Ik wil graag een bankje geschilderd hebben bij ons in huis. Dat bankje moet natuurlijk gister al geschilderd zijn maar ik weet niet of ik het nu wel of niet mag doen. Dan google je je vraag en de ene zegt absoluut niet! De ander zegt kan geen kwaad, weer een ander dat je met masker op moet verven waar een ander dan weer op reageert dat een masker niet helpt tegen verf dampen... Kortom ik ben de weg kwijt. Het gaat om verf op waterbasis van de action Mag ik hier nu wel of niet mee verven? Het is in de woonkamer, ik kan een raampje open zetten maar is dus niet in een hok van 2x2m.
Volgens mij mag verf op waterbasis wel. Zorg dan wel dat je idd de boel open zet zodat je njet de hele dag in de verflucht zit.
Ja hoor op waterbasis kan prima. Ik heb alles hier geverfd in huis tijdens mijn zwangerschap. Babykamer zolder etc.
Waterbasis inderdaad! Absoluut niet op terpentine basis (en stel dat je daar iets anders mee verft, je mag ook niet in die lucht slapen).
Wij hebben vorige week ook gedaan, mijn man natuurlijk maar was er wel bijop waterbasis, je ruikt het geeneens
Jahoor. Ik ben bezig met het bed van mijn dochter te verven. Groot boomhutbed van steigerhout. Hopelijk ben ik eind vd week klaar. Dus leef je lekker uit zou ik zeggen
Ik heb zelfs nog geschilderd met verf op terpetine basis. Maar dat was midden in de zomer en alles tegen elkaar open. We sliepen er ook niet in en dat lijkt me wel een verreiste. De deuren van de slaapkamers heb ik onlangs nog geschilderd toen we net met vakantie gingen. Toen we terugkwamen rook je niets meer. Ik heb er dus wel bewust voor gekozen om er niet in te blijven maar een uurtje kan geen kwaad vertelde ze mij. ls je dat te riskant vind, op waterbasis kan inderdaad geen enkel kwaad.
Op waterbasis is prima hoor! Kan gewoon! Zet idd wel even wat open om door te luchten voor de zekerheid! Veel schilder plezier
Wij hebben vorige week twee kamers geschilderd. Ik had nog mondkappen gekocht zodat ik kon helpen. Uiteindelijk was het klusje zo geklaard en hoefde ik niet eens te helpen... Maar het rook eigenlijk helemaal niet... Evengoed wel goed gelucht.
Op waterbasis is inderdaad geen enkel probleem. Heb ook nog de verwarmingen gespoten van de zomer. Buiten natuurlijk, maar had alsnog zo'n masker op, want blehhhhh, wat een vieze dampen! Maar met het masker rook ik er niks meer van (en dan niet zo'n kapje he, maar echt zo'n masker. Zag er uit of ik een gifgasaanval wilde overleven ) Dus, veel verf-plezier!
Ik was al weer vergeten dat ik hier een topic over had :O Haha maar dat is goed om te horen, je wilt toch dingen gaan doen en niet elke keer aan een ander vragen. Hoewel ik me afvraag of een mondkapje wel zou helpen, stof en dergelijke daar helpt het bij maar bij dampen? Maar goed ik heb waterbasis dus dat gaat goed komen Misschien weet iemand anders ook meteen antwoord op de vraag welke verf/ schmink je kan gebruiken voor belly painting. Ik wil wat proberen maar moet natuurlijk niet schadelijk zijn voor de kleine. Nu zijn er speciale producten voor belly painting maar die zijn achterlijk duur :O
Niet eens over nagedacht!! Ik gebruik gewoon schminck op waterbasis. Als je het op kindergezichtjes kan, kan t vast ook op een zwangere buik