Hoi! Vandaag bij de apotheek geweest voor pilletjes bij wagenziekte die tijdens de zwangerschap mogen Ik heb cinnarizine mee gekregen en ze vertelden dat dit mocht max. 3 per dag. Eenmaal thuis toch gaan googelen... en daar lees je dus dat er te weinig onderzoek naar is geweest en alleen in overleg met de huisarts mag. Stom natuurlijk om het alsnog op te zoeken.. Dus mijn vraag: wie kan mijn angst een beetje wegnemen? Ik moet gewoon vertrouwen op de apothekers, maar ben toch stiekem wat aan het twijfelen. Woensdag vertrekken we met de auto naar Denemarken en moet echt wel iets hebben tegen reisziekte.
Nou... io heb nog eens op het potje gekeken (niet meer gedaan na het kopen) En de apotheker noemde het anders dan het is. het is cyclizine blijkt alweer een stuk gebruikelijker te zijn tijdens de zwangerschap
Gebruik cyclizine alleen na overleg met uw arts. Als u zwanger bent, kunt u namelijk beter een ander medicijn, zoals meclozine gebruiken. Met meclozine is namelijk meer ervaring bij gebruik tijdens zwangerschap. Meestal zal uw arts u (tijdelijk) laten overstappen op meclozine. Overleg met uw arts of u beter kunt overstappen op meclozine. Dit vond ik op internet. Raar dat ze die dan niet hebben aangeraden. Het is zonder recept in tabletten verkrijgbaar onder de merknaam Suprimal.
Meclozine wordt meer tegen gewone zwangerschapsmisselijkheid gebruikt. Er staat op heel veel medicijnen dat het alleen na overleg met arts mag. Alleen paracetamol staat het niet op