Heb je naast oxazepam nog andere medicatie en/of hulp? Ik ben wel tijdje uit de roulatie geweest. Maar ken jou persoonlijke verhaal uiteraard niet, dus kan voor iedereen anders zijn. Mij heeft de wekelijkse gesprekken met ggz geholpen samen met heel weinig uren werken... veel slapen, wandelen en volgens mij heb ik in die periode ook ons hele huis geschilderd.
Ik heb het kort gebruik (er was in korte tijd veel aan de hand) en daarna nog sporadisch gebruikt bij acute paniekaanvallen.. slikte daarnaast Citalopram 30mg, en nu na 3 jaar nog steeds 20mg. Voor mij is dat prima, ik heb een goed leven daarmee en heb het echt nodig om de scherpe randen weg te halen.
Oxazepam om even tot rust te komen is best effectief. Maar begeleiding dmv gesprekken is op langertermijn erg belangrijk. Met een paar dagen af en toe oxazepam hoef je nog niet echt af te bouwen.
Ik heb al een eerste gesprek gehad met een praktijkondersteuner GGZ, volgende week weer. Maar zoals ik me nu voel, duurt dat eeuwen, heb behoefte aan sneller dan wekelijks. De twee jongste zijn een beetje bang van me, merk ik, en ook dat vind ik dan weer heel vervelend. Gisteravond met oxazepam gaan slapen, na 3 uur heel geagiteerd en jachtig wakker, rondjes geijsbeerd, maar weer een pil gepakt, op de bank in slaap gevallen. Toen wakker van de poes en naar bed gestrompeld. Vanmorgen weer vroeg wakker en nu weer zon gejaagd gevoel. Hoe lang blijft dat gevoel dat je hart je lijf uit bonkt