Mijn zoon krabt zoveel, maar kan geen plekjes vinden..

Discussie in 'Verzorging' gestart door MissyZuilen, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Herkent iemand dit?

Zodra wij onze zoon uitkleden om te verschonen of om te kleden of iets dergelijks, grijpt hij gelijk naar zijn buik en begint hevig te krabben.
    Soms ook aan de achterkant in zijn nek, maar het is vooral op zijn buik/romp.
    Hij heeft geen eczeem, rode vlekjes of andere irritatie plekken.

We waren al gestopt met Zwitsal, doen Balneum jeukverlichtende badolie in zijn badje en smeer hem steeds in met dure creme gekocht bij de drogist wat is voor droge/geïrriteerde huid.
    Maar niets lijkt te helpen.

Kan dit komen gewoon van t weer en daardoor droge jeukerige huid?
    En wat kan ik er verder nog aan doen?

(Heb nu Neutral wasmiddel gekocht, dat is t enigste wat ik nog kan bedenken wat zou kunnen helpen. Maar dan zou hij toch overal jeuk moeten hebben als het aan 't wasmiddel ligt.)

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    doet hij dit alleen als je m uitkleed of heel de dag.
    Als ik zo eens denk dan ga ik zelf ook wrijven/ krabben als ik een jeans uitdoe die wat strak gezeten heeft. Of als je net wakker word is t ook wel eens lekker even op rug te krabben. Mss is t wel zoiets. Als ie t niet heel de dag doet zal ie ook niet extreme jeuk hebben.
    Want ik weet kindjes met eczeem ofzo die krabben echt de huid kapot. Dat heeft je kleine gelukkig niet

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nou hij doet t echt bij elke verschoonbeurt.
    En als ik hem zeg maar in zijn blootje laat lopen (zoals wanneer hij in bad moet) dan krabt hij aan 1 stuk door.

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    niet prettig dus, maar ja je doet al veel om t te verminderen.
    Meestal als t van binnen uit komt en van voedsel komt zie je wel wat op de huid.
    Geen idee, hoop dat anderen dé tip hebben voor je

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoon doet dit ook en ik gebruik al heel lang alleen maar producten van Neutral, insclusief het wasmiddel.

Ik weet dus ook niet wat het is? Ben dus ook zeer benieuwd wat het kan zijn?

Veel liefs
    Nataly

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nee vreemd he.. Heb t toen wel aan de HA gevraagd toen we daar toch moesten zijn voor zijn oren en die vertelde dat hij sowieso al een gevoelige huid heeft en daardoor snel reageert op de temperatuursveranderingen.
    Dus zodra het kouder wordt krijgt hij een droge huid en die gaat dan jeuken..
    Maarja, omdat wij al van alles erop smeerde en hij blijft krabben had ik zoiets van, misschien kan het toch wat anders zijn.

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Nataly, 'denk dus niet dat je nog dat allemaal hoeft te gebruiken.. Scheelt ook weer kosten (vind t best duur allemaal, heb t er zeker wel voor over maar als t niet hoeft) dus ik zou gewoon dan weer proberen de normale dingen te gebruiken en misschien een goede vette creme vragen bij de drogist/apotheek?

Doet jou zoon t altijd, dus hele jaar door en vanaf de geboorte?
    Mijn zoon doet t pas sinds deze herfst namelijk en afgelopen zomer was er niets aan de hand. Denk dus toch misschien 't weer..

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Mijn dochter doet dit ook, maar ze heeft er alleen de laatste weken last van.
    Haar huid is nu ook erg droog.
    Denk dat het te maken heeft met het weer.

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoon doet het eigenlijk altijd al vanaf zijn geboorte maar het is wel erger als het kouder weer is buiten en wij de verwarming aan hebben. Ik gebruik al een goeie creme van de huisarts omdat hij inderdaad een droge huid heeft. Hij gaat daarom ook maar 2 keer per week in bad (vaker als hij goed gepoept :D heeft) en let ik erop dat het badwater niet te warm is.

Deel Deze Pagina