eruit zou moeten etc.

Liefs Mirre

12. Melis83

Melis83 Actief lid

11 jan 2007
    235
    0
    0
    Accountant
    Rotterdam
    Hoi Mirre,

Ik wil je niet bang maken maar je hoeft niet perse pijn te hebben tijdens je menstruatie om endo te hebben. Door de pijn kom je er misschien sneller achter dat je iets hebt.

Ik hoop toch voor je dat het niets ernstigs is.

Liefs Melis

13. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Dank je Melis83.
    Wacht het maar even af, maar heb nog steeds stille hoop dat ik het niet heb...dat ze het niet goed gezien heeft.
    Vraag me wel af wat de vervolgstap zal zijn als blijkt dat het zeker is dat ik het heb.
    Zo'n kijkoperatie is dat nodig om het met zekerheid vast te stellen of hoeft dat niet?
    Stel dat die grote cyste er de 6e nog zit....dan zal ie weggehaald moeten worden. Blijft je eierstok dan gespaard? ...
    Ik hoopte dat met zo'n lapro....het zou kunnen.
    Pff Mirre denk er maar nog ff niet aan, want misschien zit je te gissen en valt het allemaal reuze mee!
    Meiden vind het idd zwaar klote voor jullie dat jullie het hebben.

Knuffel!

14. Melis83

Melis83 Actief lid

11 jan 2007
    235
    0
    0
    Accountant
    Rotterdam
    Hoi Mirre,

Als je cyste klein is kan het met een kleine kijkoperatie weggehaald worden maar als het groter is net als bij mij wordt het met een drote snee onder in je buik weggehaald.

Als het erg klein is kan je het ook met medicatie bestrijden. Dan hoef je ook niet geopereerd te worden.

Je moet echt alles goed bespreken met je gynacoloog.

Suc6

15. Zonnestraaltjes

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Hallo meiden,

Jeetje wat een verhalen binnen zo kort tijdsbestek hier op het forum. Mirre, ik hoop voor je dat het meevalt. In principe kunnen ze cystes als deze goedaardig zijn ook via puncties of medicijnen weghalen. Ik hoop dat dit bij jou ook kan. En ze kunnen het inderdaad ook via laprascopie doen. Dit is geheel afhankelijk van de grote. Heeft dit jou vruchtbaarheid beinvloed?

We houden de moed erin, wel fijn vind ik om met mensen te praten die in een soort van hetzelfde schuitje zitten. :)

Groetjes

16. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Mpje
    Of de cyste mijn vruchtbaarheid beinvloed weet ik niet, maar het lijkt er wel op! Zaad is perfect! En volgens mij heb ik wel een eisprong.
    Het zou nog zo kunnen zijn dat er een eileider verstopt zit, maar een hsg onderzoek heb ik nog niet ondergaan.
    Eerst de 2e afspraak maar afwachten bij de gyn/fertiliteits-poli/arts

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    ik snap (voor zover dat kan) wel waar jullie mee zitten... Maar ben ajb blij dat het bij jullie vroeg is ontdekt. Bij mn collega ontdekte ze t later en moest alles eruit gehaald worden, dat is ook vreselijk...
    En bij mn nichtje, die zei: haal alles er maar uit, dan ben ik van die pijn af...neenee, ze was nog veel te jong om dat te zeggen en dan kon ze geen kids meer krijgen... Nu is ze 25, en kan er niks meer aan gedaan worden. Het kan er allemaal niet meer uit, want teveel verklevingen. Nu leeft ze met immense pijn, is 100 % afgekeurd... Das de andere zijde natuurlijk...
    Ik weet dat ik niet in de positie ben, gelukkig,om er iets van te vinden..
    Maar anyway heel veel sterkte met alles, en ik ben blij dat endo meer naamsbekendheid krijgt, Zodat je ook zelf actie kan ondernemen! Kei goed!

18. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    hoi dames,

hier ook iemand met endometriose die gewoon op de natuurlijke manier zwanger is geraakt.

Ik ben eind 2004 geopereerd aan endo en heb daarna bijna 2 jaar orgametril geslikt.
    Ben eind oktober 2006 gestopt met de orgametril en met de kerst kreeg ik een waanzinnig mooi kerst cadeau nl positieve test.

19. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Gelukkig het kan dus wel!
    Ik ben alleen al wat ouder dus heb geen jaren meer de tijd.
    Vraag me af...stel....dat ik het heb of ik dan versnelt in het IVF traject terecht zal komen, we zijn immers al bijna 2 jaar bezig....

20. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ik zou het met je gynaecoloog bespreken, heb ik althans wel gedaan. Mijn gyn is een hele aardige eerlijke man, hij heeft echt de tijd voor me genomen en al me vragen beantwoord en voor zover ik twijfels had heeft hij ze weggenomen.

Mijn gyn wees mij er ook op dat het met de vorm van endo te maken heeft of deze heeft gezorgt voor chocoladecystes op je eierstokken of niet en hoe de conditie van je eierstokken is. Bij mij was dit niet het geval dus hij heeft gezegd dat de endo in mijn geval een verminderde vruchtbaarheid of uitblijven van een zwangerschap tot gevolg kon hebben.

Ik heb toen met de gyn en mijn partner besproken wat de beste mogelijkheden waren voor mij omdat ik van veel vrouwen de pijnlijke kant van vruchtbaarheidsbehandelingen hoorde. Ik heb toen besloten dat ik het 3 jr zou proberen zonder hulp van buiten af.

Klinkt misschien ook raar wat ik nu ga zeggen maar ik had ook besloten dat als het me niet zou lukken ik niet de pijnlijke weg wou bewandelen van vruchtbaarheidsbehandelingen omdat mijn lijf dan al genoeg geleden had. Dus wij hadden de beslissing al genomen dat als ik niet zwanger zou raken wij adoptie zouden overwegen. Heb het hele zwanger willen worden dus eigenlijk losgelaten en ik was er eigenlijk van uitgegaan dat 't me niet zou lukken. Misschien lukte het daarom juist wel, omdat ik de hoop (stiekem) had opgegeven en er niet meer zo mee bezig was.

Maar dit is mijn verhaal en hoe ik er mee om ben gegaan, ik zeg niet dat jij hetzelfde moet doen. Ik adviseer je alleen wel om de mogelijkheden voor de tekomst met je gyn te bespreken.

Hoop dat je er wat aan hebt!
    (en ik hoop stiekem dat er bij jou onverwachts toch een kleintje in je buik zal ziten)

Heel veel liefs,
    Marlene

Deel Deze Pagina