Ik ben vanmorgen toch 2 uurtjes gaan werken. Het was zwaar maar ook wel weer fijn om mijn collegas te zien. Ik ga morgen in ieder geval wel een slaappil vragen, ben echt heel erg moe. En misschien moet ik inderdaad de ad smorgens in gaan nemen zal morgen weleens overleggen.
Zeker troep ja. Alle pammetjes zijn dat. Ik kreeg maar tien pilletjes die ik om de dag nam.. zo ben ik die eerste ijd goed doorgekomen.
Wat goed van je dat je toch bent gaan werken. Ik heb zelf geen ervaring met het gebruik van anti- depressiva, maar vanuit ervaringen in mijn omgeving weet ik dat het, wat de anderen ook al zeggen, even duurt voor je een positief effect merkt. Heel veel sterkte en hopelijk voel je je snel wat beter.
Waarvoor gebruik je het? Volgens mij werkt het voor depressie weer eerder dan voor angst. Sterkte, ik zit er ook nog middenin, in depressie en angst!!
Door de bijwerkingen moet je echt even heen bij mij duurde het ongeveer 2 weken voordat ze minder werden nu heb ik totaal geen last meer van bijwerkingen als je slecht slaapt door de bijwerkingen moet je de AD in de ochtend innemen De AD heeft mij enorm geholpen....ben blij dat ik niet gestopt ben vanwege de heftige bijwerkingen in het begin
Sinds vorig jaar oktober dat het bergafwaarts ging. Daar is een periode van 2 jaar stress aan vooraf gegaan. Ik slik nu sinds vorige week dinsdag deze ad
Laat je lichaam even wennen aan de medicatie, en hou er rekening mee dat alles eerst veel erger word voordat het beter word. Ik wil je adviseren juist wel aan het werk te gaan , om een beetje ritme te krijgen en te houden. Daarnaast zorgt het voor goede afleiding. Die kan je wel gebruiken als je begint aan dit soort medicatie, omdat het begin altijd moeizaam verloopt en t slechter met je lijkt te gaan. Stel je omgeving op de hoogte van het gebruik van je medicatie, wanneer het slechter met je gaat kan en moet je dit ook aangeven. Je moet dit niet allen doen, het is een zwaar traject ( en waarschijnlijk al heel zwaar geweest wat je hiervoor heb moeten mee maken) Heel dapper dat je met medicatie ben begonnen. Vaak is het een moeilijke stap om zulke zware medicijnen te gaan gebruiken. Maat uiteindelijk met goed resultaat . Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je je snel e e heel stuk beter gaat voelen. Groetjes
ik heb ook depressieklachten, huisarts heeft mij ook naar een psycholoog verwezen.. het komt ook een beetje omdat we schulden hebben, niet heel veel maar ben bang nu dat ik steeeds moet betalen weer voor een behandeling. ben het betalen al zat.. Maar ik ga het proberen,, dankjewel..
Vanmorgen naar de huisarts geweest volgens hem ben ik intolerant voor sertraline en heb nu andere gekregen. Moet nu 3x daags amitriptyline gebruiken. Ben benieuwd. Helaas had ik een vervanger mijn eigen huisarts was er niet ivm omstandigheden. Had toch graag even met hem gesproken.
Ik had de eerste keer helemaal geen bijwerkingen (venlafaxine) viel de tweede keer zwaar tegen toen voelde ik me slecht, maar hooguit een dag of 2 a 3 daarna werd dat lichamelijke echt minder, het mentale stukje duurde wat langer, idd week of 6. Ik denk dat je even moet zoeken met je ha naar de juiste medicatie. Succes! Het heeft mij erg geholpen.