antilek of geen antilek

Discussie in 'Voeding' gestart door mama2011, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2011

mama2011 Niet meer actief

hallo dames,

wie kan mij helpen mijn zoontje wil geen sap drinken uit zijn flesje.
    heb hem een tuitbeker aan geboden en daar wil hij wel uit drinken nu hoor ik verschillende verhalen dat antilek helemaal niet goed is. wat is hier van waar? als ik het er uit haal gaat het te snel en verslikt hij zich of loopt allemaal uit zijn mondje:)

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier gebruiken we ook een antilek (tuit)beker... Zou eigenlijk niet weten waarom dat niet goed zou zijn?? Ben ook wel eens benieuwd naar andere reacties...

3. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ik zou gewoon doen wat jij vind dat goed is!
    Heb mijn dochtertje ook altijd antilek gegeven, en altijd goed gegaan!
    Volg gewoon lekker je gevoel, komt het altijd goed ;)

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter kon ook niet goed drinken uit tuitbeker, met of zonder antilek. Dus ik heb nog een tijd ander drinken ook gegeven uit een fles. Inmiddels drinkt ze goed uit een rietjesbeker.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb hier wel het anti lek eruit gehaald omdat ze het echt niet aangezogen kreeg anders. Nu kan ze wel met anti lek drinken maar was even oefenen want ze wou bij 7 maanden ook echt nog geen sapje ofzo drinken, hooguit een slokje. Het maakt ook wel verschil of je bv een harde of zachte tuit hebt. Maar zonder anti lek komt er al een drupje drinken in hun mondje en snappen ze eerder hoe ze moeten drinken vond ik.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Flesjes, tuitbekers en rietjesbekers zijn allemaal "slecht", om het maar even heel bot te zeggen. Bij al dit soort dingen moeten ze namelijk zuigen, terwijl je moeten gaan leren om gewoon te drinken. Dit is beter voor de mond-motoriek. (De spieren die ook nodig zijn om goed te leren praten.) Ik zou dus proberen uit een gewone beker te laten drinken. In het begin is dat nog wat onhandig, gaat langzaam, geknoei enzovoorts. Maar ons zoontje had het kunstje snel door hoor. Dat zal voor de meeste kindjes wel gelden, denk ik.

Nu is een gewone beker niet handig om mee te nemen, vind ik. Dus drinkt ons zoontje thuis over het algemeen uit een beker. Als we weggaan neem ik nog steeds gewoon een flesje drinken mee. Of in jullie geval zou je dan dus gewoon een anti-lek beker mee kunnen nemen. Het drinken uit zo'n beker kan op zich geen kwaad. Het is alleen niet echt goed om ze altijd alleen maar uit zo'n zuig-ding te laten drinken.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Gewoon lekker een antilek gebruiken hoor als je dat handig vindt. Mijn dochter drinkt er ook uit. Die mondmotoriek komt echt wel goed. Drinken uit een gewone beker oefenen wij door de yoghurt in te doen. Is dikker en dat drinkt makkelijker. Ze kan nu al redelijk goed zelf eruit drinken en als het nog wat beter gaat (lees: minder geknoei) dan gaan we het wel eens met water proberen.

8. Purk

Purk Niet meer actief

Hier doen we ook allebei: thuis oefenen met een gewone beker en als we op pad zijn de antilekbeker. Ik ben ook niet zo bang voor die mondmotoriek. Heb soms het gevoel dat alles 'gevaarlijk' is voor je kind tegenwoordig en als ze 1 jaar zijn moeten ze bijna al filosofische teksten declameren. Dus lekker doen wat jij handig en fijn vindt!

9. fafje

fafje Niet meer actief

ik ben begonnen Zonder antilek, omdat hij het nog niet direct snapte...en daarna over gegaan op antilek..

maar thuis vaak uit een oefenbeker! maar voor onderweg is een antilek wel erg handig...(als ie niet lekt tenminste ;))

Inmiddels is hier rietjesbeker favoriet...heeft in elk geval nooit uit zn flesje ander drinek willen drinekn dan melk...

Thuis drinkt ie nu sowieso uit een open beker bij de maaltijden, en zn rietjesbeker zwerft gewoon in de woonkamer voor ene slokje tussenndoor

Deel Deze Pagina