Pfoe... ik heb m'n dag blijkbaar niet vandaag. Ik ga m'n 32e week in, en heb een beetje ruimtegebrek in m'n lichaam. M'n buik begint echt direct onder m'n borsten en dat veroorzaakt een soort van "afgesneden" gevoel. Alsof m'n bloed daar bijna niet meer doorstroomt. M'n hele bovenlichaam doet er pijn van. Ik kan m'n draai op m'n bureaustoel op het werk echt even niet meer vinden. Sorry, even klagen hoor... Verder gaat alles heel goed!! Zijn er dames die dit ook hebben?
Zeker! Het idee dat ik nog zo'n 10 wk moet met mijn bm tot mijn borsten inderdaad......krijg het er soms gewoon benauwd van! Kindje zit erg hoog, bm is ook groter dan het aantal weken zwangerschap...maar je moet door he Uk laat zich niet tegenhouden en eerlijk is eerlijk...we willen ook niet dat ze stoppen met groeien! Veel harde buiken dus, benauwd gevoel, scherpe pijn onder je vel (lijkt wel).....
O wat fijn dat ik niet de enige ben! Ik dacht echt dat niemand deze "rare" klacht zou hebben. De kleine ukkepuk krijgt voorrang op alles, dus ik sta graag m'n ruimte af. Maar zo aan het einde van de dag is het heerlijk om het even te kunnen delen. Geniet lekker van je zwangerschap en hou je haaks voor wat betreft de bijverschijnselen!
Hahaha...genieten doe ik sowieso! Vind het veel te bijzonder om stil te staan bij mindere dingetjes. De tijd vliegt al zo enorm! Even lekker op bed gaan liggen (om ruimte te krijgen valt me ook altijd zo tegen)....op je rug is te zwaar, buik past niet, op je zij dan moet je je goed tussen kussens wurmen...maar ach...als uk dan beweegt....zwijmel! Jij ook een hele fijne zwangerschap en een super bevalling! Elmo
Ik herken het ook wel. Ben bijna 31 weken en het lijkt wel alsof er niets meer bij kan. Als ik al iets gegeten, een klein iets, zit ik al propvol. Ik eet en drink al bijna niets meer omdat ik gewoon vol zit.
Hier krijg ik ook echt ruimtegebrek. Krijg moeite met ademhalen, daar baal ik echt ontzettend van. En soms drukt hij zo ontzettend tegen mijn maag of lever aan. Als ie dan weer meer naar beneden gaat, voel ik me gelijk weer beter.
@elmo, scherpe pijn onder je vel, dat vind ik een mooie omschrijving en ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik heb geen idee waar die pijn vandaan komt en het voelt echt raar maar alsof iemand even een aansteker onder je huid houdt ofzo (oké ik weet het echt niet te omschrijven haha) Maar idd, ik heb ook pijn als ik achter de computer zit of voorover op een stoel. En als ik mij in bed op mijn zij draai dan protesteert de baby zelfs. Ik kan gewoon niks met mijn lichaam en dat is zo irritant. Ik ben ook verkouden én ik heb astma waardoor ik soms het idee heb niet meer te kunnen ademen, echt heel irritant. Maaaaarja, over ongeveer 10 weken dan vinden we het allemaal de moeite waard geweest
wacht maar tot je ruim 37 weken bent en een 8 ponder verwacht hahaha bij harde buiken heb ik het gevoel uit elkaar te scheuren. vooral als de kleine zich strekt als ik plat lig dan duwt die tegen mn ribben en longen. echt gemeen hahaha maar ja, het is nog best acceptabel. denk dat de meeste meiden wel ruimte gebrek hebben tegen het einde. het is niet niks dat je mee zeult.
Hier nog iemand die het gevoel heeft uit haar velletje te scheuren...poeh hé. Er kan nu echt niks meer bij heb ik het gevoel haha. Ik zeg weleens tegen mijn vriend....waar zouden mijn eigen ingewanden nog zitten, daar is toch geen plaats meer voor zou je denken
hier hetzelfde verhaal! ik heb af en toe echt het gevoel at de bui dalijk boven mijn hoofd uit groeit. Als ik zit moet ik echt een beetje achterover anders drukt alles in ekaar. Hoe lossen julle dit op met beha's? ik vind die echt nietmeer lekker zitten, randje van de beha drukt echt in mijn maag!
ik had het ook bij de eerste, zat helemaal vol, tot ie ging indalen rond de 34 weken, toen zakte dat gevoel weer even af, tot ie weer vol gegroeid was natuurlijk, maar het bracht bij mij een paar weekjes verlichting, hopelijk bij jullie ook!
Ik draag het liefst geen BH meer! Pff...ook nog zo'n knellend ding onder je borsten, dat is echt verplichte kost geworden op werkdagen en als ik de deur uitga. Zodra ik thuis ben, doe ik hem af/uit. Ik ga nog wel even kijken naar een beter passende BH, want misschien heb ik wel een te strakke gekocht... Vandaag had ik trouwens een veel betere dag dan gisteren, geen pijn in m'n bovenlijf. Kan dus blijkbaar nogal verschillen per dag (althans bij mij dan)...
Een aantal meiden zeggen: wacht maar tot je .. weken bent maar bij onze oudste ben ik tot precies 40 gekomen en heb ik hier nooit last van gehad. In mijn geval ligt het dus zeker niet aan het aantal weken van de zwangerschap maar aan de hoogte van de baarmoeder een de ligging van het kindje hierbij. Als ie eindelijk gaat indalen straks...is het misschien juist wel over met 37 wk
Ik heb er ook last van. Hierdoor zit ik constant met een holle rug om het nog enigzins makkelijker te maken, maar das dan weer net niet goed voor je rug. Ook zit de beeb al lekker tegen mijn rib aan de rechterkant te duwen, dat was bij mijn vorige zwangerschap precies dezelfde kant!
Hier is beebje al minstens 2 weken ingedaald maar het heeft helaas geen verlichting gebracht. Hopefor2009: Dat idee heb ik ook, soms een week heel erg 'ik-scheur-uit-mijn-vel-gevoel en de andere week is het minder. Kan ook dagen zijn hoor maar het gaat even om het idee.