Antifosfolipiden syndroom, iemand ervaring mee?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door metans, 8 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik heb APS en ben nu pril zwanger. Ik ben onder controle bij het LUMC en ik moest beginnen met fraxiparine bij een positieve test en pas bij acht weken krijg ik pas de eerste echo en bij positieve hartactie krijg ik pas ascal. Ik zie wat verschillen met jullie. Ik vroeg me af bij welk ziekenhuis jullie onder controle zijn en of jullie gevraagd hebben waarom ze voor deze volgorde hebben gekozen.

2. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.126
    5.044
    113
    Vrouw
    Veel ziekenhuizen geven eerst het ene, en na hartactiviteit het andere. Ik kreeg 2x met hartactiviteit fraxiparine, maar omdat ik dat niet haalde, mocht ik de 3e keer ascal gaan slikken vanaf eisprong en met hartactiviteit fraxiparine. Waarom ze voor die volgorde kozen, geen idee..
    Toen dat na 16 weken alsnog mis ging zijn we naar UZ Gent gegaan en zij zeiden dat het het beste is om beide vanaf eisprong te gebruiken. Tot nu toe gaat dat heel goed :)

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het ene ziekenhuis geeft eerst fraxiparine en het andere eerst ascal.
    Maar inderdaad volgens Gent heb je ze allebei direct nodig. Gelukkig kun je ascal zeg ook gewoon kopen als kinderaspirine 100mg gewoon bij de Etos.

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik kreeg ook beide tegelijk, clexane dan en ascal

5. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ik heb dit keer vanaf positieve test moeten starten met ascal en fragmin. Vorige zwangerschap zou ik beiden moeten starten met 8 weken, maar toen bleek het een missed abortion, dus te laat. Omdat ik toen ook meteen trombose erbij kreeg (ook in zwangerschap zoontje gehad), moest ik deze zwangerschap met beiden tegelijk starten. Ik was vrij plotseling zwanger, anders had ik het waarschijnlijk al vanaf eisprong moeten gebruiken. Tot nu toe gaat t goed!

6. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik heb een mail gestuurd naar de arts om te vragen of ik ook zou mogen beginnen met Ascal. Ik wil het gevoel hebben dat ik er alles aan heb gedaan om een miskraam te voorkomen.
    Ik denk dat ik het zes maanden na het verlies van mijn dochter wel weer zou aankunnen, maar het zou natuurlijk verschrikkelijk zijn.

LadyH88 vindt dit leuk.
  7. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.126
    5.044
    113
    Vrouw
    En anders gewoon zelf kinderaspirine kopen bij de drogisterij :) Heeft dezelfde werking.

8. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik begon vanaf positieve test met ascal vanaf week 6 fraxiparine (fragmin) gaan spuiten.

Deel Deze Pagina