Ik slik amitriptyline. Ik kon niet tegen de nieuwere anti-depressiva...dus dit is er eentje uit de oudere groep, zoals de huisarts dat zegt. Bevalt me erg goed. Ik slik het al 18 jaar
Ik slik brintellix. Dat is een nieuwe ad die geen gewichtstoename en libido verlies als bijwerkingen heeft. Omdat het nog nieuw is wordt mijn gebruik wel heel goed gemonitord door de psychiater. Het helpt ook bij adhd /geeft meer rust in mijn hoofd waardoor ik nu bijna geen ritalin meer slik wat beter is voor mijn hart.
Paroxetine en aripiprazol. In jouw geval zou ik eerst ophogen. Afbouwen en starten met iets nieuws is meestal iets tijdrovender. Je kunt door ophogen in kortere tijd resultaten verwachten, zonder al te veel last van extra bijwerkingen. Overstappen naar een ander middel kan altijd nog.
Mag ik vragen welke dosering jij slikt van de Amitriptyline? En heb jij na verloop van tijd bijwerkingen gekregen zoals gewichtstoename? Ik ben er nu sinds febr mee bezig (10mg per dag) en heb tot nu toe geen bijwerkingen, terwijl ik die van de nieuwere wel erg had(vooral aankomen).
Lumiere, Van 10 mg zul je niet aankomen denk ik. Ik heb 225 mg geslikt en toen 12 kilo aangekomen . Toen ik ging afbouwen naar 50 mg ( in stapjes natuurlijk) viel ik als vanzelf af Nog lang 25 geslikt en toen zat ik op m'n normale gewicht
Paroxetine tegen anorexia. Hoeveelheid weet ik niet meer precies, ben al een tijdje geleden (zonder eerst af te bouwen) gestopt omdat ik bang was er nog meer van aan te komen
@chrystel73 Toen je aankwam van de amytriptiline, had je toen ook honger door het ad en ging je meer eten? Of kwam je aan terwijl je hetzelfde at als daarvoor? Ik slik sinds ongeveer twee maanden aripiprazol, aanvullend op de paroxetine, en ik heb de hele dag honger. Ik kan wel blijven eten. Ik heb er enorm baat bij, dus wil het absoluut blijven slikken, maar wil niet aankomen. Hoe is het trouwens met je? ♡
Bah ik heb dit met venlafaxine. Maar stoppen is ook geen optie. Ik ben het meeste overgewicht kwijt maar zal altijd moeten blijven opletten.
Janna, ik ging meer eten maar was door de anti-psychotica ook heel passief. Was zo depressief dat ik de grip op de realiteit echt aan het kwijt raken was
Ik ben door de antipsychotica juist activer. Maar dus ook voortdurend honger. Doe mijn best niet te veel te eten, maar dat valt me wel zwaar. En we gaan de dosering ook nog eens ophogen, dus ik ben benieuwd hoe het dan gaat. Hopelijk krijg ik dan niet nòg meer honger.
Ik heb paroxetine gehad tijdens mijn PND maar reageerde daar helemaal verkeerd op. Kreeg ernstige paniekaanvallen met uiteindelijk zelfs opname bij GG- Net Daarna overgegaan op Mirtazapine en dat ging perfect. Geen last gehad van bijwerkingen en ook het afbouwen verliep prima. Wel een kilo of 5/6 aangekomen helaas maar dat is er ondertussen ruimschoots weer af
Ik gebruik venlafaxine. En heb geen last van gewichtstoename. Ik krijg het tegen piekeren en angstaanvallen. Bij werkt het super goed.
Ik slik mirtazapine omdat dat goed werkt op de slaap en sinds 6 weken citalopram 20 mg voor mijn angst/depressie. Ik heb meerdere periodes in mijn leven citalopram gebruikt en denk dat ik er nu ook niet meer mee stop. Ik heb het gevoel dat de citalopram echt wel helpt.
Ik slikte citalopram maar werd er echt een zombie van! Sinds ik van de hormonen af ben voel ik me veel beter dus ik denk dat dat de oorzaak was. Mijn vader slikt ook citalopram maar wel een lage dosis 20mg denk ik. Dit slikt hij al zeker 10 jaar en werkt prima voor hem. Vriend venaflaxine lage dosis ook een hele fijne vind hij alleen soms wel erg afgevlakt. Hij slikt dit voor zijn angststoornis.
In 2003 seroxat/paroxetine tegen mijn angststoornis. Na een tijdje afgebouwd. In 2013 kwam de diagnose adhd (pas), slik naast methylfenidaat ook sertraline/zoloft. Sindsdien 100% stabiel. Af van stress en gepieker (wat weer zorgde voor neerslachtigheid)
Ik slik nu 25 mg per dag. Dat is een onderhoudsdosering. Ik heb rond de 150 mg per dag geslikt in het verleden. Ik kwam toen zeker 25 kilo aan. Ik denk dat je dat wel wat kan beperken door niet te snoepen maar ik snoepte ontzettend veel...ik kon die 25 kilo er ook wel bijhebben want ik was veel te mager. Na verloop van tijd gingen de kilo,s er wel weer wat af. Verder niet veel bijwerkingen. Wel wat toen ik op het maximale hoeveelheid zat maar dat ging over na een paar weken. Vooral een beetje duizelig en onevenwichtig gevoel. Maar dat duurde niet zolang gelukkig. Het heeft mij echt enorm geholpen.
Citolapram, 20 mg. Sinds 2012, afgelopen jaar geprobeerd af te bouwen met kleine stapjes, niet verder gekomen dan 10 mg en toen voelde ik mij weer zo ontzettend depressief. Overigens gaan gebruiken voor postnatale depressie en emetofobie. Dat laatste is onder controle zolang er om mij heen niks gebeurd.