1 jaar of 12 cyclussen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mounia, 18 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    hallo iedereen

ik heb een raar vraagje
    ik lees dus overal dat je na een jaar proberen naar de HA moet/kan gaan,
    is t dan dus letterlijk een jaar zeg maar of als je 12 keer al ongestelt bent geweest?ik zit nu zelf in ronde 11,dus begin me nu wel allemaal dingen af te vragen...

alvast bedankt! :D mounia

2. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland

Ik zou als ik jou was gewoon naar de huisarts gaan om te vragen naar een verwijsbrief van de gynaecoloog.. Er is namelijk ook en wachttijd bij de gynaecoloog dus succes!

3. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ja dat was ik mezelf al aan t afvragen om te gaan,maar omdat ik pas eind jan ben gestopt met de pil,maar tog al in ronde 11 ben,wist ik even niet meer wat te doen,
    maar dan zal ik dat eens gaan doen naar de HA
    bedankt

4. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Nee, het gaat om een jaar. Niet om 12 cyclussen.

5. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland

En laat je niet afschepen hoor! Ik werd ook niet meteen serieus genomen want "je bent nog jong" en dat soort uitsprakenvan mn huisarts kon ik het mee doen.. Ik heb mn vriend meegenomen en dat heeft blijkbaar indruk gemaakt hahah! :)

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat ligt aan je cyclussen zou ik zeggen.
    Als alles heel regelmatig is dan zijn het w.s. wel 11 of 12 cyclussen.
    Is het heel onregelmatig (soms cyclussen van maanden) dan gaat dat natuurlijk niet op.
    Ik zou gewoon je gevoel volgen. Vind jij het mooi geweest nu, dan ga je naar je ha. Wil je het nog even aankijken (in het tweede jaar maak je zeker nog hele goede kansen) dan wacht je gewoon nog even. Je MOET niet naar je ha na een jaar...je mag.
    Succes!

7. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    heel erg bedankt voor jullie antwoorden,de vorige keer dat ik naar de HA was voor iets anders vertelde ik ook dat ik al een half jaar was gestopt met de pil ,toen zei ze wel van als t na een jaar niet lukt kunnen we testjes doen.
    dus ik denk/hoop dat ze mij wel gelijk zult gaan helpen anders zou ze dat niet zeggen toch?

mijn cyclussen zijn vrij regelmatig,ik denk dat ik deze maand nog even af wacht en dan maar eens een afspraak maak met de HA

dan hoop ik ook meteen meer zekerheid te krijgen,want elke maand als ik weer ongi word ga ik me allemaal gekke dingen afvragen,dus als ik naar de HA ga en meer zekerheid zou kunnen krijgen zou me dat nu wel goed helpen denk ik

8. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Het is inderdaad een jaar. Dat is ook wat je huisarts heeft gezegd. Grote kans dat je nu weer naar huis wordt gestuurd. Ik zou nog een paar maanden wachten. Als je een hele lange cyclus hebt of heel onregelmatig bent (en dan niet een paar dagen verschil, maar echt weken) dan hoef je niet te wachten en kun je meteen gaan. En al klinkt het vervelend, maar door je leeftijd zullen ze ook niet snel voor het jaar iets gaan doen. Als je 38 bent is er nu eenmaal meer haast als bij 21. De kans is trouwens nog steeds groot dat het de komende paar maanden gaat lukken hoor. Het is niet voor niets een jaar. Veel klusplezier!

9. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Toen ik na een jaar bij de ha kwa, zei hij dat "iemand" een jaar heeft verzonnen en dat je dit als grove leidraad moet nemen. Wanneer je cyclussen langer zijn, je mannetje vaak weg is en je daardoor je vruchtbare dagen mist óf wanneer je zowiezo niet altijd klust rondom je vruchtbare dagen, dat je dan langer dan een jaar moest uittrekken.
    Je merkt wel dat dit altijd een persoonlijke mening is van iemand en verschillende huisartsen zullen ook verschillende meningen hierover hebben. Als je na een jaar gewoon wat meer informatie wilt hebben, is get jouw goed recht om een verwijzing te halen. Niet omdat het moet maar omdat je daar zelf om vraagt. Veel succes.
    Gr prima

