Antidepressiva tijdens zwangerschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Be Happy, 9 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missy1978

Missy1978 Actief lid

20 okt 2006
    130
    0
    0
    Purmerend
    Ik gebruik paroxetine en dat is dus seroxat. Iedere dag 1 tablet. Verloskundige en gynecoloog vinden het geen enkel probleem. Het is trouwens het enige antidepressiva wat je door mag slikken zonder problemen tijdens de zwangerschap. Wel moet de kleine na de bevalling 2 dagen in het ziekenhuis blijven maar dat heeft ermee te maken dat ik dus door medicijnen verplicht medisch moet bevallen !

2. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Op dokter's recept of gewoon verkrijgbaar? ;)

3. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    hallo allemaal,

hier nog iemand met ervaring.

ik heb moeten stoppen met ad toen ik zwanger wiled worden vanmijn zoontje nu 8 jaar.
    ik ben wel de oxazepam door blijven slikken maar alleen als ik het nodig had.
    was ook geen enkel probleem volgens mijn gyn.
    ik mocht alleen op de dag van bevalling niks nemen omdat mijn zoontje na de bevalling dan ademhalings moeilijkheden zou krijgen omdat hij ook wat versuft zou zijn door de oxazepam.

nu ben ik bezig met zwanger worden en ben opnieuw gestopt met anti dip pillen.
    eerst 1 eraf en na een maand de andere.
    heb weinig prblemen ervaren.
    ik slik alles in totaal nu 12 jaar de anti dip pillen omdat het bij mij echt hormonaal is.
    ik ben nu dus wel wat onrustiger voor ongi en tijdens ei.
    ik slik nu ook nog wel oxazepam in dien nodig.
    als ik paniek of hyperventilatie voel opkomen dan neem ik ze.

ik moest dus nu ook weer stoppen met antidip van mijn gyn.

maar denk dat ik na de bevalling weer zal moeten beginnen.
    ik heb toen na de bevalling van mijn zoontje beschuitje progestan gekregn, zo noemde ze dat.
    daar heb ik het op uit kunnen zingen tot 7 maanden na de bevalling.
    toen borst voeding stopte en ongi weer op gang kwam ging het bij mij weer mis.
    vandaar dat ik toen weer aan de anti dip pillen ben begonnen.

hoop dat het een beetje duidelijk is. groetjes peggy

4. Niet meer actief

Hier nog een pillenslikster ;) Voordat ik zwanger werd ben ik geleidelijk gestopt met mijn AD en mijn anti-psychotica. Dat was in juni dat ik de laatste medicijnen genomen heb. Ik ben ik oktober zwanger geworden en sinds een week of 6 zit ik weer aan de medicijnen. Ik heb nu Nortrilen (ook wel bekend als nortryptiline) als AD en Haldol voor zonodig. Nu heb ik het 'geluk' dat ik ingeleid moet worden (vanwege een andere medische indicatie) en dus ook weet wanneer ik moet bevallen. Ik wil dan 6 a 8 weken van te voren stoppen zodat alles uit mijn en ukkies lichaam is, en ukkie dus niet hoeft te blijven.Mocht ik nu spontaan eerder bevallen (dus voor week 32-34) dan wordt ukkie nagekeken door de kinderarts en moet 24 uur ter observatie blijven. Voordat ik zwanger werd slikte ik 7 jaar medicijnen.

Liefs, Tanya

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Muuske: is alleen op doktersrecept verkrijgbaar.

Missy: Seroxat heb ik ook 'n keer gehad maar daaar kon ik helaas niet tegen.
    Is idd wel de enige medicijn dat totaal veilig is tijdens de zwangerschap.

6. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Haldol heb ik gehad, och och daar ben ik heel erg allergisch voor :confused: werd helemaal spastisch :rolleyes:

Er zijn trouwens toch wel meer pillenslikkers als ik had verwacht :)

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Toch apart hoe dat verschilt per arts. Ik moest dus wel zo snel mogelijk van de paroxetine af toen ik zwanger werd (was wel al afgebouwd tot een kwart pilletje per dag dus dat scheelde).

8. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik heb seroxat gebruikt voor de zwangerschap, en ik ben van een hele naar een halve tablet gegaan en toen helemaal gestopt. Ik had beter niet zo snel kunnen afbouwen want ik ben echt door een hel gegaan toen... Zweten, rare dingen zien snachts, een gevoel alsof ik in een andere wereld, ander lichaam zat, net een drugsverslaafde (tja eigenlijk is het ook drugs)

9. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Heb ik in mijn eerste zwangerschap ook gehad wegens paniekaanvallen.
    Mag wel maar dan moet je in het ziekenhuis bevallen ivm dat beebje suf kan zijn tijdens de geboorte.
    En idd alleen als het cht nodig is, dus niet dagelijks. En de Gyn. moet het je voorschrijven dus niet zomaar slikken.

10. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Thanx meiden! ;)

Liefs Marjo

Deel Deze Pagina