Hoi dames, Ik heb een heel naar gevoel bij het litteken van keizersnede, die is nu 1.5 jaar geleden. Teminste ik denk dat dat het is. Het is een aanhoudende zeurderig trekkend gevoel. Ik heb zaterdag de ramen moeten wassen en nogal veel gebukt en opgestaan, sinds die avond heb ik er last van. Beebje is lekker druk, ligt uiteraard ook in stuit dus dat zal ook niet meewerken. En bij volle naar lege blaas had ik van t weekend ook echt last ervan... herkent iemand dit en wat kan ik hieraan doen? Trekt het nog weg? Ik ga me gelijk zo zorgen maken... En mn vk zegt dan steeds.. Ja dat hoort erbij dus daar heb ik niks aan.. Xxx jes
Ik heb geen ervaring met litteken van keizersnede maar heb zelf op mn rug een groot litteken al 26 jaar. Wat ik lees herken ik idd als pijn/last van het litteken. Jou litteken is nog niet zo oud en er gebeurd nu van alles. Je buik groeit, huid wordt gespannen dus spanning op je litteken. Bukken en opstaan, volle naar lege blaas, dat heeft allemaal betrekking op hoeveel spanning er op je buik en dus ook op je litteken staat. Ik zou me niet heel erg zorgen maken. Wordt het nou echt veel erger dan natuurlijk altijd gewoon even je vk bellen
Dankje voor je reactie. Vind het een fijn idee dat iemand het herkent als litteken pijn en inderdaad mocht het nou helemaal dramatisch pijnlijk worden bel ik wel.. Maar voel me vaak een zeikerd als ik voor iets bel
Hoi, weet je zeker dat t van je litteken is en niet n harde buik? Dat had ik nl ook vaker bij de tweede en vooral na het plassen. Ik heb ook n ks gehad. Weet niet meer echt of ik bij de tweede zw last had van het litteken, maar kan zeker hoor! Alles wordt weer opgerekt
Heb al harde buiken vanaf 17 weken haha, die kan ik inmiddels wel herkennen dan is mn buik echt een bal keihard en rare vormen. Deze pijn zit echt op het litteken en iets erboven.. Ik kan eigenlijk niks anders bedenken dan t litteken wat pijn doet :/
Ik heb een poosje, rond de 16 weken, een naar gevoel gehad onder in mn buik. Volgens de gyn kwam dat inderdaad Door littekenweefsel en groei van de baarmoeder. Maar, zou ik nu de pijn krijgen op de plek van het litteken zoals jij het omschrijft, dan zou ik me stiekem ook wel een beetje zorgen maken. Heb je toevallig ook een controle afspraak gehad bij de gyn? Zo ja, dan kun je misschien even contact opnemen en je zorgen voorleggen?
Misschien een fijne geruststelling: maar scheuren van het litteken tijdens de zwangerschap is nagenoeg onmogelijk. Alleen wee-kracht i.c.m. met oxytocine (wat de baarmoederwand week maakt) kan daar voor zorgen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd wel eens last heb van mijn 'litteken' al is mijn baarmoeder zelf nog nooit op de hoogte van het litteken wat er op mijn buik zit.
Ah kijk, dat is goed om te weten! Het blijft bij mij ook wel gevoelig, maar verder niet pijnlijk ofzo. .gelukkig..
Ja dat vond ik ook, haha! Vooral nu ik op dit moment best snel groei in vergelijking tot mijn vorige zwangerschappen. Toch een geruststelling in ieder geval.
Over 2 weken weer naar de gyn voor controle. Zowiezo elke 2 weken. Maar als ik lig en smorgens Walter word is het weg. Naarmate de dag vorderd word het weer erger. Ik maak schoon bij oudere mensen... Dus lichamelijk best pittig