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    @prima
    kan me er ook wel wat bij voorstellen mijn vriendin en haar man bleken ook meer na haar eisprong dan er voor gemeenschap te hebben tja dan is een jaar natuurlijk niet echt zo heel erg lang.
    en is je man vaak weg in t buitenland en mis je van de 12 eisprongen er een stuk of 7 ja is ook weer wat voor te zeggen.

waar ik nooit over na dacht is het feit je per maand maar 15% kans op zwangerschap hebt best weinig vond ik zelf het blijft een wonder hoor.

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hoi mounia,

wij zijn na bijna 11 cyclussen (dag van bezoek aan ha begon ongi) en 'maar' 9 maanden naar de ha gegaan.
    hij heeft ons doorverwezen. hij zei er wel bij dat ze bij mijn leeftijd (34 jr) sneller doorverwijzen dan wanneer je jong bent en 'nog de tijd hebt'.

ik wilde ook graag omdat ik met mijn leeftijd geen tijd wil verspillen. als het ook natuurlijk gaat lukken, is dat natuurlijk leuker dan in de medische molen. dus het is maar net wat je zelf graag wil. maak je je zoveel zorgen dat je liever door de ha doorverwezen wordt, of heb je nog wel geduld om het zelf nog een tijdje te proberen.
    je loopt alleen inderdaad wel het risico dat de ha je nog niet doorstuurt als je gaat.

heb je al je temperatuurcurve bijgehouden of ovulatietesten gebruikt? misschien geeft het je rust als je zo je eisprong ontdekt? en als je geen eisprong ontdekt, heb je ook een reden om naar de huisarts te gaan.

succes ermee! laat je weten of je gaat en zo ja of de ha je doorstuurt?

liefs, lauwie

12. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ja, ik snap dat vrouwen van rond de 38 meer vaart achter word gezet,maar ik denk dat elke vrouw wel snapt dat als je graag een kind wil en er klaar voor bent dat zelfs 1 dag nog te lang duurt;)
    van nature ben ik vrij geduldig dus ik vind het niet heel erg om te wachten want zo lang ben ik ook weer niet bezig (ronde 11 nu)
    maar ik ga me dus toch elke keer afvragen is er iets mis...(en dat maakt mij dan weer wel wat ongeduldig)

klussen doen we vaak genoeg hihi
    haast elke dag,anders om de dag
    dus daar kan het niet aan liggen

ik heb net weer even met me mannetje zitten praten,en we hebben afgesproken dat we wachten tot ronde 12 is geweest en dan maar eens een afspraak maken met de HA(dan zijn we dus ook iets langer bezig dan een jaar,nu zitten we op bijna 1 jaar)

echt heel erg bedankt voor jullie antwoorden,doet me echt goed :D

veel liefs mounia

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lijkt me een goede beslissing!
    Heel veel succes meid, ik hoop dat je het bezoekje niet af hoeft te leggen ;)

14. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    bedankt elmo :D
    ik hoop het ook!

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey mounia,
    fijn dat jullie eruit zijn hoe jullie het willen doen.
    ik begrijp trouwens heel goed dat je met een kinderwens op 21 jarige leeftijd niet meer geduld hebt dan op 34 jarige leeftijd! we willen toch allemaal graag een kindje!
    ik hoop dat je geduld niet lang meer op de proef gesteld wordt en dat je deze of anders volgende maand zwanger blijkt!
    mocht het er toch van komen, laat je dan nog ff weten hoe het bij de ha was?
    veel succes! liefs, lauwie

16. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    heey lauwie

dank je wel!
    ja als het dan toch zover is dat ik naar de HA ga laat ik het weten.
    ik hoop niet dat t zover hoeft te komen,maar ja dan heb ik en mijn man teminste de zekerheid van waar we aan toe zijn

ik wens jou ook verder succes!
    groetjes :D

Deel Deze Pagina