Hallo allemaal, Wie weet of het slikken van AD (in mijn geval prozac) het ontstaan van een zwangerschap in de weg staat. MAW heeft een antidepressiva invloed op de vruchtbaarheid? graag ervaringen en tips!
het ontstaan ervan niet volgens mij. ik heb zoloft, maar ik heb laatst wel eens een website gezien waarop stond dat prozac vermeden moest worden. even zoeken hoor.. edit: sorry dat was paroxentine (Seroxat) Op internet staan diverse dingen die elkaar tegenspreken. Soms staat het dat het wel schadelijk kàn zijn en dan staat er weer dat er weinig ervaring mee is. In de bijsluiter staat dat je altijd moet overleggen met je arts. Dus als je zwanger wilt worden kan je denk ik het beste maar even contact opnemen met je behandelende arts. (PS ik ben nu ook aan het afbouwen omdat ik zwanger wil worden)
Het heeft geen effect op je vruchtbaarheid voor zover ik weet, maar het wordt altijd afgeraden om AD te gebruiken als je zwanger wilt worden. Als je het door blijft slikken tijdens je zwangerschap kan je kind met onttrekkingsverschijnselen op de wereld komen (sufheid etc.). En als je tijdens je zwangerschap wilt stoppen is het twee keer zo zwaar. Die afkickverschijnselen kunnen echt vies tegenvallen..
ik slik paroxetine. heb afgebouwd maar ging weer helemaal mis.. ik slik nu een halve (10mg) per dag in overleg met de HA. ik mag gewoon zwanger worden.
Ik ben gestopt met de fevarin, ik weet dat ze in het UMC Utrecht een groot onderzoek houden/hebben gehouden over de effecten van AD op zwangerschap. Misschien kun je daar informeren.
het veiligst is geen medicijnen, maar net zoals bij lauwtje bijvoorbeeld kan je beter aan een lage dosis blijven als je het ècht nodig hebt. een depressieve moeder bijvoorbeeld is ook niet goed voor het kind
Ik ben gekapt met het gebruik van Zoloft zodra ik de keus maakte om zwanger te worden. Mijn huisarts zei dat je geen enkel risico kunt nemen omdat de groei van de vitale orgaantjes van de baby erg gevoelig zijn voor middelen als deze. Je voelt je wel vreselijk voor een paar dagen maar bij mij was dat na 5 dagen al over gelukkig. Succes!