pff weer twijfel over eten, word gek van mezelf!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Avastar, 18 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    Hoi dames,

Ben ik weer met een gevalletje paniek en twijfel over eten. Ik ben hier echt extreem mee bezig en gezien mijn labiele toestand wat betreft dit stuk heb ik toch weer even geruststelling nodig.
    Ik heb vrijdag een halve paprika en courgette in de koelkast gelegd in folie, dit heb ik maandag weer gebruikt voor avond eten.
    Nu spoel ik het altijd eerst af, daarna snij ik het en vervolgens was ik het altijd in de vergiet. Alleen heb ik nu alleen afgespoeld en na het snijden meteen de pan in gegooid... Niet goed over nagedacht!
    streng tegen mezelf geweest en logisch beredeneerd dat de groenten nog verhit zouden worden ( samen met vlees en saus tot kokend gebracht) dit heeft zeker 10 minuten gekookt dus alle Listeria en toxoplosmose zou weg moeten zijn...toch? Ondanks dat ik streng ben geweest en niet toegegeven heb aan mijn drang om het eten dan maar in zijn geheel weg te gooien ( wat op zich positief is) Nu dus toch weer die ongerustheid, is het echt wel voldoende verhit? Zal er niet toch toxoplosmose of listeria achter gebleven zijn? is het echt wel oke? De groenten hadden 3 dagen in de koelkast gelegen dus was dit niet één grote listeria boel?
    kortom, twijfel en paniek!!

Dames, ik ben mij er van bewust dat dit extreem is en dat dit niet normaal is, ik krijg hier hulp en begeleiding bij maar kan dit op dit moment niet verhelpen en heb dus dit even nodig... Don 't just me to soon

Bedankt!

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt het echt goed verhit hoor, geen zorgen!

3. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Geen zorgen, je hebt het heel goed verhit

4. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Hihi dacht dat ik erg was...maar over dit soort dingen denk ik toch echt niet na. Wat overigens geen verwijt is!!! Kan me je onzekerheid heel goed voorstellen. Maar zoals al eerder gemeld, dit kan écht geen kwaad.

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Goed verhit kan het zeker geen kwaad meer.
    Ik zou trouwens ook zo groente uit de koelkast halen afspoelen en zonder zorgen rauw opeten hoor.

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Heel goed dat je hier begeleiding bij krijgt. Ik hoop dat je er gauw relaxter mee om kunt gaan :)
    En nee, het kan absoluut geen kwaad. Hoop dat het smaakte.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Het kan echt echt echt geen kwaad.
    Fijn dat je begeleiding krijgt :)

Deel Deze Pagina